K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2012, 17:22   #1
Mivsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
Mivsen er ny på vejen
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge

Jeg fik konstateret MB for 2 år siden, måtte til sidst sygemelde mig fra et fuldtidsreng. job pga smerter i hofte lænd og skuldre. Jeg fik så sygedagpenge fra 30 nov 2010 og de udløb her nov 2011. Da jeg blev sygemeldt, blev jeg kaldt på kommunen til samtale, fik besked på at jeg overgik til gr.3, det var de klienter der ikke umiddelbart var mulige at få i arb. indenfor 3 mdr. Det firma der var hyret af kommunen til at tage sig af os gr.3, blev derefter fyret fra kommunen, fordi der igen havde været en ny udlicitering, og et andet firma Contra var hyret til opgaven,
Forfra igen med nye samtaler, jeg gik undervejs til behandlinger hos fys, og alupuktør, gigtlægen gider mig ikke mere, fordi han ikke kan se jeg har aktivt udbrud af betændelsestilstande, når jeg endelig er til kontrol, og jeg har forklaret ham, at jeg ikke kan tage de tabl. han har ordineret mig, pga bivirkninger med voldsomme smerter i maven. Så nu "svæver" jeg bare i systemet. Akupunktøren har stoppet beh. efter 10 gange, da der hverken var bedring eller forværring.
Så blev Contra fyret, og nu er jeg igen overgivet til en ny sagsbehandler.

Jeg kontaktede kommunen, for at høre om min sygedp.var blevet forlænget, fordi jeg stadig ikke var afklaret, om jeg evt. skulle i arb. prøvning, det mente den ene sagsbeh. jeg skulle, det mente den næste jeg IKKE skulle.
Kommunen siger nu, at de har sendt mig en mail, at mine dp. er opghørt, men jeg har intet modtaget.
Jeg kommer ingen vegne i behandlersystemet, jeg er smidt ud af sygedp., og jeg orker ikke mere. Jeg ved ikke engang hvordan man søger hjælp, har ingen vejledning fået. Når jeg ringer til kommunen og forklarer dem situationen, siger de at jeg skal raskmelde mig, og gå på jobcenteret, for at få kontanthjælp.
Jeg kan ikke engang tage mit eget tøj at i perioder pga smerter, og jeg har helt opgivet systemet nu.
Hvorfor kan jeg ikke få af vide, hvordan jeg kommer videre?
Jeg har ikke noget netværk, og har aldrig været sygemeldt før.

Jeg har helt mistet lysten til at kæmpe videre nu.
Jeg har ikke kunnet betale min husleje i dec, og her i jan, er der slet ingen penge på kontoen, elregningen skulle også have været betalt, og jeg har nu fået brev om at de lukker for strømmen i dag eller i morgen.

Jeg burde fare op og banke i bordet, men jeg er så træt nu, har så ondt i hele kroppen når jeg bevæger mig, og har mistet lysten til at komme videre.

Jeg aner ikke mine levende råd.
Mivsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 17:38   #2
Twingo
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
Twingo er ny på vejen
Kære Mivsen.

Allerførst et stort

Det er en frygtelig situation du står i. Jeg kan ikke forstå, at man i danmark behandler sine borgere på denne måde.

Du er syg, meget syg i perioder kan jeg læse. Så syg at du ikke engang kan tage dit tøj på, når det er værst. Det er jo sindssygt, at kommunen ikke hjælper dig.

Jeg har været i en lignende situation, da jeg var udefor en arbejdsulykke i 1998. Jeg blev sygemeldt, fyret og samtidig stoppede kommunen mine sygedagpenge. Det var et rent h......, jeg havde ingen penge til noget som helst. Hvis det ikke var for mine forældre dengang, så kunne jeg ikke få noget at spise. Samtidig boede jeg hos dem. De var virkelig hjælpsomme og jeg skylder dem alt.

Jeg ville ønske at jeg kunne komme med et råd, som bare kunne hjælpe dig... men jeg ved ikke hvad man skal gøre. Kontakte Ekstra Bladet måske?
Twingo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 17:41   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mivsen Se meddelelser
Jeg fik konstateret MB for 2 år siden, måtte til sidst sygemelde mig fra et fuldtidsreng. job pga smerter i hofte lænd og skuldre. Jeg fik så sygedagpenge fra 30 nov 2010 og de udløb her nov 2011. Da jeg blev sygemeldt, blev jeg kaldt på kommunen til samtale, fik besked på at jeg overgik til gr.3, det var de klienter der ikke umiddelbart var mulige at få i arb. indenfor 3 mdr. Det firma der var hyret af kommunen til at tage sig af os gr.3, blev derefter fyret fra kommunen, fordi der igen havde været en ny udlicitering, og et andet firma Contra var hyret til opgaven,
Forfra igen med nye samtaler, jeg gik undervejs til behandlinger hos fys, og alupuktør, gigtlægen gider mig ikke mere, fordi han ikke kan se jeg har aktivt udbrud af betændelsestilstande, når jeg endelig er til kontrol, og jeg har forklaret ham, at jeg ikke kan tage de tabl. han har ordineret mig, pga bivirkninger med voldsomme smerter i maven. Så nu "svæver" jeg bare i systemet. Akupunktøren har stoppet beh. efter 10 gange, da der hverken var bedring eller forværring.
Så blev Contra fyret, og nu er jeg igen overgivet til en ny sagsbehandler.

Jeg kontaktede kommunen, for at høre om min sygedp.var blevet forlænget, fordi jeg stadig ikke var afklaret, om jeg evt. skulle i arb. prøvning, det mente den ene sagsbeh. jeg skulle, det mente den næste jeg IKKE skulle.
Kommunen siger nu, at de har sendt mig en mail, at mine dp. er opghørt, men jeg har intet modtaget.
Jeg kommer ingen vegne i behandlersystemet, jeg er smidt ud af sygedp., og jeg orker ikke mere. Jeg ved ikke engang hvordan man søger hjælp, har ingen vejledning fået. Når jeg ringer til kommunen og forklarer dem situationen, siger de at jeg skal raskmelde mig, og gå på jobcenteret, for at få kontanthjælp.
Jeg kan ikke engang tage mit eget tøj at i perioder pga smerter, og jeg har helt opgivet systemet nu.
Hvorfor kan jeg ikke få af vide, hvordan jeg kommer videre?
Jeg har ikke noget netværk, og har aldrig været sygemeldt før.

Jeg har helt mistet lysten til at kæmpe videre nu.
Jeg har ikke kunnet betale min husleje i dec, og her i jan, er der slet ingen penge på kontoen, elregningen skulle også have været betalt, og jeg har nu fået brev om at de lukker for strømmen i dag eller i morgen.

Jeg burde fare op og banke i bordet, men jeg er så træt nu, har så ondt i hele kroppen når jeg bevæger mig, og har mistet lysten til at komme videre.

Jeg aner ikke mine levende råd.
Du skal selvfølgelig med det samme klage over stoppet af dine sygedagpenge. Under henvisning til manglende afklaring i forhold til din job situation!

Mht. din økonomi er du nød til at gå på kommunen og bede om hjælp i forhold til enkeltydelser...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 17:48   #4
Mivsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
Mivsen er ny på vejen
Jeg kunne få en tid om 3 uger, var beskeden. Også selv om jeg fortalte at jeg intet havde at leve for, det er som om de ikke kan forstå, at ikke alle har familie eller venner at trække på. Jeg ved bare, at når jeg først kan kommer derop om tre uger, så er det alligevel for sent med at få betalt elregningen.. og jeg gruer for mørket her i vinterperioden. Havde det bare været sommer. Har prøvet at kontakte elselskabet, og forklaret dem situationen for 14 dage, siden og der fik jeg en frist på 14 dage som er udløbet nu.. Troede jo jeg stadig fik sygedp. når jeg ikke havde fået brev om andet.
Det er jo her og nu jeg har brug for hjælp, men skal vente tre uger.
Jeg vil ikke sidde og hælde vand ud af ørerne herinde, jeg ved godt, at I ikke kan gøre noget ved min situation, men nu fik jeg da sat lidt ord på det hele.
Tak fordi I læste mit indlæg, og skrev lidt retur.
ps. da jeg spurgte efter en sagsbehandler, vidste de ikke hvem jeg skulle snakke med, da jeg fik at vide, at man havde en sagsbehandler i hver afd katagori. De mente jeg skulle snakke med hende der har med opfølgningssamtaler ang afklaring, men hun siger, at det er ikke hendes bord.
Mivsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 17:56   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mivsen Se meddelelser
Jeg kunne få en tid om 3 uger, var beskeden. Også selv om jeg fortalte at jeg intet havde at leve for, det er som om de ikke kan forstå, at ikke alle har familie eller venner at trække på. Jeg ved bare, at når jeg først kan kommer derop om tre uger, så er det alligevel for sent med at få betalt elregningen.. og jeg gruer for mørket her i vinterperioden. Havde det bare været sommer. Har prøvet at kontakte elselskabet, og forklaret dem situationen for 14 dage, siden og der fik jeg en frist på 14 dage som er udløbet nu.. Troede jo jeg stadig fik sygedp. når jeg ikke havde fået brev om andet.
Det er jo her og nu jeg har brug for hjælp, men skal vente tre uger.
Jeg vil ikke sidde og hælde vand ud af ørerne herinde, jeg ved godt, at I ikke kan gøre noget ved min situation, men nu fik jeg da sat lidt ord på det hele.
Tak fordi I læste mit indlæg, og skrev lidt retur.
ps. da jeg spurgte efter en sagsbehandler, vidste de ikke hvem jeg skulle snakke med, da jeg fik at vide, at man havde en sagsbehandler i hver afd katagori. De mente jeg skulle snakke med hende der har med opfølgningssamtaler ang afklaring, men hun siger, at det er ikke hendes bord.
Mivsen.. velkommen her til k10..

Og der er ikke en eneste der vil kigge skævt til dig over at du.. som du selv skriver hælder vand ud af ørerne... ♥

Der må simpelthen være noget der hedder akuttid.. - lad være med at ringe for at få en tid... tag ind til kommunen i morgen tidlig.. og kan de ikke give dig en tid, så fortæl dem at du tager plads i en stol og venter på at der evt kommer et afbud...

Lad være med at tage et nej for et nej... ♥

Fastholder de at der ingen tid er... så bed om at blive fulgt over til borgmesteren.. hold på din ret i at alle kan få "foretræde" hos ham/hende...

Hvad er MB??

Sender et stort knus til dig

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 18:05   #6
Mivsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
Mivsen er ny på vejen
Hej, og tak skal du have

MB er Morbus Becterew, nogenlunde oversat Rygsøjlegigt, jeg er 49, og havde slet ikke planer om at skulle stoppe på arbejdsmarkedet endnu. Men der kan åbenbart hurtigt ske ting og sager, man ikke selv er herrer over.
Vidste ikke at man kunne bede om borgmestersamtale, hvis alt andet glippede.. Jeg har lyst til at tage derop i morgen som du foreslår, hvis jeg kan smertemæssigt.. Tak for dit råd *ss*
Mivsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 18:13   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mivsen Se meddelelser
Hej, og tak skal du have

MB er Morbus Becterew, nogenlunde oversat Rygsøjlegigt, jeg er 49, og havde slet ikke planer om at skulle stoppe på arbejdsmarkedet endnu. Men der kan åbenbart hurtigt ske ting og sager, man ikke selv er herrer over.
Vidste ikke at man kunne bede om borgmestersamtale, hvis alt andet glippede.. Jeg har lyst til at tage derop i morgen som du foreslår, hvis jeg kan smertemæssigt.. Tak for dit råd *ss*
Tænkte nok at det var Morbus Becterew.. men skulle lige være helt sikker ...

Hmm du er da selv med til at betale hans løn via din skat.. så du er sådan set hans arbejdsgiver .. og det giver vel adgang til en samtale

Mener helt bestemt at du skal tage derop i morgen... og får du ondt mens du er deroppe... ja.. så var jeg lige ved at skrive ... så kan de jo se med egne øjne hvordan du har det... ♥

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 18:22   #8
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Kære Mivsen,
Jeg mener helt bestemt at du har ret til kontanthjælp selv om du er syg - du bliver anbragt i matchgruppe 3 (= midlertidigt passiv/syg). En del mennesker herinde her været på kontanthjælp efter sygedagpengene holdt op.
Og: KLAG OVER DIN SAGSBEHANDLING!!!
Mange knus
0401AMvB
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 18:49   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Nu siger de godt nok at du først kan få en tid om 3 uger, men de har altså også noget der hedder en akut vagt (eller noget i den stil ) til sådan en situation som denne, hvor du kan få en her og nu tid.

Ring evt om morgenen og bed om at blive stillet ind til en sagsbehandler, og forklar så vedkommende din situation, at du står uden penge, at du har gjort det alt for længe, og ikke har kunnet betale dine udgifter, og snart står uden bolig og el hvis ikke de hjælper dig nu. Mon ikke hun så starks finder en akut tid til dig. Hjælper det ikke så klag til chefen.

Jeg har en bekendt hvor kommunen eller rettere sagsbehandleren også kludrede i det mellem sygedagpenge, og kontanthjælp,han stod også og ikke kunne betale husleje igennem flere mdr. Han klagede til hendes chef forklarede hende situation, hun undersøgte sagen og wupti satte hun pengene ind på hans konto dagen efter.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 19:13   #10
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Du er berettiget til kontant hjælp fra den dag du henvender dig, ikke den dag de har tid til at tale med dig...

Og så bør du tale med dem om straks-udbetaling
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Der er ingen sygedagpenge på søgnehelligdage mere mookmik Politik og Samfund 3 29-05-2014 16:31
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
ingen penge siden 1.sep.08!! aldalanette Alt det andet 8 26-01-2009 11:27
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension