K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2014, 21:02   #1
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Burde være glad

Jeg har nu omsider fået tilbudt en lejlighed og skal flytte sammen med min kæreste. Jeg burde være glad, men det er jeg ikke.

Grunden til at jeg flytter, kaster sine mørke skygger over det, som burde være en lykkelig begivenhed. For ca. 1½ år siden modtog jeg den anonyme falske anmeldelse, hvori der var nogle der påstod at jeg begik socialt bedrageri. Det var en grim løgn, for jeg har aldrig boet sammen med min kæreste. På trods af at jeg både blev overvåget af naboer og genboer og af kommunen, så blev jeg "frikendt", da der ikke var noget at komme efter. Så skulle man jo tro, at der blev fred, men nej. Der er flere episoder, der tyder på, at kommunen fortsat har holdt øje med mig. Naboerne og genboerne holder helt åbenlyst øje med mig og har direkte chikaneret mig, hvilket har været et sandt mareridt. Desværre er der åbenbart intet at stille op med den slags plageånder, medmindre de direkte truer med at slå mig ihjel, hvilket de dog ikke har gjort. Istedet, har de spredt alle mulige giftige løgn-historier om mig i hele byen og har ødelagt mit ellers gode navn og omdømme.

Nu skal jeg som sagt flytte. Jeg havde ikke lyst til at dele dette med nogen i byen, da jeg gerne ville bo i fred og ro, så jeg havde ikke fortalt det til nogen. Nu skete der så det, at ham der lejer lejligheden ud, har fortalt det til en rigtig sladderheks, som er bestyrelses medlem i den forening for syge mennesker, som jeg går i. Hun har så gået og delt denne spændende nyhed til alle og en hver, der gad lytte, på trods af, at hun rent faktisk har tavshedspligt. Så nu ved de personer, som har chikaneret mig, også hvor jeg flytter hen. Herligt ik´?

Som om at det ikke er groft nok, så påstår dette bestyrelsesmedlem også at jeg gemmer min kæreste, altså begår socialt bedrageri og at jeg flytter, så at jeg kan gemme ham endnu bedre det nye sted. Damen har mange psykiske problemer og jeg har måtte sige fra overfor hende flere gange, dette er kun hendes sidste stunt. (Det skal lige siges, at vi har fortalt kommunen at vi flytter sammen)

Jeg har klaget over hende til formanden i bestyrelsen, men der bliver ikke gjort noget. Jeg har på fornemmelsen at formanden er bange for, at denne dame også skal begynde at sprede selvopfundet sladder rundt om formanden selv, hvis formanden siger noget til hende.

Nå, men jeg har altså svært ved at finde glæden frem, når det kommer til denne flytning. Føler mig på en måde tvunget til at flytte sammen med min kæreste både af mine genboer, naboer og af kommunen. Hvor ville jeg dog ønske at jeg har rask nok til at kunne arbejde og selv bestemme over mit privatliv uden al denne mistænkeliggørelse.

Tak for jeres tid.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 02:02   #2
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
Det lyder som en rigtig træls situation med dine nuværende noboer.
Men du må altså huske på, at du og din dejlige kæreste flytter sammen fordi i ønsker det. Det er dit valg, så flyt fra din lejlighed med oprejst pande, for du har taget et valg.
Det er ikke fordi de andre beboer har tvunget dig til det!! Husk at sig det til de af dine naboer der spørger. Ikke mindst af alt, husk at sig til "heksen", at DU har valgt ikke at bo der længere, da hun ikke er en rar person. Der må gerne være andre der kan høre det, da det så er dobbelt virkende.

Men husk at du skal give dig selv lov til at glæde dig over at du flytter!!! Du har jo netop valgt din kæreste til og dine naboer fra!! Glæd dig over, at du kommer væk fra dem! :-P

Tillykke med at du flytter sammen med din kæreste! B-)
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 12:46   #3
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Ja, tillykke med at du flytter. Det ville jeg også gøre. Du skal huske på at DU valgte at flytte og sige lejligheden op inden den onde dame begyndte på rygterne. Hvis du siger hun har tavshedspligt, så burde der kunne gøres noget dér. Det burde hun blive smidt ud af. Der er helt klare regler i sådanne nogle bestyrelser. Det kan du selv undersøge hvis du orker. Ellers så bare glem alle idioterne og glæd dig til at komme væk fra det område. JEg er helt enig med frubipolar om at du roligt kan sige til hende at du glæder dig til at flytte fordi hun er sådan en ualmindelig usympatisk og grim person. Det kan du i øvrigt også sige til dine naboer. At du flytter fordi de alle sammen er så skide undskabsfulde. Sikke nogle kedelige liv de må have, siden de ikke bestiller andet end at holde øje med dit.
Held og lykke med din flytning og dit nye liv.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 13:23   #4
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Hej med dig

Glæd dig til at starte på en frisk og drop dine tidligere naboer! Husk at vælge dine kampe med omhu! Det er ikke alt her i livet, der er værd og nødvendigt at bruge negativ energi på!

God vind
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 18:01   #5
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
Jeg har nu omsider fået tilbudt en lejlighed og skal flytte sammen med min kæreste. Jeg burde være glad, men det er jeg ikke.

Grunden til at jeg flytter, kaster sine mørke skygger over det, som burde være en lykkelig begivenhed. For ca. 1½ år siden modtog jeg den anonyme falske anmeldelse, hvori der var nogle der påstod at jeg begik socialt bedrageri. Det var en grim løgn, for jeg har aldrig boet sammen med min kæreste. På trods af at jeg både blev overvåget af naboer og genboer og af kommunen, så blev jeg "frikendt", da der ikke var noget at komme efter. Så skulle man jo tro, at der blev fred, men nej. Der er flere episoder, der tyder på, at kommunen fortsat har holdt øje med mig. Naboerne og genboerne holder helt åbenlyst øje med mig og har direkte chikaneret mig, hvilket har været et sandt mareridt. Desværre er der åbenbart intet at stille op med den slags plageånder, medmindre de direkte truer med at slå mig ihjel, hvilket de dog ikke har gjort. Istedet, har de spredt alle mulige giftige løgn-historier om mig i hele byen og har ødelagt mit ellers gode navn og omdømme.

Nu skal jeg som sagt flytte. Jeg havde ikke lyst til at dele dette med nogen i byen, da jeg gerne ville bo i fred og ro, så jeg havde ikke fortalt det til nogen. Nu skete der så det, at ham der lejer lejligheden ud, har fortalt det til en rigtig sladderheks, som er bestyrelses medlem i den forening for syge mennesker, som jeg går i. Hun har så gået og delt denne spændende nyhed til alle og en hver, der gad lytte, på trods af, at hun rent faktisk har tavshedspligt. Så nu ved de personer, som har chikaneret mig, også hvor jeg flytter hen. Herligt ik´?

Som om at det ikke er groft nok, så påstår dette bestyrelsesmedlem også at jeg gemmer min kæreste, altså begår socialt bedrageri og at jeg flytter, så at jeg kan gemme ham endnu bedre det nye sted. Damen har mange psykiske problemer og jeg har måtte sige fra overfor hende flere gange, dette er kun hendes sidste stunt. (Det skal lige siges, at vi har fortalt kommunen at vi flytter sammen)

Jeg har klaget over hende til formanden i bestyrelsen, men der bliver ikke gjort noget. Jeg har på fornemmelsen at formanden er bange for, at denne dame også skal begynde at sprede selvopfundet sladder rundt om formanden selv, hvis formanden siger noget til hende.

Nå, men jeg har altså svært ved at finde glæden frem, når det kommer til denne flytning. Føler mig på en måde tvunget til at flytte sammen med min kæreste både af mine genboer, naboer og af kommunen. Hvor ville jeg dog ønske at jeg har rask nok til at kunne arbejde og selv bestemme over mit privatliv uden al denne mistænkeliggørelse.

Tak for jeres tid.





Hvis jeg var dig vil jeg stå ansigt til ansigt med denne her
Kvinde og fortælle hende at hun måtte skamme sig
Og have rigtig dårlig samvittighed !
Også selv om det måtte være i andres påhør

Sådanne mennesker har tit selv problemer
Op på hesten og se frem ad det kan kun blive bedre
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 23:15   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
Nu skete der så det, at ham der lejer lejligheden ud, har fortalt det til en rigtig sladderheks, som er bestyrelses medlem i den forening for syge mennesker, som jeg går i. Hun har så gået og delt denne spændende nyhed til alle og en hver, der gad lytte, på trods af, at hun rent faktisk har tavshedspligt.
Jeg kan forestille mig, at hun har tavshedspligt vedr. de ting hun får at vide i kraft af sin bestyrelsespost.
Men det hun har viderefortalt her, har jo ikke noget med bestyrelsen at gøre.
Det er udelukkende ondskabsfuld sladder.

Jeg håbet det bliver godt for dig og din kæreste at leve under samme tag.

Knejs med nakken, for du har ikke gjort noget forkert.

Sig fra overfor sladderheksen, og gør det højt og tydeligt, og helt i andres påhør.

Og så synes jeg du skal bede din udlejer om ikke, at fortælle andre om din boligsituation.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 00:08   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og var det mig, ville jeg samtidig sprede ryget, at den næste lejlighed KUN er for en KORT periode, fordi i skal videre, i har et hus i sigte der lige skal sættes i stand først.........så ryger gassen af ballonen!!

Sådan en kan man sagtens fyre uskyldigt af, bare for at få de værste fluer til kun at koncentrere sig om lorten.

Og alt efter alder, så kan man jo digte en graviditet eller andet ''sladderværdigt'' med i historien, bare for at gøre den endnu mere sprød.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 10:28   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og var det mig, ville jeg samtidig sprede ryget, at den næste lejlighed KUN er for en KORT periode, fordi i skal videre, i har et hus i sigte der lige skal sættes i stand først.........så ryger gassen af ballonen!!

Sådan en kan man sagtens fyre uskyldigt af, bare for at få de værste fluer til kun at koncentrere sig om lorten.

Og alt efter alder, så kan man jo digte en graviditet eller andet ''sladderværdigt'' med i historien, bare for at gøre den endnu mere sprød.

Lige præcis.

Når de vil have noget at sladre om, så giv dem noget "saftigt" at rende med.

Hvis nogen henvender sig til dig, om det de har hørt, så kig indtrængende på dem og spørg, om de virkelig tror på alt hvad de hører.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 13:08   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Skal man lave den med at lyve og sprede lidt sladre om sig selv sådan bare for sjov...

Så skal man helst kun fortælle det til hende der løber med al sladre nogle løgne om en selv....

Når hun så begynder at sprede dem og nogen kommer til en og siger noget ja så kan man jo med ro sige at kvindemennesket lyver og lægge den over på hende som den utroværdige..

Desværre er ikke alle der bliver ramt af sådan nogle lige så stærke og kan gøre det sådan...

Men ingen burde ligge under for sådan nogle som bare render med sladre...og da slet ikke hvis de så også begynder at stikke folk til myndighederne..

Havde det været mig...ja så havde jeg gået over og fortalt hende der havde gjort det at jeg både har bil hus og båd som kommunen ikke ved noget om...og så ville jeg håbe at hun så ville stikke mig igen....sådan at kommunen når de havde fundet ud af at jeg hverken har bil båd eller hus tydeligt ville kunne se at de bestemt ikke kan regne med sådan en løgner som hende..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 17:28   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hahahaha JA! Jeg skulle også give dem noget at sladre om, det står da helt fast!!

Og det ville uden tvivl blive så vildt og saftigt, at de til sidst ikke kunne finde hverken hoved eller hale i noget som helst (jeg elsker sådan noget!)

Der er kun én måde at bremse den slags på, og det er at give dem et par løgne at løbe lidt ekstra på....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension