K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2011, 12:50   #1
kmj1205
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
kmj1205 er ny på vejen
praktik efter 18 mdr. på ledighedsydelse.

Hejsa, jeg er helt ny herinde på K10 - ser ud til at være en god side

jeg vil gerne høre om nogen har erfaringer inden for parktik efter 18 mdr på ledighedsydelse?

Min historie i korte træk.

Jeg har været visiteret til fleksjob ca 15 timer om ugen siden 2006.
var i fleksjob 6 mdr. efter 3 mdr. praktik, men da krisen kom, var vi 9 - heriblandt 3 fleksere - som blev fyret.

pr. 1/8 blev jeg tilknyttet et privat bureau, som skulle finde en praktik for rådighedsvurdering i 4 uger.

Jeg fandt selv et sted, og skulle være der fra den 8. nov til den 3. dec - dette fik jeg heldigvis forlænget til den 28. januar i år, da jeg ikke helt synes jeg var afklaret mht, hvad jeg kunne klare. Timer og arbejdsdage er på plads, og det fungerer fint.

Nu vil kommunen tilbyde mig praktik inden for det offentlige, i op til 12 mdr., via en special pulje - dette er jeg rigtig glad for, og nu kommer mit spørgsmål/problem:

jeg er faldet rigtig godt til i praktikken, og de er rigtig glade for mig og min 'ringe' indsats, jeg har skønne kolleger og en dejlig gruppe gamle demente, som jeg er kommet rigtig godt ind på og jeg kan virkelig gøre en forskel i deres hverdag.

Lederen har sagt, at hvis der bliver luft i budgettet, til at ansætte mig i fleksjob, vil de oprette et, da de gerne vil beholde mig.

Er der nogen der har erfaring med/kender til om jeg evt. kunne få lov til at blive i min praktik i stedet for at skulle et andet sted hen i de 12 mdr. Det er en off. institution, og jeg er rigtig rigtig glad for stedet, de tager meget hensyn til mine skåneområder, arbejdstiden er perfekt og det ligger 500 m fra min bopæl, så jeg ikke skal bruge mine sparsommer resourser på transport.

Min sagsbehandler og jeg skal have møde efter jeg har afsluttet praktikken, men hun er ikke til at få fat i, så jeg kan spørge hende.

min plan er at snakke med lederen på mandag om de evt. kan gå ind i et sådant forløb (hvilket jeg er 100% sikker på de gerne vil) og så gå den vej.
Hvis du har et godt råd eller input - så hører jeg gerne.

på forhånd tak for hjælpen.
og rigtig god weekend
kmj1205 er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ansættelse efter praktik forløb energizer Spørgsmål ang fleksjob 15 12-09-2013 21:05
Praktik efter sygemeldt på fleksjob MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 15 15-11-2012 22:51
Efter praktik hvad så? ????? hej Alt det andet 36 02-05-2012 06:59
Praktik når man får ledighedsydelse! Jasmin Spørgsmål ang fleksjob 8 26-10-2011 11:26
Praktik og ledighedsydelse popzy Jeg er kommet i praktik. 3 10-08-2010 22:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension