K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2010, 10:26   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Held og lykke med dit job og dit helbred...

Jeg kan også være bekymret for dit helbred men jeg kan bestemt også godt forstå dig , jeg er selv flekser der mistede sygedagpenge og derfor var på kontanthjælp i flere år inden jeg selv fandt et fleksjob og det var heller ikke det rigtige, men var panisk for at få et job tilsidst, og jeg håbede at jeg ville kunne klare det selv om vi alle vidste at det var det forkerte job (marketingskonsulent ikke det rigtige med stress ) jeg klarede det med nød og næppe men røg ud i en sygemelding bagefter og har nu førtidspension ..

Og ingen kan sige om jobbet var med til at ødelægge resten af helbredet måske og måske ikke ...

Men til dem der syntes det er så forfærdeligt det her , så husk at vi hver gang vi ser nogen herinde som har været på kontanthjælp selv kommer ind på de job som kommunen kan oprette til en flekser hvor kommunen betaler hele lønnen, det foreslår vi jo netop fordi det ikke er fair at man kan havne som flekser på kontanthjælp som ikke kun giver en dårligere økonomi men som også giver helt andre levevilkår (andre regler for de flekser ) jeg må indrømme at jeg ikke kan se den store forskel men det kræver måske at man selv har været der ...

Men til gengæld kan det da bekymre mig at jobkonsulent er med helt bevidst på et job som man ved kan forværre helbreddet ....
  Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 10:40   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Du har helt ret Hejdien, man skal sikkert også selv have været der for at kunne forstå det, jeg vil da håbe at min helbred havde kunnet klaret det hvis jeg ikke havde penge at leve for. Dog skal man holde sig fra at kalde andre for kræsne, hver sit liv med sine muligheder og valg.

Men job konsulenten ser da ud til "blot" at skal have reddet endnu en refusion fra staten ellers vil han bare måske "hjælpe" Mareen ? En "farlig" hjælp kan man til nogen tid syntes.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 11:06   #13
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Der er noget jeg undre mig lidt, som jeg har forstået det skal du "bare" have et eller andet job for om 9 mdr. at kunne få ledighedsydelse, er det rigtig forstået.

Hvad så hvis du efter 1 mdr. ikke kan klarer mere, hvad så, du tror da vel ikke du kan gå sygemeldt 8 mdr. og så modtage ledighedsydelse, jeg tror nu du er fyret inden du når så langt.
En anden ting er at hvis du sygemelder dig i dit job, bliver fyret af arbejdsgiver, så forbliver du på sygedagpenge når du er fyret, du får ikke ledighedsydelse, og på sygedagpenge får du max 101kr i timen, det er nemlig timeberegnet.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 11:37   #14
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
...
En anden ting er at hvis du sygemelder dig i dit job, bliver fyret af arbejdsgiver, så forbliver du på sygedagpenge når du er fyret, du får ikke ledighedsydelse, og på sygedagpenge får du max 101kr i timen, det er nemlig timeberegnet.
Bliver man fyret mens man går syg, så får man sygedagpenge så længe man er sygemeldt ja. Men så snart man bliver raskmeldt, går man over på ledighedsydelse - hvis altså man er nået op på de 9 mdr.

Dog skal man lige huske på at man jo ikke kan fyres mens man er sygemeldt. Da jeg blev sygemeldt fra mit fleksjob, blev jeg først fyret da jeg mødte på arbejde igen. Desværre (eller heldigvis, for ellers ville jeg have være på kontanthjælp i dag) blev jeg syg igen, og blev sygemeldt den sidste tid jeg var der. Da jeg omsider blev raskmeldt igen, gik jeg over til ledighedsydelse.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 15:44   #15
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
man kan da godt blive fyret imens man er sygemeldt.. det blev jeg da..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 16:23   #16
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sun-lady Se meddelelser
Dog skal man lige huske på at man jo ikke kan fyres mens man er sygemeldt. Da jeg blev sygemeldt fra mit fleksjob, blev jeg først fyret da jeg mødte på arbejde igen. Desværre (eller heldigvis, for ellers ville jeg have være på kontanthjælp i dag) blev jeg syg igen, og blev sygemeldt den sidste tid jeg var der. Da jeg omsider blev raskmeldt igen, gik jeg over til ledighedsydelse.
Man kan da sagtens blive fyret under sygdom....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 20:07   #17
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Marseen

Jeg forstår særdeles udmærket, at du gerne vil i gang med et job, men jeg forstår ikke du vil sætte dit helbred på spil for det. Du er visiteret til et fleksjob, fordi du har skavanker som er varige. Nogle af de ting du døjer med (mere eller mindre), kan forværres af det job du vælger. Du skriver du har svage led, piskesmæld, psykiske problemer, allergi samt diabetes type 1.

Med de skavanker, fatter jeg slet ikke du vil udsætte dig for et arbejdsmiljø, der i den grad vil konflikte med dem. Diabetes har du sikkert styr på, men de andre ting, kan ændres og bryde ud med fornyet kraft og derved endnu et langt sygdomsforløb.

Det har intet med kræsen at gøre, hvis du vælger det fra. Din private jobkonsulent har spillet fallit og ikke gjort sit arbejde godt nok. For jobkonsulenten fylder du bare godt i deres statistik.

Det er er selvfølgelig dit eget valg, hvad du vil og fred være med det. Jeg personligt ville aldrig vælge et job, som jeg godt ved er for hårdt i længden.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 12:43   #18
marseen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2010
Lokation: århus
Indlæg: 12
Styrke: 14
marseen er ny på vejen
jeg synes det er svært at få jer herinde til at forstå hvad det er jeg reelt mener- det skyldes nok at flere selv er lidt tyndhudede- det er jeg også selv.

jeg beskylder ikke nogen for at være kræsne !!!! konstaterer bare at jeg ikke har råd til at være det. vil ikke sige nej til et job for så at riskiere at ryge i RKI, miste mine elskede katte, samt at miste min bolig. kort og godt

angående helbreddet, så tror jeg ikke det bringer nogen ummidelbar forværring, for efter 3 mdr går det stadig godt, men er meget bevidst om at jeg ikke kan holde til det de næste 10-20-30 år. er kun 27 og har forhåbentligt et langt arbejdsliv foran mig. dette job skal være med til at give mig friheden til at lede efter JOBBET til mig.
hvilket min jobkonsulent så forøvrigt arbejder på imens vi starter her- da det er ham der har skaffet praktikken og jobbet, beholder han mig fremover, istedet for at jeg får en ny.

og han er forøvrigt det mest engagerede menneske jeg endnu har mødt i hele den her suppedas. og det både med bopæl i norddjurs og i århus. ex var jeg i praktik i en butik, hvilket gik helt i koks, gik helt ned med flaget efter en måned. de efterfølgende 4 mødtes vi en gang om ugen, bare for at snakke og for at han kunne være med til at få mig på højkant igen. jeg er ham dybt taknemmelig.

min kommunale sagsbehandler har jeg siden jeg flyttede til århus for 2,5 år siden set hele 2 !!!! gange og talt i tlf med 3. den ene af gangene kunne hun ikke engang huske hvor jeg pt var i praktitk. dybt suk.

og forresten - tusind tak for svarene, det er skønt at folk er så engagerede herinde, og forskellige meninger skal der også være plads til. tror nogle ville have givet op forlængst hvis ikke det var for jer herinde.

er der forøvrigt andre der har oplevet at kommunen"glemet" at oplyse om § 34 da de i sin tid søgte om kontanthjælp ?
synes det er betænkeligt at jeg nu har oplevet det to gange og at de bliver noget pinligt berørte når jeg så gør dem opmærksomme på det.
marseen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 16:13   #19
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Marseen

Nu skrev du jo tidligere: "jeg har ikke råd til at være kræsen, men har i - så fint."

Nok om det, vi skal videre

Det er da også muligt at du bliver i jobbet, længere end de 9 mdr. Det er jo altid godt at komme ud blandt andre, så fra det synspunkt kan jeg godt forstå dit valg. Fra kontanthjælp til ledighedsydelse, er der ikke den vilde forskel. Men mangler du 1000 kr i måneden, hver måned, løber det op.

Men som jeg skrev tidligere og som du ikke har kommenteret på, vil din månedlige udbetaling fra jobbet, ligge på ca 11.000 kr. efter skat, atp. og pensionsindbetaling mv. Jeg har sat dit fradrag til 5000 kr./mdr.

Jeg vil da ønske dig alt muligt held og lykke med dit job, selv om det ikke er drømmejobbet (og hvem har det?)

Få din kontrakt lavet ordenligt med dine skånebehov tilføjet i. Mangler du fx hjælpemidler i dit job, vil du kunne få det, hvis det kan lette dit arbejde. Det kan fx være ergonomiske hjælpemidler som fx en fornuftig støvsuger, rengøringsgrej mv.

Kend dine begrænsninger og lær at sige nej, hvis du bliver presset til mere arbejde, end du magter/kan overskue. Jeg har selv haft rigtig svært ved det i mit fleksjob, men er blevet bedre til det.

Palle

Sidst redigeret af Pophår; 16-11-2010 kl. 19:12.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 23:15   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af marseen Se meddelelser
jeg synes det er svært at få jer herinde til at forstå hvad det er jeg reelt mener- det skyldes nok at flere selv er lidt tyndhudede- det er jeg også selv.

jeg beskylder ikke nogen for at være kræsne !!!! konstaterer bare at jeg ikke har råd til at være det. vil ikke sige nej til et job for så at riskiere at ryge i RKI, miste mine elskede katte, samt at miste min bolig. kort og godt

angående helbreddet, så tror jeg ikke det bringer nogen ummidelbar forværring, for efter 3 mdr går det stadig godt, men er meget bevidst om at jeg ikke kan holde til det de næste 10-20-30 år. er kun 27 og har forhåbentligt et langt arbejdsliv foran mig. dette job skal være med til at give mig friheden til at lede efter JOBBET til mig.
hvilket min jobkonsulent så forøvrigt arbejder på imens vi starter her- da det er ham der har skaffet praktikken og jobbet, beholder han mig fremover, istedet for at jeg får en ny.

og han er forøvrigt det mest engagerede menneske jeg endnu har mødt i hele den her suppedas. og det både med bopæl i norddjurs og i århus. ex var jeg i praktik i en butik, hvilket gik helt i koks, gik helt ned med flaget efter en måned. de efterfølgende 4 mødtes vi en gang om ugen, bare for at snakke og for at han kunne være med til at få mig på højkant igen. jeg er ham dybt taknemmelig.

min kommunale sagsbehandler har jeg siden jeg flyttede til århus for 2,5 år siden set hele 2 !!!! gange og talt i tlf med 3. den ene af gangene kunne hun ikke engang huske hvor jeg pt var i praktitk. dybt suk.

og forresten - tusind tak for svarene, det er skønt at folk er så engagerede herinde, og forskellige meninger skal der også være plads til. tror nogle ville have givet op forlængst hvis ikke det var for jer herinde.

er der forøvrigt andre der har oplevet at kommunen"glemet" at oplyse om § 34 da de i sin tid søgte om kontanthjælp ?
synes det er betænkeligt at jeg nu har oplevet det to gange og at de bliver noget pinligt berørte når jeg så gør dem opmærksomme på det.
For mig lyder du såmænd ok til at begå et fleksjob, så det er da bare om at holde ved så længe du har råd hertil ellers er der jo det ordinære arbejdsmarked hvor man forhandler løn.....

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledighedsydelse og sygemelding MP84 Spørgsmål ang fleksjob 3 13-08-2013 11:10
Optjening af sygedagpenge Ramses Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-05-2013 14:12
Ledighedsydelse/sygemelding blyp67 Spørgsmål ang fleksjob 3 15-04-2011 12:15
Sygemelding under ledighedsydelse! A-M U Alt det andet 4 04-06-2010 11:32
Ledighedsydelse og sygemelding. Lillevang Spørgsmål ang fleksjob 3 20-04-2009 18:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension