K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2009, 15:56   #21
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
I det hele tager er det for ringe, at de kan påråbe sig, at folk selv er ude om det, når de glemmer at aflevere... de BURDE vide, at de har med syge mennesker at gøre, som har mere end RIGELIGT om ørerne både på grund af sygdom, pres fra kommunen, dårlig økonomi osv... man kan sgu' ikke forvente at disse mennesker kan huske alting, når deres tilværelse er så rodet!

Når de selv bliver spurgt om hvorfor de selv klokker i det på kommunerne, får vi altid en historie fra de varme lande om, at de er så stressede, de har ikke tid nok, kommuneomlægninger, IT systemer og alt muligt virker ikke osv....

Hvis DE kan forsvare at alting er kaos, så burde borgerne fanden gale mig også kunne forsvare at deres liv er kaos! ... hovedsagen må være, at man kan bevise at man har krav på de penge, og så må de fa'me bare se at få fingeren ud og overholde lovgivningen!
  Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 17:19   #22
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
huhn var endda så tarvelig sende en mail til mig som lød sådan her


Hej

Du er berttiget til børnetilskud fra juli 2009.

Ha' en go' weekend.




Venlig hilsen

Gitte Bo Caspersen
Borgerrådgiver

har haft en rigtig dårlig wekend
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 18:10   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men du skal i hvertfald have dobbelt i Juli!!!!!

De må IKKE bare beholde pengene - det er DINE penge, DU HAR skrevet under at du fortsat er enlig. Så der skal stå dobbelt på kontoen i Juli, medmindre de giver dig dem på en check før Juli!!!!

Vi er indtil videre TO her i tråden der IKKE har haft nogen problemer påtrods af at papiret er indleveret for sent - og i mit tilfælde slet ikke er indleveret - jeg tog op og sagde at papiret simpelthen var bortkommet! HELT uden dramatik og konsekvens. Dog med forsinkelse af udbetalingen på tre hverdage...men det er jo til at leve med.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 20:08   #24
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
hun var endda så tarvelig sende en mail til mig som lød sådan her
Hej
Du er berettiget til børnetilskud fra juli 2009.
Ha' en go' weekend.

Venlig hilsen

Gitte Bo Caspersen
Borgerrådgiver

har haft en rigtig dårlig weekend
Det er godt nok meget taktløst, at give dig et svar der ødelægger din weekend og slutte af med at ønske dig en god weekend.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 20:57   #25
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
hejsa jb
jamen jeg ringede til hende og hun rokker sig ikke med hensyn til give mig mine penge..jeg har nu her skrevet til borgmesteren og der kan jo gå sin tid før jeg høre fra ham..men han plejer nu ikke være så behjælpelig...og så har jeg sendt et kopi af det brev jeg vil sendetil diverse politikere til hende der siger jeg ikke kan få dem...derud over har jeg fået min aktør jeg snakker med ang arbejdsprøvning pension osv til at sende hende en mail om jeg ikke har det så godt og jeg har store problemer ved ikke få disse penge...samtidig vil jeg bede min sagsbehandler om snakke med hende..vi må se hvad det munder ud i...jeg håber og håber jeg får mine penge da det snart er sommer ferie og skal bruge disse....
og så har jeg også bedt hende om sende et skriftligt afslag på hvorfor jeg ikke kan få disse penge

Sidst redigeret af pruttenQ34; 18-04-2009 kl. 21:01.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 21:45   #26
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
arrrjj faldt over dette...måske har hun ret til det hun gør aligevel.

Ekstra børnetilskud ydes til enlige forsørgere, der har forældremyndigheden og som har barnet boende hos sig.
Kommunen har pligt til én gang om året at kontrollere, om alle modtagere af børnetilskud fortsat er enlige forsørgere. Dette sker ved, at du får tilsendt et brev med et skema, som du skal returnere til Team-Børn.

Ansøgning

Du skal søge om at få ordinært- og ekstra børnetilskud. Ansøgningsskema kan fås i Borgerservice eller via Netborger.dk

Ordinært – og ekstra børnetilskud kan tidligst udbetales kvartalet efter det kvartal, hvor du har søgt.
Betingelserne for retten til børnetilskuddet skal være opfyldt ved begyndelsen af det første døgn i kvartalet for at berette til udbetaling af tilskuddet for det pågældende kvartal.

Hvis betingelserne for at modtage børnetilskud ikke længere er opfyldt, skal du meddele dette til Team-Børn. Har du uberettiget modtaget børnetilskud, skal beløbet tilbagebetales
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 22:20   #27
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg har også set et sted - og jeg aner ikke hvor - at man kunne få pengene måneden efter ved for sen aflevering af skemaet.

Jeg skal nok lægge et link her, hvis det lykkes mig at finde det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 22:32   #28
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
hej zuza ihhhh håber du kan hitte det...vil hjælpe mig utroligt meget
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 22:48   #29
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Kommunen sender en anmodning ved almindeligt brev i begyndelsen af januar måned om bekræftelse inden 14 dage af fortsat status som enlig forsørger. Hvis kommunen herefter ikke har modtaget en skriftlig bekræftelse fra en modtager af børnetilskud som enlig forsørger, sender kommunen inden udgangen af januar måned en ny anmodning. DENNE GANG SENDES ANMMODNINGEN VED ANBEFALET BREV med en 2 måneders frist. Udbetalingen af børnetilskud ophører herefter til de modtagere af børnetilskud, som har besvaret kommunens anmodning med, at de ikke længere har status som enlig forsørger, og til de modtagere, som hverken har besvaret kommunens første anmodning eller den efterfølgende anmodning, der blev udsendt ved et anbefalet brev. Udbetalingen ophører også i tilfælde, hvor det anbefalede brev modtages retur i kommunen som uafhentet. Ophør af udbetalingen af børnetilskud betragtes som en afgørelse, der skal meddeles den pågældende.

Genoptagelse af udbetaling
Hvis udbetalingen er ophørt, fordi kommunen ikke har modtaget den årlige skriftlige bekræftelse, kan udbetalingen genoptages med virkning fra kvartalet efter, at bekræftelsen er modtaget, hvis de øvrige betingelser for at modtage børnetilskud er opfyldt


notat
jeg har intet brev fået anbefalet fra komunen...

Årlig bekræftelse - ophør af udbetaling
Efter lovens § 22a, stk. 1 er kommunerne - som et led i pligten til at påse, at betingelserne er opfyldt - forpligtet til hvert år i januar måned at anmode en person, der modtager ordinært og ekstra børnetilskud som enlig forsørger, om skriftligt at bekræfte sin fortsatte status som enlig forsørger. Hvis kommunen ikke har modtaget en skriftlig bekræftelse fra modtageren af børnetilskud senest 2 måneder fra anmodningen, ophører udbetalingen af børnetilskud fra april kvartal.
Ophør af udbetalingen af børnetilskud betragtes som en afgørelse, der skal meddeles den pågældende. For at undgå tvivl om, hvorvidt kommunen har anmodet en modtager af børnetilskud om en bekræftelse, er det forudsat, at anmodningen fremsendes ved anbefalet brev. DETTE ER EN VÆSENTLIG FORUDSÆTNING FOR, AT UDBETALINg AF BØRNETILSKUD KAN OPHØRE, HVIS BEKRÆFTELSEN IKKE ER RETURNERET INDEN FOR TIDSFRISTEN. Samtidig har borgeren en sikkerhed for, at kommunen ikke ophører udbetalingen af børnetilskud, uden at det kan dokumenteres, at borgeren har haft mulighed for at returnere bekræftelsen.
I de tilfælde, hvor kommunen modtager det anbefalede brev retur som uafhentet, ophører udbetalingen af børnetilskud.
Det kan af praktiske grunde være hensigtsmæssigt, at tilrettelægge administrationen så smidigt som muligt inden for lovens rammer, uden at retssikkerheden forringes.

vil dette ikke siges de ikke har ret til fratage mig børnetilskud når jeg intet anbefalet brev har fået???

Sidst redigeret af pruttenQ34; 18-04-2009 kl. 23:12.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 23:05   #30
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Måske du kan reddes og få dine penge.

Du skal lige tjekke brevet fra kommunen.

Hvilken dato står der, at du skal returnere brevet?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension