K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2013, 05:52   #1
fireman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
fireman er ny på vejen
Tegner "Bistandsland" et korrekt billede af kontanthjælp?

Tegner "Bistandsland" et korrekt billede af kontanthjælp og systemet bag?

http://www.youtube.com/watch?v=WXlo83kv_I4

http://www.youtube.com/watch?v=CoW5FpqOaFs

http://www.youtube.com/watch?v=9yK0LQUT8l8

Jeg spørger bare: Hvor er det, man som rask kan nøjes med at være aktiveret i fire timer om ugen og stadig få fuld kontanthjælp? Og hvor er det, man som rask bare kan melde sig syg, når man vil uden lægeerklæring og kun nøjes med at trykke på Jobnets grønne knapper og ikke foretage sig mere?
fireman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 10:46   #2
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fireman Se meddelelser

Jeg spørger bare: Hvor er det, man som rask kan nøjes med at være aktiveret i fire timer om ugen og stadig få fuld kontanthjælp? Og hvor er det, man som rask bare kan melde sig syg, når man vil uden lægeerklæring og kun nøjes med at trykke på Jobnets grønne knapper og ikke foretage sig mere?
Jeg ved det ikke. Zimbabwe?
I Danmark kan du blive trukket i kontanthjælp, hvis du ikke møder op i aktivering, selv hvis du har en lægeerklæring. Det er op til kommunens "eksperter" at vurdere om syg eller rask.
Jeg håber da, at der en masse som følger dengserne fra videoernes råd, og siger deres job op for at prøve "lykken" på kontanthjælp. De kan så søge vejledning hos 1-8-0-grader, da jeg endnu ikke har læst nogle indlæg fra brugerne på k10 om, at det skulle være "let" det er at komme igennem systemet. Tvært imod.

Sidst redigeret af nemesis; 25-02-2013 kl. 10:48. Årsag: rettelse
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 11:56   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er også slut med den nye reform af fleks og pension

samt den nye kontanthjælpsreform som måske kommer i dag

desværre er der sket et eller andet med vores ungdom omrkring ydelser fra kommunen
har da aldrig tænkt på om jeg kunne få kontanthjælp, men skulle da tage uddannelse og så arbejde.

har aldrig selv været på kontanthjælp, men er gået fra uden indtægt overhovedet til pension. men har ellers altid været i arbejde fra jeg var 12 år
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 21:36   #4
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
I et system der skal kunne bære syge er det relativt nemt for ressourcestærke at snyde. I sidste ende kunne de bare fake psykisk sygdom, endda bedre end en reelt syg kunne fremvise det.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 21:47   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
I et system der skal kunne bære syge er det relativt nemt for ressourcestærke at snyde. I sidste ende kunne de bare fake psykisk sygdom, endda bedre end en reelt syg kunne fremvise det.
Nu har jeg set du har skrevet dette flere gange....

Er det noget du ved....eller måske noget du selv gør siden du er så sikker på at man BARE kan fake sig igennem...

Jeg tror simpelthen ikke på det....ikke med alle de foranstaltninger man skal igennem...

Hvor ved du det fra....ud over den der alm kendte...øhh jeg kender en der kender en...

Man går jo ikke bare op på en eller anden tilfældig kommune og siger til dem at du er syg og så giver de en pension til dig....

Men det er selvfølgelig super nemt at kaste sådan noget ud at folk bare kan fake sig igennem alt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 22:13   #6
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
#Abraxus

Med fare for at få "slag"..hvilket jeg sådan set er lidt ligeglad med...

Så vil jeg godt afvise din påstand...for det er vist ligeså nemt at "fake" en psykisk sygdom, som en fysisk...eller hvordan er det lige?

Jeg syntes det er møg urimeligt at sige sådan..for så siger du jo faktisk at det er mere legalt at være fysisk syg end psykisk syg..eftersom man altid kan tro mere på fysisk syge?

Ævl...


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 00:41   #7
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
I et system der skal kunne bære syge er det relativt nemt for ressourcestærke at snyde. I sidste ende kunne de bare fake psykisk sygdom, endda bedre end en reelt syg kunne fremvise det.
Jeg tror, at du ville have klaret det fortrinligt som kapo i en kz-lejr med din veludviklede sans for at vurdere andres arbejdsevne. Og nej..det var ikke ment som et kompliment.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 00:47   #8
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Næh, hvis man vil have et mere realistisk indblik i hvordan tingene foregår (hvilket alt for mange herinde også kan nikke genkendende til), så kan man læse følgende svar/reaktion på filmen (det er kommentar nummer 6, hvis man skulle være i tvivl - nummer 15 kan også bidrage yderligere):
http://www.geekculture.dk/showtweet....60&shownum=6#6
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 02:52   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hvor helt utrolig velskrevet! Tak for link GG


Gid det blev postet ALL over.


Links bør sendes til Jesper Tynell og ham der vandt Cavlingprisen sidst.

Plus samtlige sundhedspolitiske ordførere...
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 20:19   #10
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Er det noget du ved.
Ja, det er noget jeg *ved*, ikke noget jeg personligt vil ud med på et forum. Det gør det altså nogengange svært at tage sagen seriøst, når nogen bare blankt afviser at ressource stærke personer ikke kan fake specielt psykiske sygdomme, der jo desværre indtil videre i mange tilfælde løber an på patientens ord og troværdighed.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mileo Se meddelelser
#Abraxus

Med fare for at få "slag"..hvilket jeg sådan set er lidt ligeglad med...

Så vil jeg godt afvise din påstand...for det er vist ligeså nemt at "fake" en psykisk sygdom, som en fysisk...eller hvordan er det lige?

Jeg syntes det er møg urimeligt at sige sådan..for så siger du jo faktisk at det er mere legalt at være fysisk syg end psykisk syg..eftersom man altid kan tro mere på fysisk syge?

Ævl...

/Mileo
Det er lidt sværere at gradbøje de fleste fysiske sygdomme, der direkte kan måles/vises. Jeg siger ikke at psykiske sygdomme er mindre slemme, men kan i være sværere at påvise og stadfæste om de er langvarende problemer eller ej. Specielt fordi det er meget op til patientens, omgivelserne og behandlers observeringer og bedømmelser.

Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser
Jeg tror, at du ville have klaret det fortrinligt som kapo i en kz-lejr med din veludviklede sans for at vurdere andres arbejdsevne. Og nej..det var ikke ment som et kompliment.
Hmmm, er det ikke meningen at debatterne skal holdes som "gå efter bolden, ikke manden"?

Så fordi jeg har anerledes observationer og erfaringer end dig, så er jeg lige pludseligt kz-lejr materiale? Gider du lige lidt.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Der tegner sig et billede.. Webmaster Politik og Samfund 77 16-03-2012 12:00
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension