K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2009, 13:24   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af shylock Se meddelelser
hej jo de må godt stoppe f.eks sygedagpenge forløbet. nu i mit tilfælde er det en privat skade og ikke en arbejdsskade, men behandles samme sted, og er modparten der kørte ind i mig, som også er den skyldige, ja er hans forsikringsselskab som har indsendt mine papirer med henblik på mengrads vurdering og erhvervsevnetab

og for at spare advokat regning, da min advokat koncentrerer sig om mit sygedagpengestop, så noterer jeg lige i kalenderen hvornår jeg skal ringe og rykke til sagen, og mailer til advokaten hvis der er noget arbejdsskadestyrelsen vil have på skrift, så bruger selv lidt til på det, men synes nu blot det er godt selv at være inde i sagsforløbet, hindringer, nye info som der afventes mm

Jeg tror at det er den her der tænkes på fra sygedapenge loven og nej i følge den må man ikke stoppe sygedagpenge hvis der er en sag i gang ... men det skal nok være en arbejds relateret sag ...



Citat:
Kapitel 9

Forlængelse af sygedagpengeperioden

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.




Citat:
Oprindeligt indsendt af shylock Se meddelelser
lige lidt flere guldkorn

bruger også de forskellige styrelsers hjemmesider....ankestyrelsen...arbejds.....osv for på de sider finder man ikke kun lovgivningen, men også notater, bekendtgørelser, vejledninger, cirkulærer, osv, alt der har noget med den pågældende lov at gøre, fandt da sidste år et skriv til alle komuner fra ministeren om at rådighedsperioden kunne forlænges hele 1 eller 2 x 52 uger ud over de første 52 uger, så der kan man dokumenter, vejledninger som sendes direkte til kommunerne, og der er altså nogle gode guldkorn at hente
Jeg vil bare lige hilse og sige at mange af de sider du henviser til (bruger dem selv flittigt ) er samlet her på siden under den der hedder nyttige link .. finder du andre sider på din vej som du mener kunne være gode at have med her på siden, så er det bare at sende en pb til webmaster hvor du foreslår den ...

Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
har forsøgt at bruge funktionen: kopier Shylock - men er stadig ikke lykkedes mig

Men - hvor er det aldeles vidunderligt - at andre ( dig inkl.) har fået hård hud på hælene - trådt ud af barneskoene - mistet udkylden osv-osv. Så vi andre helt uden hæmninger kan bruge løs af de erfaringer andre har gjort med den store " MOR KOMMUNE "
Er selv ved at miste min sidste " uskyld " i forhold til : Kommunens sagsbehandlere er til for at hjælpe borgerne .
Jeg har kopieret dine indlæg som jeg vil gøre flittigt brug af.

Ha en rigtig god dag - jeg skal selv til brunch - min ældste datter fylder 41 idag
- ( hun er ved at blive et rigtigt gammelt siv -)
Prøv Nyttige link oppe i top baren
  Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 16:26   #22
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Talking

Fik en åbenbaring Heidien -fandt både links - og FAQ ( har snorksovet -) simpelthen. Nu vil jeg blive " superbruger" af begge.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 18:05   #23
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
Hejsa Shylock.

Du skriver at du har fået hjælp til medicin efter paragraf 81, er der nogen der ved hvor lang behandlings tid der må være på sådane ansøgninger???

Hvad kan man søge til? el, vand, varme ?? er der nogen der ved det??
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 19:35   #24
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Din kommune SKAL oplyse, evt. på hjemmesiden, hvor lang sagsbehandlingstiden er.

Du kan læse i mit indlæg tidligere i tråden her, hvad der ydes hjælp til.

Jeg har skrevet om det her: http://www.k10.dk/showpost.php?p=59025&postcount=14

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 21:19   #25
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
jo jo det har jeg skam læst men det kunne jo være der var nogen der vidste lidt mere konkret hvad man kan få dækket, da loven jo ikke giver andet end nogle ret vide retningslinjer
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 11:09   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Forsyg det er nok svært at give en generel beskrivelse af hvad man kan få efter den lov da den jo netop er en af de der hvor kommunen kan skønne en sag ...

Jeg har fået betalt min el regning som beløb sig til 16.000 uden at jeg har feks el varme men jeg måtte skrive under på at det var et lån og at det skyldes uansvarlig økonomi

Fik da at vide af kommunen at det var et særtilfælde og kun fordi min sagsbehandler var gået med ind i den fik jeg lånet ...

MEN havde jeg ikke fået det så ville den være blevet anket for det er netop den der skal bruges hvis noget sådan opstår , så svaret fra min kommune var nej over telefon lavet om til ja da jeg bad om at få det på skrift ...

Så man kan ikke gøre andet end at søge og så anke hvis ikke den går kigger man i loven så burde der jo være belæg for at bruge netop den § til de ting du nævner ...

Citat:
§ 81. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde en særlig indsats til voksne med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller med særlige sociale problemer. Formålet med indsatsen er

1) at forebygge, at problemerne for den enkelte forværres,

Det forværres hvis man mister sin bolig

2) at forbedre den enkeltes sociale og personlige funktion samt udviklingsmuligheder,

3) at forbedre mulighederne for den enkeltes livsudfoldelse gennem kontakt, tilbud om samvær, aktivitet, behandling, omsorg og pleje og

4) at yde en helhedsorienteret indsats med servicetilbud afpasset efter den enkeltes særlige behov i egen bolig, herunder i botilbud efter lov om almene boliger m.v. eller i botilbud efter denne lov.
  Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 23:42   #27
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Forsyg Se meddelelser
Hejsa Shylock.

Du skriver at du har fået hjælp til medicin efter paragraf 81, er der nogen der ved hvor lang behandlings tid der må være på sådane ansøgninger???

Hvad kan man søge til? el, vand, varme ?? er der nogen der ved det??
hej
du kan søge om alt, som du selv mener du ikke har råd til, du skal blot udfylde en §81 ansøgning, og kommunen har 14 dahe til at svare. får du en afvisning, check om du er enig i deres begrundelse og enig i deres beregning af dine udgifter, og er du ike det har du max 4 uger til at anke
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 10:25   #28
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Jeg har d. 25.4. bedt om en samtale (mail) hos min virksomhedskonsulent på grund af mine ændrede forhold- overgår til kontanthjælp i d.m. da jeg som tidligere beskrevet falder for aldersgrænsen til ledighedsydelse.
D. 27.4. skriver hun Det kan vi da godt finde ud af - jeg skal lige høre hvad du gerne vil tale om
Jeg svarer hende på mail . samme dag at jeg gerne vil evaluere mit afsluttede kursusforløb og vide lidt om min ændrede situation, og at jeg ser frem til mødedato og tid.
Hun svarer: det gør vi - du vil få brev tilsendt med mødeindkaldelse.

d. 1.5. skriver jeg til hende at jeg glad går rundt og venter på brev fra hende- og spørger om reglen er at hun [I]ikke må indgå mødeaftale pr. mail

idag d.4.5. har jeg netop modtaget mail retur med svaret:
Hun skriver: Der vil ikke ske nogle væsentlige ændringer fordi du overgår på kontanthjælp udover at din ydelse naturligvis ændres. Det eneste du skal gøre er at komme herop og ansøge. Jeg har mange der skal ind til samtale og der vil gå nogle uger inden du bliver indkaldt.

Jeg siger til mig selv- hvad gør du nu lille du -? sidder du på din flade imens eller brokker du dig over ventetiden der står hen i det "uvisse" ( hun svarer ikke på min spørgsmål vedr. mødedato pr. mail ) og så vidt jeg har forstået her på siderne - sker der for mig væsentlige ændringer da jeg går fra A hold til B hold . Har selvfælgelig ansøgt hvilket også var meddelt hende........... et blablabla svar.

så vil lige sunde mig ...............
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 10:35   #29
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down

Maruus hun har syltet dig...hun skal give dig en tid til samtale når du selv beder om det og ikke bare sige der vil gå lang tid inden du bliver indkaldt...

Hvis jeg var dig ville jeg blive ved med at bede om en tid NU...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 12:50   #30
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
idag d.4.5. har jeg netop modtaget mail retur med svaret:
Hun skriver: Der vil ikke ske nogle væsentlige ændringer fordi du overgår på kontanthjælp udover at din ydelse naturligvis ændres. Det eneste du skal gøre er at komme herop og ansøge. Jeg har mange der skal ind til samtale og der vil gå nogle uger inden du bliver indkaldt.

Jeg siger til mig selv- hvad gør du nu lille du -? sidder du på din flade imens eller brokker du dig over ventetiden der står hen i det "uvisse" ( hun svarer ikke på min spørgsmål vedr. mødedato pr. mail ) og så vidt jeg har forstået her på siderne - sker der for mig væsentlige ændringer da jeg går fra A hold til B hold . Har selvfælgelig ansøgt hvilket også var meddelt hende........... et blablabla svar.

så vil lige sunde mig ...............

maarus jeg ville da med det samme sætte mig ned og skrive en mail til hende ang dette og skrive noget ala (bare lige et eksempel )

Citat:
Kære jobkonsulent

Du skriver at der ikke vil være nogle væsentlige ændringer for mig , og dette vil jeg med det samme skrive glæder mig usigeligt meget, dog vil jeg jo så lige sikrere mig at når du mener at der ikke sker væsentlige forandringer ja så kommer jeg ikke under aktiv loven med hvad deraf følger ....

Sådan som ægtefælle forsørgelse , kontanthjælps loft, manglende rettigheder til ferie (kun aktiverings fri ) osv ...

Som jeg har læst loven og som jeg er oplyst om så vil jeg skulle behandles efter aktivloven og kommer til at mangle mange af de rettigheder som jeg har som flekser på ledighedydelse er du af en anden mening så ønsker jeg at få det på skrift

Mvh
Maarus nu ved jeg jo ikke lige hvordan det er når det er fordi man bliver 60 år men jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide det inden vi skal have sendt div eksempler til Özlem fra SF ...

I forvejen er det strengt at der er et a og et b hold , men at man så kommer på b holdet fordi man bliver 60 ja så må det jo også være aldersdiskrimination

Maarus prøv at læse det her link http://www.k10.dk/showpost.php?p=48579&postcount=33

Der står hvad arbejdsmarkedsstyrelsen skrev til mig da jeg spurgte til hvilke love vi skulle følge og det kommer også med til Özlem og husk jeres historier skal være hos mig torsdag så samler jeg op på det hele og sender det til hende (og sender det sevlfølgelig også til jer der skriver )

Men i skal huske navn og adresse og telefonnummer så journalister kan få fat i jer
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gladsaxe kommune??? samp Spørgsmål ang fleksjob 12 16-03-2012 15:20
herlev kommune kontra gladsaxe kommune basti Alt det andet 5 10-07-2011 19:03
Gladsaxe kommune trækker min sag i landrag Linuzmor At søge førtidspension 4 19-03-2011 21:08
Merudgiftsydelse § 100 i Gladsaxe kommune. Indiansummer Alt det andet 9 27-02-2011 13:48
Gladsaxe kommune vs Gentofte kommune Allstar Alt det andet 0 15-05-2010 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension