K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2009, 02:26   #21
Maro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Middelfart
Alder: 40
Indlæg: 47
Styrke: 15
Maro er ny på vejen
ROOOOOOOLIG NU!!!!! Jeg glemmer aldrig den dag, jeg sad og så TV2 NEWS, hvor de "introducerede danskerne for det helt nye udtryk: PANDEMI" og sad og forklarede, at det var "en global epidimi". Som der er blevet sagt før her i tråden, så er det et spørgsmål om at få folk til at panikke og folk har netop en sjov tendens til at panikke eller i det mindste spærre øjnene op og slå ørerne ud, når noget man har kendt længe, pludselig bliver kaldt noget nyt. Men husk nu på, at pandemier ikke er noget nyt og heller ikke nødvendigvis livstruende bare fordi, det er pandemier! De almindelige typer influenza er altså pandemiske af natur, men dem panikker folk jo ikke over hvert år!

Hvad er en pandemi så? En pandemi er i essensen bare en smitsom sygdom, som smitter over flere kontinenter. Der er i ordets definition ikke nogen kvote for, hvor alvorlig sygdommen skal være, eller hvor mange den skal smitte, før man kalder den for en pandemi. Det eneste krav er, at den smitter "en betydelig del af befolkningen". Hvor meget man så anser for at være "en betydelig del", kan jo variere fra land til land og alt efter, hvor voldsom sygdommen er.
Skoldkopper er også en pandemi...

Her er et eksemel på en anden pandemi, i alle nok husker: SARS

Hvor mange var det helt præcist, SARS slog ihjel? Et par 100 kinesere? Og hvor stort var det lige, SARS i sin tid blev slået op? Jeg synes at mindes et par måneder tilbage i 2003, hvor man ikke kunne tænde sit fjernsyn uden at høre om "den frygtede SARS", som mange mennesker i virkeligheden ikke engang vidste, hvad var!
Eller fugleinfluenza! Den var også god! I flere måneder hørte man om "den frygtede og utroligt smitsomme fugleinfluenza", som slog hvor mange ihjel? under 50 på verdensplan?

Jeg synes i grunden, det minder lidt om situationen lige nu, for SÅ voldsom er pandemien altså heller ikke!

Nu bliver jeg nok upopulær herinde, men specielt kvinder har en tendens til at reagere på såkaldte "buzz words". Se hvordan f.eks. kosmetik-branchen udnytter jer. Eksempelvis har Dove på et tidspunkt ført en håndcreme med skriften: "Med biokamille" på tuben.
Ja for det er jo meget vigtigt, at den kamille, der er i cremen, er biologisk! Guderne da forbyde, at man får snitterne i noget af den åh så frygtede og direkte farlige SYNTETISK fremstillede kamille, som vi jo alle kender og frygter!

Eller trusseindlæg! Kan i huske den her: "Feels like your favorite underwear" (føles som dit yndlingsundertøj)

Jeg sad lidt tilbage med tanken: "Hvad nu hvis ens yndlingsundertøj er lavet af hamp? Eller læder med 2cm lange nitter på indersiden? Føles det så sådan? Det må være et intelligent trusseindlæg!"

Og piger, hvis i skal være helt ærlige, hvor mange af jer bekymrede jer så om "spaltede spidser", før i så en reklame for en shampoo, der påstod at kunne gøre noget ved dem?

"Svanemærket, allergivenligt Vanish Oxi Action Crystal White Super Mega Mixture Family Size Fransk Papgorilla på Klapstol" HOLD NU KÆFT!!!!!

Sandheden er, som andre har sagt i denne tråd, at medierne og reklamevirksomheder lever af frygt og faktum er, at mens halvdelen af verdens befolkning løber rundt og frygter døden, er der en håndfuld mennesker, der producerer vacciner, laver nyheder og skruer reklamer sammen, som sidder tilbagelænede i deres kontorstole og lever livet for de penge, vi andre bruger i panik!

Er der nogen af jer, der har tænkt over, at jeres stress over muligheden for at dø, faktisk kan komme til at koste jer livet? At jeres unger, som i frygter så meget for, faktisk kan risikere at blive kvalt i deres morgenmad, mens i er ude at lede efter vacciner og medicin mod sygdomme, der muligvis aldrig kommer eller for den sags skyld få svækket deres immunsystemer pga. den stress og frygt I SELV udsætter dem for?
Mens i render rundt og leder efter løsninger på kommende problemer, er der en masse nuværende problemer, der bliver overset, som giver andre problemer i længden, som i aldrig kunne have forudset, fordi i ikke så begyndelsen, da i rendte og ledte efter slutningen!

Forvirret? Så burde jeg leve af at lave reklamer
__________________
Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv - Platon
Maro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 03:06   #22
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 15
maruus er ny på vejen
Influenza mig her - og influenza mig der !

"hvorfor knække et strå når det stadig står op"

Fy faen hvor medierne kører på ! Har selv 2 spil-levende døtre på 41 og 37 år
og 4 børnebørn på 17 og 14 ( 2 tøser ) 2 drengebørn på 9,1/4 siger han sgu når man spør ham ( frække unge ) han kan regne, og lillebror`eren på 6 år - i går - et par rigtige drengerøve
( som voksne mænd ellers elsker at kalde sig selv )

Fy Faen om man nu skulle til at spille " dødens triumf " igen, af Savage Rose -
( pokkers god musik) men ikke lige nu -Jeg kan sagtens vente
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 09:58   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej.
jeg er sku selv noget bekrymret.
har/er været på høj predinisolon. ingen eller ganske lidt imunforsvar. har senest været indlagt for allergisk chock. Dvs nul penicilin fremover.
Er noget bekrymret!
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 10:10   #24
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Jeg er også kronisk syg og immunsupprimeret med diverser giftstoffer....

Og jeg er dælme da også lidt nervøs ved tanken om at blive ramt at H1N1...

Men der ER ikke noget at gøre endnu. En vaccine er på vej - Tamiflu hjælper ingenting. Så vi må alle slå koldt vand i blodet og se, om ikke vi er under den gruppe, der skal vaccineres.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 12:22   #25
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Til dato har WHO registreret 94.512 tilfælde af Influenza A (heraf 13.796 i europa)

På verdensplan er 429 (16 i Europa) mennesker døde af det (det svarer til næsten 0,5% af dem der er blevet syge). Chancen for at dø af Influenza A er altså ret lille.
Faktisk bliver den endnu mindre hvis man bor i Europa, her er chancen for at dø af influenza A 0,11 % hvis man rammes af det.

Hvis vi virkelig skal være bange for sygdomme, så skal vi jo også passe på f.eks. mæslinger (0,1 % chance for at dø hvis man rammes). Lungebetændelse kræver ca. 1.000 dødsfald om året her i Danmark.

Jeg mener ikke der er så meget at være bange for mht Influenza A og til september/oktober kommer vaccinen, så de personer der er i risikogruppen kan blive vaccineret.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 14:00   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maro Se meddelelser
ROOOOOOOLIG NU!!!!! Jeg glemmer aldrig den dag, jeg sad og så TV2 NEWS, hvor de "introducerede danskerne for det helt nye udtryk: PANDEMI" og sad og forklarede, at det var "en global epidimi". Som der er blevet sagt før her i tråden, så er det et spørgsmål om at få folk til at panikke og folk har netop en sjov tendens til at panikke eller i det mindste spærre øjnene op og slå ørerne ud, når noget man har kendt længe, pludselig bliver kaldt noget nyt. Men husk nu på, at pandemier ikke er noget nyt og heller ikke nødvendigvis livstruende bare fordi, det er pandemier! De almindelige typer influenza er altså pandemiske af natur, men dem panikker folk jo ikke over hvert år!
*LOOOOL* Maro ja her er du sq upopulær he he he ... nå oki jeg kan godt leve med vores meningsforskelle men ikke lade dem stå usagt så du får den lige igen her ....

Nu snakker jeg for min del (andre kvinder her på siden , i må selv sparke til ham ) ikke om Pandemi jeg snakker om ny influenza type , og jeg mener ikke at det er medierne der sparker til mine tanker om det (og her vil jeg så lige oplyse dig om at mine tanker er optaget om det når jeg læser om det og først i går da jeg så den her tråd begyndte jeg bevidst at søge artikler om det ) men jeg skal ikke sige mig fri for at tænke over det når det er i medirne og jeg ser det (jeg tænker så i nuet har sq ikke så meget at rykke med at jeg kan tænke over det hele tiden ) men det jeg tænker over er ...

Er vi i Danmark arrogante over for sådanne ting , hvordan kan det være at man i alle andre lande tager det så alvorligt men i DK er det bare noget der skal overståes og helst uden at berøre arbejdslivet ?

Hvordan kan det være at England nu overvejer at bruge deres Katakomber til at lægge døde i (ja ja så det på svensk tv alle mine kanler var røget i går på nær de svenske ) men det er jo ikke nogen hemmelighed at England er det europæiske land der er hårdest ramt ... http://i.pol.dk/udland/article757193.ece

Citat:
Hvad er en pandemi så? En pandemi er i essensen bare en smitsom sygdom, som smitter over flere kontinenter. Der er i ordets definition ikke nogen kvote for, hvor alvorlig sygdommen skal være, eller hvor mange den skal smitte, før man kalder den for en pandemi. Det eneste krav er, at den smitter "en betydelig del af befolkningen". Hvor meget man så anser for at være "en betydelig del", kan jo variere fra land til land og alt efter, hvor voldsom sygdommen er.
Skoldkopper er også en pandemi...
Jeg snakker stadig ikke om Pandemi men om Influenza a som for alt hvad vi ved da den jo er så ny , stadig kan udvikle sig og ja der er senstations journalistik omkring den , men hvad er det man siger ,.. bare fordi man er paranoid betyder det ikke at der ikke er nogen efter dig

Citat:
Nu bliver jeg nok upopulær herinde, men specielt kvinder har en tendens til at reagere på såkaldte "buzz words". Se hvordan f.eks. kosmetik-branchen udnytter jer. Eksempelvis har Dove på et tidspunkt ført en håndcreme med skriften: "Med biokamille" på tuben.
Ja for det er jo meget vigtigt, at den kamille, der er i cremen, er biologisk! Guderne da forbyde, at man får snitterne i noget af den åh så frygtede og direkte farlige SYNTETISK fremstillede kamille, som vi jo alle kender og frygter!
Hmmm jamen så bevæger du dig ikke så meget i mine kredse for her er det lige omvendt , mænd læser feks kun overskrifter og de ved altså at det går godt med regeringen og vejeret er godt for det står på dagens avis...

og tja nu kan jeg ikke tale med om kamille da jeg ikke aner noget om det og ikke bruger andet end dove selv bruner (og den lugter så den bruger jeg heller ikke mere ) men ja det er lige lovligt generaliserende ...


Citat:
Eller trusseindlæg! Kan i huske den her: "Feels like your favorite underwear" (føles som dit yndlingsundertøj)

Jeg sad lidt tilbage med tanken: "Hvad nu hvis ens yndlingsundertøj er lavet af hamp? Eller læder med 2cm lange nitter på indersiden? Føles det så sådan? Det må være et intelligent trusseindlæg!"

Og piger, hvis i skal være helt ærlige, hvor mange af jer bekymrede jer så om "spaltede spidser", før i så en reklame for en shampoo, der påstod at kunne gøre noget ved dem?
He he he jamen jeg kender mange piger og kvinder der ikke skænker det en tanke , vi klipper sq da vores hår så spaltede spidser kommer væk , men igen du må bevæge dig i helt andre kredse end mig ...


Citat:
"Svanemærket, allergivenligt Vanish Oxi Action Crystal White Super Mega Mixture Family Size Fransk Papgorilla på Klapstol" HOLD NU KÆFT!!!!!
OG HOLD DOG SELV KÆFT nu kender jeg til allergi mærker det gør jeg fordi jeg har et barn der er multiallergiker og det er han så ikke fordi jeg har læst reklamer det er han af så mange grunde (som jo ikke kendes men mon ikke det er noget af alt det L*** som puttes i vores fødevare for at gøre alt nemmere billiger og mere salgs bart og for at sige det lidt generaliserende er det så ikke mænd der mest er til alt det med skide være med miljø og usunde ting bare vi kan få PENGE )

Citat:
Sandheden er, som andre har sagt i denne tråd, at medierne og reklamevirksomheder lever af frygt og faktum er, at mens halvdelen af verdens befolkning løber rundt og frygter døden, er der en håndfuld mennesker, der producerer vacciner, laver nyheder og skruer reklamer sammen, som sidder tilbagelænede i deres kontorstole og lever livet for de penge, vi andre bruger i panik!
Hmmm gad vide om de mennesker er mænd nå det blev vist en køns kamp i stedet for det her.

Jeg håber at du har ret og at det hele er en fis i en hornlygte og jeg tager i min hverdag ikke mange forholdsregler (for at sige ingen) men jeg håber da at mine sønner som arbejder i de udsatte fag gør , jeg vil godt nok have det skidt med at være den første der mister et barn fordi jeg mente at det hele var medie oppustede og så vil jeg krydse fingere for at influenzaen ikke mutere og at det er de danske myndigheder der er de kloge og de andre der er de hysteriske eller at influenza a syntes at vi dansker er sådan nogen gode mennesker at den ikke har lyst til at komme her ...
Men det får tiden jo vise , jeg elsker at få ret men denne gang håber jeg at du får ret


Citat:
Er der nogen af jer, der har tænkt over, at jeres stress over muligheden for at dø, faktisk kan komme til at koste jer livet? At jeres unger, som i frygter så meget for, faktisk kan risikere at blive kvalt i deres morgenmad, mens i er ude at lede efter vacciner og medicin mod sygdomme, der muligvis aldrig kommer eller for den sags skyld få svækket deres immunsystemer pga. den stress og frygt I SELV udsætter dem for?
Vender den om har du tænkt på om dine børn kan være dem som bliver udsat for influenza netop fordi du mener at det hele er medie skabt og lavet af medicin branchen , har du tænkt på om det at du mener at det hele er så lige til gør at det kan være dine børn som bliver smittede og smittebære fordi det hele jo ikke er så slemt ...

Citat:
Mens i render rundt og leder efter løsninger på kommende problemer, er der en masse nuværende problemer, der bliver overset, som giver andre problemer i længden, som i aldrig kunne have forudset, fordi i ikke så begyndelsen, da i rendte og ledte efter slutningen!

Forvirret? Så burde jeg leve af at lave reklamer
Fordi man bekymre sig lidt om fremtiden hvis man har et udsat barn så er det jo ikke ensbetydende med at man leder efter løsninger , der er ikke nogen vaccine før om en måned eller tre og før den er der så er der ikke noget at rende efter ... jeg for min del kan multi taske og jeg mener mig fuldstændig i stand til at tænke over en influenza mens jeg prøver at få mine ben til at gå og fordi man deltager i en debat er det jo ikke ensbetydende med at det er det som fylder hele ens liv ...
  Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 15:28   #27
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Jeg siger ikke at folk ikke må være bekymrede, det må hjertens gerne være, men jeg tror såmænd ikke at i skal være mere bekymrede for Influenza A end i skal være for den almindelige influenza. Når Danmark rammes af influenza epidemi (den "gamle" slags influenza) regner man med at der dør mellem 1.000 og 3.000 mennesker af det - ca 90% af dem er over 65 år.

SÅ SLAP NU AF

Der er andre ting derude der er mere "fornuft" i at bekymre sig om.

Det er nu sjovt med os mennesker - de fleste turister der er i Afrika er bekymrede for at bade, fordi der findes menneskeædende hajer der hvor de bader. Sjovt nok er myggene langt farligere end hajerne, hajer dræber i gennemsnit 3 mennesker om året og myggene ligger på lidt over 2 millioner.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 19:07   #28
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
jer er enig med hr luko. Man skal kun være bange for konkrete ting. Såsom når mine piger kommer til mig en sen aftentime og siger de er bange for spøgelser eller heksen i hans og grethe så plejer jeg altid at sige at de ikke skal være bange for der findes hverken hekse eller spøgelser. Derimod skal man være bange for noget der hedder Told og Skat men de kommer først når man bliver voksen Paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 19:46   #29
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Jeg tænker over, om dem, der er meget rolige og ubekymrede i denne tråd, mon ikke selv har sit på det tørre og altså ikke i forvejen er svækkede at sygdomme eller medicin, der undertrykker immunsystemet?

Jeg tror, man har andre briller på - denne influenza er en influenza A - den er som andre i samme type aggressiv og kan være dødelig for immunsvækkede personer.
At der er andre, der også er det, gør jo ikke denne mindre aggressiv og mindre dødelig for denne gruppe.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 20:21   #30
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Connie Se meddelelser
Jeg tænker over, om dem, der er meget rolige og ubekymrede i denne tråd, mon ikke selv har sit på det tørre og altså ikke i forvejen er svækkede at sygdomme eller medicin, der undertrykker immunsystemet?

Jeg tror, man har andre briller på - denne influenza er en influenza A - den er som andre i samme type aggressiv og kan være dødelig for immunsvækkede personer.
At der er andre, der også er det, gør jo ikke denne mindre aggressiv og mindre dødelig for denne gruppe.
Jeg tager også immunusupressiver, og jeg er stadigvæk ikke bekymret. Jo, hvis der pludselig udbrød en epidemi i København, hvor rigtigt mange blev smittet, og jeg begyndte at få klassiske influenzasymptomer, så ville jeg straks ringe og bede om behandling.

Med mindre man får høj dosis prednisolon el. lign., vil jeg mene det er hysteri at bekymre sig på den måde.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
en bekymret datter TinaD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 19-12-2012 19:53
Bekymret. chadur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-09-2012 19:13
Bekymret for myndighedernes menneskesyn: Aflivning af sygdomsbærende fostre Lilli Susanne Politik og Samfund 0 22-08-2009 09:35
“Hvis man er rigtig, rigtig syg, kommer man ikke til at deltage i en aktivering” Razmo Politik og Samfund 2 29-05-2009 13:08
SÅ bange Lund Dit og Dat 37 26-10-2008 12:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension