K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2013, 00:10   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Curls.

Bestyrelsen af Udbetaling Danmark med ikke-politikere kan vel ikke fastsætte sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2?

Men kan du svare mig på ovenstående spørgsmål, med dokumentation?

Hilsen Peter
Altså nu har jeg vist svaret dig før i anden tråd.

Nu har jeg kigget meget kort på det, for jeg orker ikke bruge megen tid på det her.

Hvis du læser § 2, står der "kommunalbestyrelsen", er jo hos kommunen.

Og læser du § 3, står der kommunalbestyrelsen.... og ikke noget med statslige myndigheder såsom Udbetaling DK, så som jeg læser det lige nu, så er Udbetaling Danmark IKKE forpligtet til at sætte sagsbehandlingstidsfrister.

Men de jo godt selv sætte sagsbehandlingstidsfrist som vejledning. Det er der mange steder, der gør, selvom, man ikke er forpligtet til det.

Retssikkerhedsloven: https://www.retsinformation.dk/forms...d=142832#Kap3a

Og så vidt jeg har forstået det, så afventer du vist svar om det mere i dybden fra KL.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 10:42   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, det er jo det der er problemet.....

Kære Curls

Jeg taler IKKE om vejledende interne sagsbehandlingstider men sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk2 som skal behandles som om de er lovbundne frister og kan kun vedtages af direkte folkevalgte politikere og ikke direktører af enhver art.

Det er jo netop retssikkerhed!

Læs side 5 og 6:

http://www.rebild.dk/Kommunen/~/medi...012%20pdf.ashx

hvor kommunerne, med politikere overlader det til borger.dk og Udbetaling Danmark hvor bestyrelsen IKKE har myndighed til at fastsætte sagsbehandlingsfrister da bestyrelsen ikke udelukkende har folkevalgte.

KL, forventer jeg ikke går ind i sagen da deres private interesse er kommunerne. Her findes der heller ikke direkte folkevalgte politikere men ansatte efter hvad kommunevalget viste af stemmer. KL er og bliver en privat interesseorganisation som ethvert medlem af de 98 kommuner kan udmelde sig af med kort varsel.

Derfor er spørgsmålene interessante, efter min mening.

Hvorfor blander jeg så KL, Kommunernes Landsforening ind i sagen?

Fordi at ledelsen i KL består også af politikere der også er borgmester i egne kommuner og her er det jo interessant at ikke alle har orden i deres egne sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 samtidig med at selvsamme politikere i en uendelighed får taletid i tv og presse om hvordan vi almindlige borger skal gebærde os i enhver retning.

Check selv:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 09-01-2013 kl. 11:09.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 12:59   #13
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa :-)

jeg vil da gerne vide hvor man skal gå hen hvis man skal have stemplet og underskrevet

sit feriekort når man er på ftp og om hvor man skal henvende sig ved fornyelse af den

pensionseddel til buskort.

for det er hvis ikke i alle byer de center kommer, vil det så sige at bor man i en by uden

det center skal man til en anden by hvor det ligger i
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 13:21   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Peter Jeg er udemærket klar over, du ikke snakker om vejledende sagsbehandlings- tidsfrist.

Som skrevet er staten IKKE forpligtet til at fastsætte sagsbehandlingstidsfrist, som jeg tidligere har skrevet.

Det kan jeg jo ikke gøre noget ved,det rager mig en papand. :-D De har derimod oplyst en vejledende frist, det kan du se i den link, jeg satte ind tidligere i tråden. Det er en service, de giver. Men pligt til det har de ikke.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 14:17   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Så har jeg og Folketinget....

Kære Curls

...... nok misforstået lovgivningen:

Lov om Udbetaling Danmark

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=141314

"Stk. 6. Bestyrelsen for Udbetaling Danmark fastsætter serviceniveau, kvalitet, svarfrister m.v. for den administrative og tekniske bistand, der leveres af Arbejdsmarkedets Tillægspension efter § 15, stk. 1."

hvilket jo er hele problemstillingen fordi i "går" var de områder der nu er underlagt Udbetaling Danmark, under Retssikkerhedslovens §3 stk.2 og kommunerne men i "dag" er de underlagt Udbetaling Danmark med en bestyrelse der IKKE kun består af politikere."

Her ses hvordan kommunerene hurtigt er begyndt at slette deres oprindelige sagsbehandlingsfrister.

http://www.rebild.dk/Kommunen/~/medi...012%20pdf.ashx se side 5 og 6.

Hilsen Peter
Peter som syntes det rager mig en papand, for at hjælpe "nybegynderne"

Sidst redigeret af phhmw; 09-01-2013 kl. 14:28.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 14:52   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Curls

...... nok misforstået lovgivningen:

Lov om Udbetaling Danmark

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=141314

"Stk. 6. Bestyrelsen for Udbetaling Danmark fastsætter serviceniveau, kvalitet, svarfrister m.v. for den administrative og tekniske bistand, der leveres af Arbejdsmarkedets Tillægspension efter § 15, stk. 1."

hvilket jo er hele problemstillingen fordi i "går" var de områder der nu er underlagt Udbetaling Danmark, under Retssikkerhedslovens §3 stk.2 og kommunerne men i "dag" er de underlagt Udbetaling Danmark med en bestyrelse der IKKE kun består af politikere."

Her ses hvordan kommunerene hurtigt er begyndt at slette deres oprindelige sagsbehandlingsfrister.

http://www.rebild.dk/Kommunen/~/medi...012%20pdf.ashx se side 5 og 6.

Hilsen Peter
Peter som syntes det rager mig en papand, for at hjælpe "nybegynderne"
Nåå da det er jo en hel anden lovgivning, du snakker om. Det har ikke noget med retssikkerhedsloven § 3 stk. 2 at gøre, fordi de netop ikke er forpligtet til at fastsætte frist lovpligtet på samme måde, sådan som man læser loven i retssikkerhedsloven (det er KUN kommunalbestyrelsen der skal det, staten har ikke en kommunalbestyrelse)

Den ovenstående lov du har der er en hel anden.

Den er så god nok, når der står de skal sætte svarfrist på.
Der står jo så ikke noget om, at det SKAL være politiske personer, der skal sætte de her svarfrister.

Men hvis du går lidt længere op står der jo, hvad deres bestyrelse er bestående af, og det er vel ganske udmærket:

§ 16. Udbetaling Danmark ledes af en bestyrelse og en direktør.

§ 17. Bestyrelsen for Udbetaling Danmark består af 1 formand og 8 medlemmer, som alle udpeges af social- og integrationsministeren.


Så er det ikke en vejledende frist, de har sat ind i den link (som jeg satte ind tidligere i tråden), det er så en svarfrist lovgivningsmæssigt ud fra § 16 og stk 6:
Stk. 6. Bestyrelsen for Udbetaling Danmark fastsætter serviceniveau, kvalitet, svarfrister m.v. for den administrative og tekniske bistand, der leveres af Arbejdsmarkedets Tillægspension efter § 15, stk. 1.

Så glæd dig nu over, at de jo har lagt en svarfrist ud. De har overholdt deres efter min mening. KIG i den link, der står jo svarfrist på antal dage.

Det rager mig en papand, fordi jeg ikke er interesseret i at bruge en masse tid på det her snak om retsikkerhedsloven § 3 stk. 2. Kender paragraffen ganske fint.

Nu skal jeg have te og holde varmen...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2017, 19:17   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Curls igen taler du imod bedre vidende......

http://www.ft.dk/samling/20111/lovfo.../8/1093195.pdf

Udbetaling Danmarks pligt til at sikre medvirken mv.

Udbetaling Danmark vil få de samme forpligtelser i sagsbehandlingen på sine sagsområder, som kommunerne har i dag over for borgeren og skal afgøre sagerne efter reglerne i forvaltningsloven og lov om retssikkerhed og admini- stration på det sociale område.

Det foreslås fx at Udbetaling Danmark er forpligtet til at behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt. Udbetaling Danmark får pligt til at fastsætte frister for sagsbehandlingen i forhold til de forskellige ydelsesområder, der fremover skal varetages af Udbetaling Danmark.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-09-2018, 12:18   #18
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Udbetaling danmark laver fejl i to ud af tre klagesager

https://fagbladet3f.dk/artikel/udbet...tre-klagesager

Mange borgere får ikke en ordentlig begrundelse for afgørelsen af, hvad de skal have udbetalt. Alvorligt brud på retssikkerheden, kritiserer lektor i socialret.

Udbetaling Danmark udbetalte i fjor ikke mindre end samlet 217 milliarder kroner til 2,4 millioner borgere. Men når borgerne klager over, hvor meget de får, så viser det sig ofte, at der er sket fejl i sagsbehandlingen.

En ny opgørelse fra Ankestyrelsen afslører for eksempel, at næsten halvdelen af klagerne ikke har fået en tilstrækkelig begrundelse hos Udbetaling Danmark. Andre gange overskrides tidsfrister, eller Udbetaling Danmark kikser med at høre parterne i en sag.

Samlet er der påvist formelle sagsbehandlingsfejl i 65 procent af klagesagerne. Det svarer til to ud af hver tre.

Ankestyrelsen.

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/arti...andlingsfejl-1


Kritikemneord:
Hvad handler det om?:
Akter
Sagens relevante akter er helt eller delvist ikke sendt sammen med sagens (øvrige) obligatoriske akter.

Aktindsigt frist
Aktindsigtsreglernes fristregler er ikke overholdt.

Aktindsigt part
Parten har ikke modtaget aktindsigt inden sagen afgøres, selvom han har bedt om det.

Begrundelse
Begrundelsen lever helt eller delvist ikke op til forvaltningslovens regler, herunder hvis der er givet en efterfølgende begrundelse.

Genvurdering
Indholdet af førsteinstansens genvurdering er helt eller delvist mangelfuld.

Habilitet
Der forelå inhabilitet ved førsteinstansens behandling af sagen.
Ingen kritik
Ingen kritik af sagsbehandlingen

Klagevejledning
Førsteinstansen har givet parten en helt eller delvist mangelfuld klagevejledning.

Meddelelse
Førsteinstansens afgørelse er ikke blevet meddelt overfor parten.

Notatpligt
Førsteinstansen har ikke taget notater i tilstrækkeligt omfang.

Partshøring
Parten er ikke blevet hørt over sagens akter, inden førsteinstansen traf afgørelse.

Partsrepræsentation
Førsteinstansen har ikke givet parten mulighed for at blive repræsenteret under sagens behandling.

Tidsfrister
Alle former for lovfæstede frister, som ikke er blevet overholdt. Eksempelvis genvurderingsfristen.

Undersøgelsesprincippet
Sagen, som den forelå da førsteinstansen traf afgørelse, var ikke tilstrækkeligt oplyst.

Vejledningspligt
Manglende eller ufuldstændig vejledning af parten.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-10-2018, 16:28   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Udbetaling Danmark og borgerens retssikkerhed

https://www.facebook.com/permalink.p...00006463864075

Udbetaling Danmark sejler og retssikkerheden er en by i Rusland

Hvem har ansvaret ?

Når man kigger på hvem der sidder i bestyrelsen så af Udbetaling Danmark så er det tydeligt at ingen har ansvaret fordi det er toppen af poppen så at sige i form af overborgmester Frank Jensen og andre borgmestre blandet sammen med forskellige direktører som direktøren for DMI, Direktøren i Styrelsen for IT og Læring, Direktøren for Økonomi, Teknologi og Medieproduktion i DR og Indehaver af Combi Service.

Gad vide om de får noget for det og hvordan er beskæftigelsesministeren, som udpeger bestyrelsen, mon kommet frem til at det skal være borgmestre og direktører (mennesker man skulle tro havde travlt med at køre deres kommune og statslige virksomhed?) der skal sidde som ansvarlige for udbetaling Danmark ?

Men mest mærkeligt af alt hvad fanden laver indehaveren af Combi Service i udbetaling Danmarks bestyrelse ?

"Professionel og miljørigtig rengøring
Hos Combi Service tilbyder vi professionel rengøring af miljørigtig karakter. Alle vores services bliver udført af glade og smilende medarbejdere, som skaber effektive og synlige resultater - og som tager ansvar for kundernes tilfredshed. For os er det vigtigt, at virksomheden bliver drevet ud fra vores egne personlige værdier, hvilket betyder, at vi altid sørger for vores kunder, vores medarbejdere og miljøet."
i bestyrelsen ?
https://combiservice.dk/virksomheden/om-combi-service/
Hvis jeg så fjernsyn ville jeg vide det går det nu op for mig når jeg ser på beskrivelsen af indehaveren
"Stifteren af Combi Service, Birgit Aaby, er iværksætter og business-angel. Hun er kendt for sin deltagelse i DR1 programmet: Løvens Hule, hvor hun har investeret i en masse spændende projekter.
Du har nu mulighed for at booke Birgit Aaby til at komme og holde et inspirerende foredrag for din virksomhed eller forening, hvor du vil få indsigt i hendes historie, og vej til succes som mor til tre.
En løvindes bekendelser"

Men tilbage til udbetaling Danmarks bestyrelse;

"Beskæftigelsesministeren udpeger alle ti medlemmer. Det sker på baggrund af følgende indstillinger:
KL indstiller formanden og fem medlemmer
Beskæftigelsesministeriet indstiller tre medlemmer
Finansministeriet indstiller et medlem

Medlemmer af Udbetaling Danmarks bestyrelse:

Formand:
Overborgmester, Frank Jensen, Socialdemokratiet, København
Bestyrelsesmedlemmer:
Medlem: Borgmester Peter Sørensen, Socialdemokratiet, Horsens
Medlem: Borgmester Morten Slotved, Konservative Folkeparti, Hørsholm
Medlem: Borgmester Steen Vindum, Venstre, Silkeborg
Medlem: Byrådsmedlem Ida Skov, Enhedslisten, Frederikshavn
Medlem: Byrådsmedlem Johannes Poulsen, Radikale Venstre, Herning
Medlem: Direktør i DMI, Marianne Thyrring
Medlem: Direktør i Styrelsen for IT og Læring, Thomas Fredenslund
Medlem: Direktør for Økonomi, Teknologi og Medieproduktion i DR, Nikolas Lyhne-Knudsen
Medlem: Indehaver af Combi Service, Birgit Aaby"
https://www.atp.dk/…/udbetal…/udbeta...rks-bestyrelse

phhmw

Folketinget

https://www.ft.dk/samling/20111/lovf.../8/1093195.pdf

Det har været en afgørende præmis for etableringen af Udbetaling Danmark, at borgernes retssikkerhed fortsat er sikret på et højt niveau. Der er foretaget en lang række tiltag, der medvirker til at sikre, at ingen borger går glip af ydelser og fortsat kan få den hjælp, de er berettiget til, når Udbetaling Dan- mark overtager en række sagsområder.

Udbetaling Danmark vil i sin sagsbehandling og administration have de samme pligter til at overholde forvaltningsloven og lov om retssikkerhed på det sociale område, som kommunerne har i dag, fx til at indhente borgerens samtykke, før der indhentes oplysninger fra andre myndigheder til brug for oplysningen af sagen.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-10-2018, 07:53   #20
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tilsynsbrev til bestyrelsen Udbetaling Danmark 2018 om 2017

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
brev fra udbetaling danmark???? greenpeace Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-06-2013 14:22
FP pension fra udbetaling Danmark MTVRV1 Politik og Samfund 37 31-03-2013 22:25
Udbetaling Danmark ErikD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 05-02-2013 13:55
Udbetaling Danmark Karo Politik og Samfund 1 20-03-2012 22:53
Udbetaling Danmark Karo Alt det andet 2 15-08-2011 19:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension