K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2011, 13:46   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Desværre er sygdagpenge loven sådan, for at blive forlænget skal man være sikker på du ikke kommer tilbage på det almindelig arbejdsmarkedet
det kan kommunen (din sagsbehandler ikke være sikker på før efter en operation)
eller lægerne siger du ikke kan opereres, så kan du komme i arbejdsprøvning og kommunen kan tage stilling
men til den tid har du nok ingen sygedagpenge.
Ja hvis lægerne skriver du kan opereres og du ikke vil. så kommer du til at sidde fast i systemet.
systemet er koldt, så du skal ikke blive sur på din sagsbehandler
men sygedagpenge loven er en kold og kort ydelse
for dem de regner med kommer tilbage på arbejdsmarkedet, eller hvor behandlingsmulighederne er udtømte. så man skal kigge på fleks eller pension.

PS er selv uden indtægt, netop fordi man endnu ikke kan bedømme om behandlingsmulighederne er udtømte.
Men skal snart til møde efter jeg har endnu en gang har været i gennem læge systemet.
kan ikke modtage kontanthjælp
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 14:01   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg mener bestemt IKKE de må stoppe dine sygedagpenge sålænge du har en pensionssag verserende. Der er jo mange der forlænger deres sygedagpengeperiode ved netop at søge en §17, så de liiige kan få et pusterum.

Får du afslag på førtidspensionen, ryger du så direkte på kontanthjælp.

Håber de andre ved mere om sygedagpenge-stop, når man samtidig søger førtidspension.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 14:04   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Her på K10 ligger der en del om sygedagpengestop - prøv lige at læse det.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 14:15   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det er da en mulighed en uge før de stoppe hans sygedagpenge
så har man da cirka 3 måneder til på sygedagpenge
jeg fik selv 10 måneder ekstra fordi det var en almindelig §17
jeg kan godt nok ikke se der er nogen pensions sag i gang
især når behandlingsmuligheder ikke er udtømte
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 14:30   #15
HHHH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
HHHH er ny på vejen
så fik jeg lige en oprigning fra min sb, hun sagde hun havdr drøftet min sag med, chefen og lk. og de var enige om at jeg fra 1-12-2011, vil få mine dp. forlænget med 39 uger, så jeg fik da lige lidt nyt mod.
HHHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 14:57   #16
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
Hej HHHH

Du får lige et link omkring co-morbidetet
http://www.e-pages.dk/trygfonden/72/15

Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er hjerterelateret at du kun kan gå 200 m

Måske dette kunne hjælpe dig
Grunden til jeg spørger er at jeg har fået en behandling på Herning sygehus som gav mig min livskvalitet tilbage, da den lå et godt stykke under 10 %
Behandlingen hedder EECP-Behandling, en ikke operativ behandling.
Linket herunder fortæller om en mand der også fik sin livskvalitet tilbage med behandlingen. Selve behandlingen foregår ved at han får spændt manchetter om underben, lår og baller manchetterne bliver så pustet op i takt med at hjertet går i hvilefasen, og tømt når hjertet skal arbejde.
Behandlingen foregår 1 time pr dag, 5 dage om ugen, i 7 uger. Ambulant.
Se linket
http://www.tv2regionerne.dk/?id=541603&r=6 indslaget skulle gerne starte op af sig selv.

Hilsen Rita
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 15:15   #17
HHHH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
HHHH er ny på vejen
hej Rita.

nej grunden til at jeg ikke kan gå er mine nerver bliver trykket i ryggen, p.g.a. meget slidgigt, eller som lægerne siger svær lumbal stenose og svære degenerative lidelser på 4 neveoer,

læger er bange for operation fordi jeg har fået en ballonudvidelse, samt har haft 2 mindre propper i hjernen.

og det er en større operation jeg skal have.
HHHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 16:54   #18
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
Hej HHHH
Det glæder mig at det ikke er hjertet der er årsagen, men det andet er da også slemt nok.
De læger der er usikre pga ballonudvidelsen, må da ta' kontakt til den læge der gav dig PTCA'en og forhøre sig om de mener du kan klare operationen.

Ja, det kan jeg levende forestille mig, at det vil være.
Jeg håber for dig at du snarest få din operation, så du kan få et godt liv og livskvalitenten tilbage i dit liv.
Mange hilsner
Rita
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 08:19   #19
mosekonen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: Bornholm
Indlæg: 1
Styrke: 0
mosekonen er ny på vejen
Hej med dig..

Det skulle ikke være nødvendigt at gennemgå et årelangt forløb. Jeg fortæller dig min historie kort.

Fik en arbejdsskade i 2004, tildelt fleksjob på min arbejdsplads i 2005. Arbejdede frem til december 2010, hvor mine smerter (efter et voldsomt bækkenskred) blev nærmest uudholdelige, min daglige morfindosis ville min læge ikke sætte op, så jeg måtte kapitulere og sygemelde mig.


Efter at have været sygemeldt i ca 5 måneder blev jeg indkaldt til samtale på jobcentret. Herfra blev der indhentet oplysninger fra egen læge, og senere blev jeg sendt til Riget, hvor en speciallæge skulle undersøge mig. Der kom svar fra ham ret hurtigt og jeg blev inkaldt til endnu en samtale på Jobcentret, hvor man fortalte mig, aat jeg villebive indstillet til førtidspension.

2 måneder senere blev jeg ringet op af min sagsbehandler, somfortalte mig at jeg var førtidspensionist pr. 1. september i år.

Så mit forløb tog små 9 måneder, hvilket vist er ganske hurtigt i det kommunale system. Jeg er i det mindste ret godt tilfreds.

Held og lykke fremover. Hilsen Susanne
mosekonen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 10:01   #20
HHHH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
HHHH er ny på vejen
operation

lidt nyt fra mig igen, var i fredags til forundersøgelse på operation 4 steder i ryggen, men operationen er stillet i bero nu, da som narkoselægen sagde at risikoen er stor og han ville ikke anbefale operation, men det var op til mig,
kirugen og narkoselægen var enige om at risikoen var for stor,p.g.a mit hjerte og kredsløb. så jeg takkede nejtak,


men hvad siger de nu på kommunen, kan de smide mig af sygedagpenge?
er blevet forlænget i 39 uger.
så nu er jeg lidt spændt.
HHHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension