K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2009, 09:02   #11
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Sikke noget...
- Og nu sidder og jeg bliver helt nervøs, for jeg husker kun, at jeg har ansøgt om ordinært og ektraordinært børnetilskud EN gang og mener ikke, at jeg siden har skrevet under på noget som helst (men har da fået de penge hver gang - indtil nu).
Denne måned har jeg for første gang skrevet under på 'ansøgning om fortsat udbetaling og afkrævning af underholdsbidrag', men det er jo en anden boldgade.
Det bliver da nervepirrende til på mandag...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 12:49   #12
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
håber da ved gud ikke det kun er i nogen komuner de gør dette trisks????
jeg har virkelig haft meget om ørene og har lige fået min udeboende datter hjem igen og det er en meget svær start med en teenager hjemme hvis jeg ingen penge har ....
jeg har lige siddet skrevet en mail til borgmesteren,men tvivler på han høre mig....og har bedt om et skriftligt afslag på hvorfor jeg ikke kan få mine penge....derefter anker jeg det simpelthen syntes det sygt komunen skal sidde tjene penge på enlige der ikke få afl dette parpir..
jeg har fået dette brev i januar og det skulle være afl d 6 marts men jeg fik først afl det 1 april...4500 er mange penge for mig og jeg har været helt nede over det.....'kan man skrive til komunal bestyrelsen?? for jeg går hele vejen
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 12:53   #13
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Sikke da en gang regelrytteri! ... hvis jeg var dig ville jeg smide den dokumentation de skal bruge, og sige til dem, at du går direkte til politikerne hvis de ikke udbetaler... og gør de det ikke, ville jeg skrive et brev med situationen til Villy, Öslem, Barfoed osv...

Det er FORRYKT, at man ikke kan se over en fejl, så længe man kan bevise at man er berettiget til ydelsen! ... det er sgu' da kassetænkning der vil noget det der!

Var det mig var jeg flegnet totalt og havde skrevet til alt hvad der kan kravle og gå... det er helt sikkert.

Håber du har energien til at slå hælen i
hvordan skriver jeg til dem??? mener hvad er add til politkerne????? for jeg går hele vejen...syntes simpelthen det er for sygt de ikke er mere medmenneskelige
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 13:21   #14
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
hvordan skriver jeg til dem??? mener hvad er add til politkerne????? for jeg går hele vejen...syntes simpelthen det er for sygt de ikke er mere medmenneskelige
Hop ind på enhedslistens hjemmeside og SF's hjemmeside og se under de politikere der er i tinget... der står også deres email adresser spøg dem også om HVAD du kan gøre i sådan en situation evt.

Hvis det er din sagsbehandler eller en fra ydelsescenteret der har sagt sådan til dig, så bed vedkommende om at få lov at snakke med chefen... hvad end du gør, så lad dem VIDE at de ikke skal føle sig sikre... det er først når de mærker modstand at de mange gange tænker sig om og ændrer holdning.

Husk at mange af de kolde skiderikker kører efter devisen "Går den så går den!", og det kan meget vel være det du bliver udsat for... det er trods alt billigere at være et dumt svin, end at være menneskelig og udbetale beløbet... som du jo i øvrigt kan bevise at du er fuldt ud berettet til!

Mener i øvrigt også at der har været en udmelding på et tidspunkt om, at for sent indleverede blanketter ikke bare sådan uden videre kan gøre at man ikke kan få sin udbetaling... der var noget palauer omkring emnet når det handlede om de hersens skema'er man plejer at få hver 3. måned engang... kan dog ikke helt huske hvad udfaldet blev...

Sidst redigeret af Razmo; 18-04-2009 kl. 13:24.
  Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 14:55   #15
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
hey razmo..jeg kan kun hitte line barfoeds mail add......kan ikke hitte de andres ???
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 15:07   #16
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
kan jeg skrive således?

hejsa line barfod

jeg skriver til dig fordi jeg ikke helt ved hvor jeg ellers skal henvende mig..
jeg er enlig mor til 2 børn og har altid boet alene....hvert år sender komunen et brev ud hvor man skal underskrive man stadig er enlig og bor alene osv for at kunne få sit børnetilskud....jeg har haft så meget mellem ørene af problemer af forskellige slags og er ved søge midlertidig pension og har lige fået min udeboende datter hjem og har glædet mig til få det til køre igen...nu er det så sådan jeg har afl dette brev med min underskrift på jeg fortsat er alene(selvom de fleste på komunen ved jeg er enlig) for sentt og på den baggrund har komunen sagt til mig jeg ingen børnetiskud får i dette kvartal fordi jeg afl det for sent??? samtidig har jeg siddet skrevet med andre enlige mødre i andre komuner der aligevel får deres tilskud selvom disse også har afl dette papir for sent????hvad er forskellen for mig og disse andre enlige mødre??er det lovligt af komunen helt fratage mig dette tilskud som drejer sig om 4500 i kvartalet for mig?? skal mine børn bøde for jeg har afl dette for sent og er jeg ikke berettiget dem iså fald måneden efter dette parpir er indleveret???eller har komunen ret til fratage mig dem pga baggrund af jeg ikek har fået afl det til tiden....de skulle have haft parpiret om jeg stadig er enlig d 6 marts men jeg fik først sendt det d 1 april..
jeg håber virkelig høre fra dig da jeg simpelthen ikke kan holde sommer med mine børn hjemmeboende hvis jeg mister disse penge??
jeg har ringet ned snakket med komunen og grædt og tigget og bedt dem om evt hjælpe mig denne enkle gang da jeg har det skidt og har svært ved overskue disse parpire osv
hvis du intet har med dette gøre...vil du så være venlig videre sende dette brev til rette politiker..

mange hilsner og håb fra

Sidst redigeret af Stezu; 18-04-2009 kl. 17:55. Årsag: slettet personlige oplysninger
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 15:16   #17
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jeg har også prøvet det, og fik først afleveret skemaet omkring 1. april. Alligevel var der ingen problemer med at få pengene. Hun sagde, da jeg afleverede skemaet, at det skulle jeg ikke blive stresset over. Det var jo den slags der kunne ske, og selvfølgelig fik jeg pengene, når jeg nu havde skrevet under på jeg var enlig.

Jeg er faktisk ret overbevist om at kommunen ikke har ret til at tilbageholde de penge, selvom du er sent ude. Synes det vil være en rigtig god idé at bede om afslaget på skrift, så du har en mulighed for at klage. Det vil ikke undre mig spor, hvis de så bare udbetaler pengene, når du forlanger at få det på skrift. Jeg kan ikke lige finde ud af hvor det er jeg har set det, men jeg er næsten 100 på at de ikke har ret til at tilbageholde pengene, når du har skrevet under på det skema.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 15:22   #18
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
sun lady

jeg sidder sgu og håber og håber.....
hende der sagde jeg ikek kunne få dem sagde tilmed at der var mange flere end mig der havde glemt afl og de fik helelr ikke deres penge.....de penge spare komunen vel så???så jo fedt for dem hvis de enlige ikek får leveret til tiden...jeg blev ikke på mindet om det før efter tidsfristen var overstået...der kunne hun endda ligge ringe til mig og sige jeg skulle huske underskrive for næste kvartal ellers fik jeg heller ikke dem...flot ik
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 15:51   #19
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
hejsa line barfod

jeg skriver til dig fordi jeg ikke helt ved hvor jeg ellers skal henvende mig..
jeg er enlig mor til 2 børn og har altid boet alene....hvert år sender komunen et brev ud hvor man skal underskrive man stadig er enlig og bor alene osv for at kunne få sit børnetilskud....jeg har haft så meget mellem ørene af problemer af forskellige slags og er ved søge midlertidig pension og har lige fået min udeboende datter hjem og har glædet mig til få det til køre igen...nu er det så sådan jeg har afl dette brev med min underskrift på jeg fortsat er alene(selvom de fleste på komunen ved jeg er enlig) for sentt og på den baggrund har komunen sagt til mig jeg ingen børnetiskud får i dette kvartal fordi jeg afl det for sent??? samtidig har jeg siddet skrevet med andre enlige mødre i andre komuner der aligevel får deres tilskud selvom disse også har afl dette papir for sent????hvad er forskellen for mig og disse andre enlige mødre??er det lovligt af komunen helt fratage mig dette tilskud som drejer sig om 4500 i kvartalet for mig?? skal mine børn bøde for jeg har afl dette for sent og er jeg ikke berettiget dem iså fald måneden efter dette parpir er indleveret???eller har komunen ret til fratage mig dem pga baggrund af jeg ikek har fået afl det til tiden....de skulle have haft parpiret om jeg stadig er enlig d 6 marts men jeg fik først sendt det d 1 april..
jeg håber virkelig høre fra dig da jeg simpelthen ikke kan holde sommer med mine børn hjemmeboende hvis jeg mister disse penge??
jeg har ringet ned snakket med komunen og grædt og tigget og bedt dem om evt hjælpe mig denne enkle gang da jeg har det skidt og har svært ved overskue disse parpire osv
hvis du intet har med dette gøre...vil du så være venlig videre sende dette brev til rette politiker..

mange hilsner og håb fra
Det er glimrende skrevet!... at du gør opmærksom på at andre godt kan få, men du skal sættes udenfor og bliver forskelsbehandlet er en god strategi.

Her er alle fra SF:
http://www.sf.dk/default.aspx?func=a....view&id=12001
  Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 15:52   #20
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
jeg sidder sgu og håber og håber.....
hende der sagde jeg ikek kunne få dem sagde tilmed at der var mange flere end mig der havde glemt afl og de fik helelr ikke deres penge.....de penge spare komunen vel så???så jo fedt for dem hvis de enlige ikek får leveret til tiden...jeg blev ikke på mindet om det før efter tidsfristen var overstået...der kunne hun endda ligge ringe til mig og sige jeg skulle huske underskrive for næste kvartal ellers fik jeg heller ikke dem...flot ik
Jeg ville tilskrive i dit brev, at de sagde sådan til dig... at de strategisk laver det nummer her overfor folk der glemmer et sølle papir... det er jo organiseret umenneskelighed
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension