K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2010, 20:41   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Thumbs down Afslag igen på § 100 merudgifter.

Hej. De er binde gale i min kommune. Det er noget sludder de skriver i mit afslag igen.

Jeg er ikke berretiget til tilskud efter servicelovens § 100, da det vurderes at du ikke er omfattet af personkredsen.

Det vurderes at du har kroniske og varige lidelser. Kommunen vurderer at du har funktionsevnenedsættelse af indgribende karakter i den daglige tilværelse.

Den omstændighed at der er hjemmehjælp med rengøring, samt håndsrækninger til ting i hjemmet, og tunge indkøb, vurderes ikke at opfylde betingelsen om, at der ofte må sættes ind med ikke uvæsentlige hjælpeforanstaltninger.

Denne er tidligere sendt tilbage til min kommune, fra anke nævnet med besked om at vurdere efter nye regler.

Kan de så for F....., ikke bare skrive hvad der er ikke uvæsentlige hjælpeforanstaltninger

Altså jeg har en varig kronisk lidelse. Jeg har funktionsevnenedsættelse af indgribende karakter i den daglige tilværelse. Men bare ikke i følge min kommune hjælp nok til dette. Derfor afslag og ikke hørende til personkredsen?

Denne ansøgning er søgt d. 9 dec 2008, og det går bare frem og tilbage, frem og tilbage, tiden går og klokken slår. Alt imens at jeg betaler og betaler. øv. Kh Indiansummer

For mig er det ordkløveri af værste skuffe, endnu engang skal den til ankenævnet
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 21:48   #2
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
hvad kommune er det - hvis jeg må spørge`

Jeg fik medhold i ankestyrelsen om, at jeg efter de nye regler er i personkredsen, og dermed er berettiget siden 01.01.09.

Men..........

Har fået afslag på samtlige beløb - så også her er det nok engang i det sociale nævn/ankestyrelsen.

det betyder, at selvom jeg er godkendt til personkredsen, kan jeg nå at lægge penge ud i det meste af 2 år , inden sagen er afgjort.

Det selvom der ligger principafgørelser der understøtter beløbene. gggggg
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2010, 11:10   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ja

er det ikke utroligt hva kommunerne gør for at trække i langdrag....og dermed spare penge....Imens de håber på at folk blir træte og opgiver.

Hvorfor får de ikke snart en over snuden...ligesom vi andre gør hvis vi ikke lige makker ret og kommer farende når det passer dem...og de ved at hvis folk klager...så går der laaaang tid før der kommer svar.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2010, 23:30   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Indiansummer:
Hvilken ydelse er du på, sygedagpenge, kontanthjælp, fleksjob eller pension?
Dette har jo også indflydelse på vurderingen.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 10:20   #5
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Thumbs down

Hej. Det er Lyngby Taarbæk kommune, og jeg er bevilget førtidspension, af samme kommune. Men har altså ifølge dem, ikke modtaget nok hjælp fra kommunen til hjælp til hygiejne, tøjvask, og indkøb.
Tøjvask klare jeg kun fordi jeg selv har indkøbt vaskemaskine, mine indkøb foregår på min scooter, som jeg selv har indkøbt. Hygiejne foregår i langsomt tempo med pauser, lider af fibromyalgi som jeg har fået førtidspension for.
Jeg får hjælp af min familie til større indkøb, og ellers køber jeg mig til transport.
Jeg får kroniker tilskud til medicin, betaler resten af egen betaling over henstandsaftale med apotek. Jeg har mere end 6000,- kr om året i udgifter forbundet med funktionsevnenedsættelsen.
Jeg har selv købt elevations seng, som gør at jeg kommer ud af sengen. Alle disse ting er i følge min kommune forbrugs goder, og andre specielle ting til hjælp i dagligdagen, er kun smart design, som alle kan købe.

Når jeg gennemlæser afslaget, så vurdere min kommune efter de gl regler endnu engang, sagen var ellers sendt tilbage fra ankenævnet, med besked om at rette ind efter nye regler.
Det blæser de på.... Jeg får først ret til denne ydelse, når jeg modtager hjælp til alt, og har fået frataget mine egne valg og retten til mit eget liv. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 16:19   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Håber du klager, for de skal bla medtage den hjælp du både selv betaler for, og får hjælp til, at venne, bekendte, og familie.

Har du prøvet DUKH?
Elleres er vejledning om serviceloven også god.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§100 Merudgifter afslag phhmw Den nyttige viden vi alle har 12 28-10-2019 19:11
Div, spørgsmål til afslag på merudgifter Mariepigen Hjælpemidler til handicappede 40 13-10-2012 16:47
Afslag på merudgifter... Zastrow Alt det andet 41 11-02-2012 20:03
Gode råd vedr anke til Det Sociale Nævn ang afslag til merudgifter § 100 Indiansummer Alt det andet 4 22-08-2011 18:25
Merudgifter (igen) funktionsevnen? Mariepigen Hjælpemidler til handicappede 12 09-07-2010 08:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension