K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2012, 13:26   #1
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Skriver i "fleksjobber" i jeres ansøgning??

Hey:-)

Sidder og tumler med at skrive mine første ansøgninger som fleksér.

Jeg er sån i tvivl om, om jeg skal skrive at jeg er bevilliget fleks eller ej.

Hvad gør I? Hvor meget kommer i ind på den omstændighed at i er fleksér?
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger

Sidst redigeret af Siv; 31-01-2012 kl. 13:35.
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 13:48   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg vil da mene at du selvfølgelig skal skrive det... Det er da af ret stor betydning for arbejdsgiveren... Og der er jo ingen skam i det...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 13:58   #3
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Jeg forstår din pointe...men tænker at hvis jeg er egnet til jobbet og bliver kaldt til samtale på baggrund af min ansøgning så kan det er det vel "lige meget" at jeg er flekser.
Det vil jeg i så fald kunne komme ind på til samtalen.
Men samtidig er jeg self bange for om reaktionen vil være "DET ku du fame godt ha fortalt før samtalen"-agtig....

Jeg er enig i at det at være flekser ikke på nogen måde er noget at skamme sig over....men vi kan vel også blive enige om at det er forbundet med en mængde fordomme og i jantelovsland kun ligger liiiiiiiige en tak over at være på kontanthjælp og / eller pension ( og foranstående er IKKE udtryk for MIN personlige holding)

Så måske man kan risikere at blive sorteret fra alene på den konto...eller hvad oplever man ude i landet???
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 13:59   #4
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Er ikke fleksjobber mere (førtidspensionist nu ) men da jeg var søgte jeg job ved at skrive i sær på deltidsjob og søge dem...

Jeg vedlagde cv som var omskrevet da gamle erhverv ikke længer var aktuelle for mig, men de alle er med til at give dig en eller anden kvalifikation feks ..

dag instutionsrengøring hvor man arbejder alene , giver en gode kvalifikationer til at arbejde alene og lave egen kontrol..

virksomhed med mange kollegaer giver sociale kompetancer og samarbejdsevner

div kurser osv osv

så skrev jeg at jeg var fleksjobber at jeg kunne det og det og at jeg havde de og de kvalifikationer for at søge jobbet altså som en ganske alm jobansøgning...
og så hvad jeg havde i tilskud og time antal

og det sluttede jeg af med at påpege kapitel neden for hvor jeg ganske kort gennem gik hvad fleksjob gik ud på hvad refusion gik ud på og hvordan virksomheder brugte det... og så havde jeg fået en stable visit kort af min jobkonsulent og jeg lagde et ved, og skrev at man var velkommen til at ringe til ham hvis man ville vide mere om fleksjob ordningen ...

det gav som reglen respons .. god job jagt
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 20:35   #5
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Skriv det

Mit råd vil være at spille med åbne kort og fortælle at du er fleksjobber og hvorfor. Jeg er selv fleksjobber, men hvis jeg var arbejdsgiver, ville jeg sortere en ansøger fra efter en jobsamtale hvis vedkommende ikke havde skrevet i ansøgningen at han/hun var fleksjobber (og jeg først fik det at vide til samtalen). Hvis man gerne vil have at ens arbejdsgiver tager hensyn til ens begrænsninger - må man selv være åben og ærlig. Fleksjob kan jo også være en økonomisk fordel for en arbejdsgiver - og et godt argument for at ansætte dig. Held og lykke med jobjagten!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 20:49   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Selvfølgelig ville jeg skrive i en ansøgning, at jeg var flexjobber, ellers vil det jo være et ordinært job du søger.
Jeg ville også fortælle om evt skånehensyn ( eller vil de jo ikke vide at de er der, og kan dermed ikke overholde dem ) dernæst vil jeg også fortælle om tilskuddene, da det netop kan betyde en fordel da de derved kan få dig billigere.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 16:18   #7
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
Hey:-)

Sidder og tumler med at skrive mine første ansøgninger som fleksér.

Jeg er sån i tvivl om, om jeg skal skrive at jeg er bevilliget fleks eller ej.

Hvad gør I? Hvor meget kommer i ind på den omstændighed at i er fleksér?
I ansøgningen skal du skrive dine kvalifikationer, og ALDRIG hvad nu ikke kan !
Du anfører at du søger stillingen som fleksjob, ikke hvorfor du har fleksjob, det taler du først med arbejdsgiveren om når nu kommer til samtalen.

Du får dit jobcenter til at udstede en attest om fortrinsadgang.
Det er en generel attest der udstedes en gang for alle.
Attesten sikrer dig at hvis du er kvalificeret til jobbet så SKAL du indkaldes til samtale hvis du søger hos en offentlig arbejdsgiver.
På attesten er anført hvilke konsekvenser det har for en offentlig arbejdsgiver hvis de ikke overholder denne del af de sociale kapitler.
Jobkonsulenten vil kunne fastholde og afkræve et svar om hvorfor man måske ikke fik jobbet, og der vil blive gået aktivt ind i forhold til at orientere arbejdsgiver om hvilke redskaber der kunne komme i anvendelse hvis man vælger den fleksjob godkendte til jobbet, frem for en anden ansøger.

Attesten om fortrinsadgang er ikke det samme som fleksjob bevis.
fleksjobbevis er i mine øjne du stykke papir som man under ingen omstændigheder skal vedlægge en ansøgning.
Dette bevis fortæller hvad man ikke kan og hvor begrænsningerne findes, man skal aldrig fremstille sine mangler frem for sine ressourcer.
Jeg ved at mange er glade for at medsende fleksjobbeviset, men vil man sælge sig selv er det altså på hvad man kan.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Måske næsten "fleksjobber" 6080 Spørgsmål ang fleksjob 10 03-01-2011 09:59
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
(smerte)"dagbog" - hvordan bruger I den i jeres sag? Kvinde30 Spørgsmål ang fleksjob 5 09-07-2009 00:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension