K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2013, 16:15   #1
dyring
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 20
Styrke: 12
dyring er ny på vejen
kan jeg søge fleks?

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg skriver til jer i håb om nogen evt. kan hjælpe. Mit problem drejer sig om, at min kommune er lidt tunge at danse med. Jeg er 42 år og har en knogledefekt i ryggen, samt slidgigt i ryggen (dokumenteret af flere fagfolk). Jeg har daglige smerter, om sover dårligt om natten (hvilket bevirker at jeg er træt store dele af dagen). Min kommune har afvist at give mig revalidering, om beskæftigelsesankenævnet har givet kommunen medhold. Begge parter mener bare at jeg bare kan søge ikke-rygbelastende arbejde (jeg har arbejdet som VVS-montør indtil for 3 år siden hvor jeg blev arbejdsløs). Jeg har for nyligt søgt revalidering påny , men kommunen fastholder stadig deres afgørelse. Nu har kommunen varslet sygedagpenge-ophør, og jeg kan nu reagere i en partshøring. Ved ikke hvad jeg skal nu, men overvejer at søge om flexjob. Kan man det? Og hvad skal jeg ellers gøre.
dyring er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 16:57   #2
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dyring Se meddelelser
----------------------------------------------------------------

overvejer at søge om flexjob. Kan man det? Og hvad skal jeg ellers gøre.
For at kunne få fleksjob, skal du have nedsat erhvervsevne i alle erhverv.

Når revalidering er afvist, også din anke af afgørelsen, er det nærmest umuligt at få fleksjob.

Regler er blevet ændret i 2013 med nye reformer, så det er svært at finde ud af deres ny fremgangsmåde der består af retablierings forløb.

Hvis du mener din erhvervsevne er nedsat i alle erhverv, kan du kontakte din læge og speciallæge, få en erklæring om nedsat erhvervsevne.

Derefter anke igen, vedlagt erklæring fra læge / speciallæge, eller at bruge erklæring som er lagt i din sag ( husk kvittering ) til at søge fleksjob på foreliggende § 17. 2

Og ja, kommunerne er tunge at danse med...
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 17:43   #3
dyring
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 20
Styrke: 12
dyring er ny på vejen
Tak Le Cuere......jeg har nok ikke nedsat erhvervsevne i alle fag, men daglige smerter og intet overskud grundet dårlig søvn hver eneste nat på grund af rygsmerter. Hvad er kravene for at komme i arbejdsprøvning, dette mener jeg er vigtigt for alle parter så man ved hvad jeg kan
dyring er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 18:22   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du kan i en kommentar til partshøring skrive til dem f.eks. hvorfor du mener, du ikke kan arbejde på fuld tid. Bla. f.eks. fortælle dem, at du ikke mener kan arbejde i det fag (det bør være for altid), som du er i lige nu med den nedsatte arbejdsevne, som du selv mener har.
Bla. begrunde hvorfor du mener at en evt. revalidering bør komme på tale.

Og mener du de mangler nogle opdaterede lægelige oplysninger i sygedagpengesagen, kan du også oplyse det som kommentar i partshøringen.

Alle muligheder såsom revalidering skal være afprøvet før fleksjob kan komme på tale, så du må se, om du kan komme i revalidering i 1. omgang, synes jeg. Hvis de har fasthold dit afslag på revalidering, skal de sende sagen til nævnet. Du kan når sagen er i nævnet indhente aktindsigt og se, hvad jobcentret egentlig har sendt ind til. Du kan også selv sende noget til dem, hvis du mener at have noget, som kan gavne sagen, f.eks. lægeoplysninger.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 19:30   #5
dyring
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 20
Styrke: 12
dyring er ny på vejen
Ok,men det store problem i min sag er bare at ingen reelt ved hvad jeg kan klare. Kommunen skriver at de vurderes at jeg kan varetage andre job,bare de ikke er fysisk belastende. Og min Reumatolog siger at jeg ikke tåler længere tid i samme stilling f. Eks gå, stå eller sidde....kan man kræve en arbejdsprøvning eller skal der noget mere til
dyring er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 23:28   #6
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dyring Se meddelelser
Ok,men det store problem i min sag er bare at ingen reelt ved hvad jeg kan klare. Kommunen skriver at de vurderes at jeg kan varetage andre job,bare de ikke er fysisk belastende. Og min Reumatolog siger at jeg ikke tåler længere tid i samme stilling f. Eks gå, stå eller sidde....kan man kræve en arbejdsprøvning eller skal der noget mere til
Kommunen vil nok bare sige du kan arbejde deltid på kontor, bruge hæve / sænke bord, så du skifter imellem at stå og sidde.

Ved ikke om man efter den ny reform kan kræve arbejdsprøvning.

Prøv at spørge vedr. reva, fleksjob, arbejdsprøvning i sociale rettigheder på nettet.

Borgerservice er også en mulighed, de kan også hjælpe dig med din sag.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 00:02   #7
Lykkegård
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Lykkegård er ny på vejen
Thumbs up fleks/skånejob

Prøv at gå¨på nettet og søg på fleks og skånejob. Måske er der noget der du kan bruge i din videre søgen.
Ja kommunerne trækker den langt. For min kones sag, tog det 4 år før hun blev visiteret til fleks.
Held og lykke fremover og husk, giv ikke op.
Lykkegård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 00:45   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
At du har fået afslag på Revalidering, har inete at gøre med at du ikke kan få et fleksjob, tværtimod.

Hvad er begrundelsen?

Og. JA, du bør insitere på at din restarbejdsevne bliver afprøvet, helst i et REVA-center.

Der har man proffesionelt personale til at bedømme og vejlede, således at du kan få den brede afklaring.

Men er din arbejdsevne ikke nedsat med over 50%, bliver man henvist til selvforsørgelse
da man således kan klare et deltidsjob.

Du bør søge hjælp i din fagforening.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 01:16   #9
Morten123
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 26
Styrke: 12
Morten123 er ny på vejen
reva

Ja de er tunge at danse med, jeg fik en arb skade og er tilkendt 25% invalid, har arb i entrepenør branchen i 15 år, er opereret i skulderen og har 4 protrationer i lænden, fik tilmed en blodprop i hjertet, og de vil stadig ikke hjælpe med noget.. fik stoppet mine sygedagpenge og blev raskmeldt..


Fik at vide jeg bare kunne finde et arb der ikke var ryg og skulder belastende..

Held og lykke med din revalidering.
Mvh

Ps: Har forresten også slidgigt i skulder/knæ og ryg.
Sover max 4 timer om natten pga blodproppen, var jeg en ko var jeg skudt for længe siden haha

Sidst redigeret af Morten123; 16-04-2013 kl. 01:20.
Morten123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 01:47   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Måske du skulle prøve en henvisning til et rygcenter. De findes fordelt i DK og kan ofte hjælpe.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge fleks på denne måde ? MortenH Spørgsmål ang fleksjob 40 02-05-2017 20:22
søge om fleks? mikelzen Spørgsmål ang fleksjob 4 04-03-2013 13:07
Skal til at søge fleks job Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 24 23-11-2011 10:03
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Kan jeg med rimelighed søge fleks? Fairnok Spørgsmål ang fleksjob 3 13-01-2007 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension