K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2014, 15:59   #1
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Thumbs up Syg-rehabteam-fleks

Så er min sag endelig afgjort. Jeg blev syg (igen igen) i februar '12 og igår fik jeg beskeden at jeg er ledig fleksjobber.

På mødet m rehabteam i starten af denne måned sagde de at "de jo ikke giver pension" når jeg er under 40. Timetal i arbejdsprøvning var på 2x30 min....

Har fået at vide at det er jobcenter der skal finde job til mig, da mine skånehensyn er ret omfattende.

Jeg vil da gerne arbejde, hvis jeg kan bibeholde den livskvalitet jeg endelig har fået lidt af gennem behandling, men jeg er nervøs for hvordan det skal gå. Alle papirer fra læge pegede på ro(fp) og findes der et job jeg kan bestride?

Nå men afklaring er altid rart og så må jeg vente og se med resten. Har faktisk haft god sagsbehandling i forhold til mange grimme historier rundt omkring...

LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 20:08   #2
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Er der nogen der ved om en engangsudbetaling (skattefri) fra min erhversevnetab forsikring, skal køre over hoved eller bikort? De har skrevet og spurgt og jeg ved intet om den slags...!
Mvh
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 20:21   #3
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LoveFairy Se meddelelser
Er der nogen der ved om en engangsudbetaling (skattefri) fra min erhversevnetab forsikring, skal køre over hoved eller bikort? De har skrevet og spurgt og jeg ved intet om den slags...!
Mvh

Jeg gjorde det at jeg ringede til SKAT så jeg ikke lige pluselig
Stod og skulle betale en masse penge tilbage, så kan du ikke gør noget
Forkert+ at de kan svare på dit spørgsmål.
Jeg fik også et brev fra kommunen (er ledig flexjobber)
Om at de kunne se at jeg havde fået penge sat ind på (men udbetaling fra ASK.)
Kontoen, hvor de kom fra.

Var noget overrasket og vred for jeg havde også fo en sikkerhedskyld
Ringet til kommunen og givet dem besked, mærkeligt når jeg ikke er på kontant hjælp, jeg kunne så dokumenter hvor pengene kom fra
Og så hørte jeg ikke mere fra dem
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 20:36   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvis du modtager en ydelse fra kommunen fx ledighedsydelse, sygedagpenge el. Lign skal de være din trækprocent uden fradrag (bikort)

Du skal hvis du modtager offentlig ydelse indsende afgørelsen fra forsikringen, hvor beløbet står til jobcenterets ydelses afdeling da du har oplysningspligt også selv om det ikke påvirker din ydelse.

Husk at få lavet en kreditorbeskyttet konto som forsikringen sætter pengene ind på. Du må ikke selv overføre nogen penge til den konto, det er kun forsikringen som må for at kreditorbeskyttelsen bevares.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 20:56   #5
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Tak. En kreditorbeskyttet konto? Troede kun det var til erstatninger etc...de må jo ikke modregne i ledighedsydelsen vel? Men så vil jeg da få oprettet en sådan...tak. Ringer også lige til skat som foreslået...
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 07:24   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LoveFairy Se meddelelser
Tak. En kreditorbeskyttet konto? Troede kun det var til erstatninger etc...de må jo ikke modregne i ledighedsydelsen vel? Men så vil jeg da få oprettet en sådan...tak. Ringer også lige til skat som foreslået...
Men det er jo en erstatning for tab af erhvervstab du modtager

Nej, de må ikke modregne i din ledighedsydelse. Men ingen kender fremtiden der kan jo ske ændringer i regler eller tvangsauktion med hus, skattegæld, m.v. Det er svært at spå om hvilken situation man står i om ti år og Det er den eneste måde du kan beskytte dine penge på.

Jeg modtager en løbende månedlig erhverstabs erstatning og den går hver måned ind på en beskyttet konto efter råd fra min fagforening.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 09:20   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis de 2x30min, er pr uge, og der IKKE er mulighed for at dine timer kan øges, evt på sigt, bør du nok istedet tilkendes førtidspension.

Du bør også være opmærksom på denne forskel ift forsikringer mv.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 15:09   #8
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Ja...det var også hvad læger og bisidder og jeg selv kunne se. Men teamet sagde fleks...det gjorde sb også...ingen kan svare endegyldigt på om timetal kan øges. Jeg er ret sikker på det ikke kan, for det trak tænder ud! Men jeg kan jo ikke ændre det de afgører...

Men de sagde jo også at jeg ikke kan få pension når jeg er under 40. Jeg valgte at se det som et skridt på vejen til pension. Det skal jo revurderes engang...ik?

Men hvad mener du ift forsikringerne? Jeg forstod det vidst ikke...
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 17:07   #9
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Hej med dig

Jeg kan fortælle dig, at PFA ikke udbetaler TAE, hvis man kommer i fleksjob. Derimod forsætter udbetalingerne hvis du får ledighedsydelse og ikke har job!

MVH
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 17:55   #10
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Det er en en gangs udbetaling. De udbetaler kun løbene ved FP....og det er pbu..

Jeg spekulerer en del på hvad der sker hvis jeg ikke kan få/klare et fleksjob...

Mvh
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension