K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2010, 08:55   #91
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg er også fra Gladsaxe, men har haft en socialrådgiver på Jobcenteret der virkelig har været forstående og kæmper for mig.
Jeg har selvfølgelig fået 2 afslag på min ftp og nu ligger den hos Beslæftigelsesankenævnet, og forventer ikke at få medhold.
Det skal åbenbart trækkes til bristepunktet.
Har været i arbejdsprøvning på Espelunden og de fandt 5 timer om ugen til brug.
Det blev da et flex som ikke findes.
Meget sød Flexrådgiver de rikke helt aner hvad hun skal stille op med mig, men som Hun siger, det ender jo med din pension. Du må bare have lidt tålmodighed.
Jeg lystre pænt.


Jeg var meget glad for at være på Espelunden. Meget søde og forstående.
Mød op hver dag.
Sig aldrig nej, men Jeg prøver/forsøger.
Lyt til dig selv, og giv udtryk for det til din rådgiver.
ALT kommer med og se ser ALT.

At kommunen så ikke tror en pind på det de finder ud af på Espelunden, Ja det er så noget andet, som Jeg heller ikke forstår.
Jeg er jo også så uvidende...hihih(til tider)
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 05:49   #92
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
afslutning

hejsa

ja sket meget siden dette indlæg........

- blev coachet af en socialrådgiver, så var positiv og samarbejdsvillig inden arbejdsprøvnings start

- lagde alle klagesager og uafklarede sager til side og koncentrerede mig om arbejdsprøvningen

- gennemførte en flot og i loven godkendt arbejdsprøvning, med 20 timer ugentligt som resultat og hvilke skånebehov og job funktioner jeg kan og ikke kan klare

- desværre oplevede jeg sparekniven så min første fleksjob indstilling blev afvist

- tip: sørg for at der ligger en klar og tydelig §70 redegørelse sidst i ens ressourceprofil, som samtidig er fleksjob indstillingen

- tip: fik min fagforening, det fagligehus til at komme med meget brugbare kommentarer til min afvisning. Kan anbefale dem, for kun 69 kr pr md har jeg juridisk bistand.....og de er engagerede og kanon dygtige

-endelig med 3 md forsinkelse blev jeg fleksjob godkendt

- 9 dage senere havde jeg fundet 3 jobs, været til 3 samtaler og fået alle 3 jobs, alle fundet via mit netværk

- er startet som it supporter, 4 timer om dagen, med pauser og har 2 ugentlige hjemme arbejdsdage, god løn, og arbejdsgiveren modtager 2/3 lønkompensation fra kommunen. fået betalt bluetooth headset til mobilen og kinnarps ergonomisk kontorstol hjemme

- fået en meget bedre haronisk hverdag, og bedre livskvalitet

- nu rummer de resterende åbne sociale sager kun 5% i min hverdag, og jeg har fritid til bl.a fotografering

- også overskud til frivilligt at hjælpe andre med deres sociale sager

- opdagede at den antidepresive medicin som jeg udelukkende fik mod nervesmerter gav mig psykiske bivirkninger, bl.a skyld i mine hyppige ophidselses anfald og opspeedet, og dem er jeg først her i september trappet ud af

CASE CLOSED
hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 06:01   #93
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
svar

hej

wodpoulsen: den der udtalelse med "man skal være lidt tålmodig"....kan kun være ingred

havde istarten dårlig erfaring med espelunden, **** var jo på et så pædagogisk nedværdigende niveau

jobkonsulenten ole, **** når man så endelig havde en praktikplads, så skete der intet.....måtte rykke 4 gange og tilsidst bede ham ringe til praktikstedet NU!

ingred, her må jeg indrømme at efter min 1 fleksjob afvisning, så engagerede hun sig ekstra ordinært i min sag, så stor ros

5 timer kan du klare????? det er da lige til en pension, og ikke fleksjob

synes du lige skal smide mig en mail med dine kontakt data på [email protected]

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 09:49   #94
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Nej, det er ikke Ingred, men Grete.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 10:24   #95
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hejsa Shylock ...... Hvor skønt at 'høre' fra dig og så med så gode nyheder ...... STORT TILLYKKE MED DET, både fleksjob og harmonien i dit liv

Uh, ja, de piller de piller .... har selv prøvet at blive nærmest sindssyg af Selo-Zok, og opdagede ikke årsagen til min ændrede psyke (hyppige ukontrollerede raserianfald og meget aggresiv) før jeg skamfuldt krøb op til lægen og fortalte hende at 'nu var jeg sq også blevet sindssyg'

Hun stak hovedet ind i puteren, læste lidt og fortalte mig at årsagen var det forbistrede Selo-Zok og at jeg skulle trappe ud af det og at vi så måtte finde ud af noget andet til at sænke mit blodtryk. Der stod intet om den slags bivirkninger i indlægssedlen, så dér lærte jeg at man skal spørge efter den udvidede liste over bivirkninger på apoteket!

Selv medens jeg trappede ud af Selo-Zok'en kunne jeg mærke hvordan jeg blev 'mit gode gamle jeg' ...... ihvertfald hende jeg kunne genkende som mig, he he

Fortsat god vind ønskes du fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 13:36   #96
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
[QUOTE=Hyanna;129299]Hejsa Shylock ...... Hvor skønt at 'høre' fra dig og så med så gode nyheder ...... STORT TILLYKKE MED DET, både fleksjob og harmonien i dit liv


Jeg kipper også med flaget Shyllock - tillykke med dit nye gode liv som fleksjobber.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 22:39   #97
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
lidt nyt

hej

til wodpoulsen

fik lige den her nyhed i handicap nyhedsmail idag:


Højtlønnede væk fra fleksjob
JyllandsPosten, 1. sek. s. 1, 4 og 5, Kristeligt Dagblad/ritzau/netavisen
18.10.2010
En analyse fra Beskæftigelsesministeriet viser, at folk på fleksjob oppebærer lønninger på op til godt 700.000 kroner. For dem er der ingen gevinst ved at gå op i tid, hvis de man får det bedre, for selve idéen med fleksjob er, at man arbejder på nedsat tid, men får fuld løn, fordi arbejdsgiveren får tilskud fra det offentlige. "Vi skal ændre ordningen, så det kan betale sig at arbejde mere. Og det skal også være sådan, at man kan arbejde sig helt ud af ordningen, hvis man tjener for meget", siger Inger Støjberg. Hvornår man fremover tjener for meget til at kunne komme på nedsat tid med fuld løn i form af et fleksjob, vil hun ikke sætte tal på endnu. Men der vil blive sat en grænse. Samtidig vil Inger Støjberg målrette ordningen, så den i højere grad bliver brugt af de mennesker, som den var tiltænkt, da den blev opfundet i 1998. Det skal ske ved at gøre det lettere for de svageste at komme med i fleksjobordningen ved at sænke kravet om, at man skal kunne arbejde mindst 12 timer om ugen for at komme i fleksjob. I alt 64.200 personer er viseret til fleksjob, og ordningen koster 10,7 mia. kr. om året.

----------------------------------------------------

så bdu printer denne artikel ud og går til din sagsbehandler og siger at ud fra minister inger støjbergs udtalelse, som jo er ud fra ministeriets love, så er du under grænsen på 12 timer og skal derfor på pension
-------------------------------------------------------
mvh
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 22:13   #98
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja jeg ved godt super gammel tråd det her...
Men faldt lige over den, og jeg havde og hende der Marianne Møller tilbage da du havde hende.. Hun troede aldrig på mig sendte mig på 2 år 10 gange op og få taget blodprøver for at bevise at jeg ikke var syg når jeg ringede mig syg, og selvom de hver gang viste jeg var syg troede hun det stadig ikke gangen efter..
Regn lige den ud de bruger 700-1200kr på at aktivere dig hos en ekstern aktør pr dag (dette er også weekenden) Så sendes du til lægen koster dem 150kr en læge attest med blodprøve er min 350kr.. så vild dagsløn de bruger.. Hun forsøgte også at bilde mig ind at man ikke måtte lægge sig syg medmindre man var yderst smitsom.. Så meddelte jeg hende at der altså ikke fandtes ebola i danmark..
Hun krævede også at jeg mødte op med lungebetændelse.. Da jeg nægtede krævede hun så at jeg mødte op samme dag jeg fik medicin for det fordi de havdet sat sig så grundigt fast at jeg ikke selv kunne slippe det.. Det nægtede jeg også, jeg var da heller ikke rask da jeg endte min kur efter 10 dage og måtte på en ny.. Det troede hun heller ikke på og indstillede mig til rådighedsteamet så de kunne snuppe mine penge..
Så fik jeg lægen der havde tilset mig under sygdom til at ringe til dem og hov der var så ingen sag alligevel.. SÅ du har ret altid klag og der er mindst 1 god sagsbehandler på Gladsaxe kommunen Spørgsmålet er bare hvor lang tid du skal være klient for at finde hende /ham
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gladsaxe kommune??? samp Spørgsmål ang fleksjob 12 16-03-2012 15:20
herlev kommune kontra gladsaxe kommune basti Alt det andet 5 10-07-2011 19:03
Gladsaxe kommune trækker min sag i landrag Linuzmor At søge førtidspension 4 19-03-2011 21:08
Merudgiftsydelse § 100 i Gladsaxe kommune. Indiansummer Alt det andet 9 27-02-2011 13:48
Gladsaxe kommune vs Gentofte kommune Allstar Alt det andet 0 15-05-2010 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension