K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2008, 23:33   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation SKAT skal bruge ressourcer på opkrævning, hvor der er penge at hente

SKAT skal bruge ressourcer på opkrævning, hvor der er penge at hente, og ikke spilde tiden på kontanthjælpsmodtagere.


Citat:
2007-08, 2. samling - Svar på § 20-spørgsmål:

Om regeringens politik som har ført til et stærkt stigende antal fattige i Danmark

Hermed sendes svar på spørgsmål S 1201 af 10. april 2008 indleveret af Rasmus Prehn (S).

Kristian Jensen


/Jacob Iversen

Spørgsmål:

Giver problemet med at inddrive gæld hos borgere, der ikke har en reel betalingsevne, ministeren anledning til at overveje regeringens politik, der har ført til et stærkt stigende antal fattige mennesker i Danmark?


Svar:

Jeg er helt uenig i spørgerens præmis om, at regeringens politik skulle have ført til et stigende antal fattige mennesker i Danmark. Tværtimod har regeringens politik sikret, at der aldrig har været så mange i beskæftigelse som nu, og dermed reduceret antallet af overførselsindkomstmodtagere.



Jeg vil i øvrigt gøre opmærksom på, at SKAT i sin inddrivelsesstrategi har særligt fokus på kun undtagelsesvis at iværksætte inddrivelsesskridt overfor lavindkostgrupper som f.eks. kontanthjælpsmodtagere. I disse tilfælde er der således ikke tale om en nedprioritering af inddrivelsen men derimod om, at der er indført en række beskyttelsesregler i forhold til den enkelte borger med henblik på at fremme retssikkerheden og ensartetheden. Det handler også om at optimere ressourceanvendelsen i inddrivelsesesarbejdet, så indsatsen koncentreres om restancer hos borgere og virksomheder, hvor der er en reel mulighed for at få inddrevet de skyldige beløb.
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...0417/index.htm
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2008, 19:38   #12
Lars B.
Ved at vænne sig til K10
 
Lars B.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2008
Lokation: køge
Indlæg: 23
Styrke: 16
Lars B. er ny på vejen
nu kender du så også en der i flere år har fået hele sit fradrag fjernet
men nu skal de få
__________________
Lars
Lars B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2008, 21:28   #13
Susana
Elsker at være her på K10
 
Susanas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: Haderslev
Indlæg: 56
Styrke: 16
Susana er ny på vejen
Mon ledighedsydelse kommer ind under lav indkomst? for den er jo unægtelig mere end laveste fp

__________________
Der skal et godt helbred til at være syg
Susana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2008, 21:30   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det ville jeg da mene, da man jo kan være på starthjælp, kontanthjælp med loft osv. som fleksvisiteret.

Og som du skriver, er ledighedsydelse jo lavere end pension.

Du kan jo printe det ud og sende til SKAT, eller vedhæfte i en mail, hvis nogen skulle være i tvivl.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2008, 21:35   #15
Susana
Elsker at være her på K10
 
Susanas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: Haderslev
Indlæg: 56
Styrke: 16
Susana er ny på vejen
Jeg kom lige til at tænke på at de også har sat min trækprocent 5% op, kan de det? Jeg har en ret stor gæld fra min x der havde et firma i mit navn, han holdt op med at betale da han fornæmmede at jeg var på vej ud af døren.

__________________
Der skal et godt helbred til at være syg

Sidst redigeret af Susana; 04-10-2008 kl. 21:49. Årsag: for hurtig:-)
Susana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2008, 22:48   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øh.... det afhænger vist også af din situation, fx. hvis du bor gratis og ikke har nogen udgifter, så har du måske en betalingsevne.

Det er betalingsevnen, der skal regnes på, og det foregår ved hjælp af et budget med indtægter og udgifter.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2008, 14:57   #17
Susana
Elsker at være her på K10
 
Susanas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: Haderslev
Indlæg: 56
Styrke: 16
Susana er ny på vejen
Jeg bor bestemt ikke gratis, og jeg har slet ikke de nævnte beløb til rådighed når alt er betalt, og det er ikke fordi jeg bor specielt dyrt. Har iøvrigt slet ikke råd til at flytte, da der er gjort udlæg i mit indskud hvor jeg bor nu, så de penge er jo væk i et stort hul
__________________
Der skal et godt helbred til at være syg
Susana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2008, 15:43   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Så er det bare med at sende en anmodning til SKAT om, at de IKKE trækker dig, fordi dit rådighedsbeløb er for lille.

Du kan vist gøre det via dit kodeord på din selvangivelse/forskudsopgørelse pr. mail... ellers evt. med digital signatur.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2008, 10:11   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nyt på vej om gæld

Der er åbenbart snart noget nyt på vej om gæld.

Gad vide, hvad det mon bliver?!

Citat:
Spørgsmål 501:

Der vil i den kommende folketingssamling blive fremsat et lovforslag om en samlet inddrivelseslov, der blandt andet indeholder forslag om en justering af reglerne om eftergivelse, mulighed for at SKAT kan foretage afskrivning af uerholdelige krav der må anses for formålsløse eller uforholdsmæssigt omkostningskrævende at inddrive, samt forslag om indførelse af eftergivelseshjemmel for krav, der ikke i dag er omfattet af eftergivelsesmuligheden, f.eks. sagsomkostninger i politisager.
http://www.folketinget.dk/samling/20...930/595036.HTM

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 06-10-2008 kl. 10:13.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 17:04   #20
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Tråden er et par år gammel. Er der nogen, der ved, om der er nyt i denne tråd? Kan nogen måske henvise til §§, eller info fra skat, når man har en lav indkomst og får et skattesmæk...? Kan nogen måske godt bruge info om i disse dage... Inklusive mig - til trods for, at jeg fik ændret mit skattekort, da jeg blev bevilliget ftp sidste år.... Hyyyl!
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udlandet skylder hver dansker kr. 120.000 halse Politik og Samfund 3 28-06-2013 12:18
Vi skylder 57.240.000.000 kroner i skat .... Lunasdatter Politik og Samfund 22 27-11-2011 02:06
Så meget skylder de unge i Norden væk brøkpensionist Politik og Samfund 0 18-12-2010 22:26
skylder for børnehave frupia1 Alt det andet 9 11-09-2010 10:01
Socialrådgivere skylder jobcenter 482.540kr buster Politik og Samfund 2 05-09-2010 11:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension