K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2012, 20:21   #1
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Erstatning

Hejsa.
Jeg har idag fået afgørelse på min ankesag hos arbejdsskadestyrelsen og vundet.
Min mengrad er sat op og jeg får midlertidig tab af erhervsevne med tilbagevirkende kraft, som skal tages op igen til næste år, når jeg er afklaret hos kommunen.
Er på revalidering indtil nov, men er ved at blive afklaret til flex nu, imens jeg er på reva.
Mit spørgsmål går på, hvad med "alle" de penge der går ind på min konto, kan kommunen kræve jeg lever af dem???
Evt trække i min reva???
Kan jeg bruge dem på hvad jeg vil???
Er super lykkelig, men vil ikke glæde mig for tidligt.
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 20:42   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Du skal hurtigst muligt ( inden pengene udbetales ) gå i banken og få lavet en kreditorbeskyttet konto ( medbring afgørelsen ).

Kontonr sender du til Forsikringsselskabet ( sandsynligvis Arbejdsmarkedets erhvervssygdomsforsikring - AES ) Erstatningen går så ind på den konto, og kan IKKE røres af kommunen. Dog må du på INGEN måde selv sætte penge ind på kontoen for så er de ikke længere beskyttet.

Hvis du har fået boligsikring / friplads så vil du et girokort for formeget udbetalt når du får med tilbagevirkende kraft..

Tillykke med afgørelsen, og den vundne sag.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 21:00   #3
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Tusind tak for svar
Det er industriens arbejdsskadeforsikring de kommer fra, har før fået fra dem på en check ( har vist aldrig oplyst kontonummer)
Det er fra juli, jeg får med tilbagevirkenden kraft, fra jeg fik genoptaget min sag, de skriver at de vil kontakte kommunen og de har 4 uger til at gøre krav på det de vil. Får dem udbetalt fra 1 november.
Får ikke boligsikring, men får hjælp til SFO. ( er enlig mor)
Mén erstatningen er et stort engangsbeløb, tab af erhvervsevne er løbende udbetaling.
Bliver jeg trukket i revalidering??
Og kan jeg "bare" bruge af erstatningen???
Ville da være skønt med lidt overskud
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 21:04   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Er det ikke muligt at få erhvervsevnetab/noget af det udbetalt som er stort beløb

Får man det som løbende skal der betales skat af det, det skal man ikke hvis det er et engangsbeløb.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 21:11   #5
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Der står i afgørelsen at det er midlertidigt fordi jeg er ved at blive afklaret til flexjob.
Så det bliver taget op igen til næste år
Derfor kan det ikke blive et engangsbeløb.
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 22:41   #6
-Henrik-
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
-Henrik- er ny på vejen
Kommunen kan godt kræve, at man lever af penge, der står på en kreditorbeskyttet konto. Det har de gjort overfor min kæreste.

Kreditorbeskyttelse har noget at sige i fht. hvis man går personligt konkurs, sådan som jeg har forstået det. Så kan kreditorerne ikke gå efter de penge, der står på sådan en konto.
-Henrik- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 22:49   #7
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
ok - der er noget om at hvis erhvervsevnetabet er over 45% så er det løbende udbetaling - så vidt jeg ved. Man kan så bede om at få de 45% ud få en gang, og lade resten være løbende.
Jeg får osse min løbende og ærgre mig hver måned over at skulle betale skat.
Efter år er jeg blevet tilkendt pension fra 1. oktober så kan sagen endelig færdigbehandles.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 10:02   #8
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Min er på 25% nu, men vil blive sat op når jeg er afklaret helt
Har fundet dette på sundhed.dk:
Som hovedregel modregnes indtægter i din kontanthjælp. Men der er undtagelser som for eksempel erstatning for tab af erhvervsevne eller varigt mén.

Har læst et andet sted at de godt må trække i dem, hvis det er fra en privattegnet pensionselskab, det er mit så ikke
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 10:05   #9
Morten123
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 26
Styrke: 12
Morten123 er ny på vejen
Løbende udbetaling

Hej jeg står i samme situation som dig, kommunen modregner intet i mit tilfælde..

Jeg får ca 3000 udbetalt hver md af forsikrings selskabet + min kontanthjælp.

Og bid mærke i det er en midlertidig afgørelse, så er den ikke endelig og dine sygedagpenge kan ikke afsluttes.

tryg fortalte mig kommunen handlede i strid mod loven da de stoppede mine sygedagpenge pga det var en midlertidig og ikke endelig afgørelse.
Morten123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 10:12   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har også en arbejdsskade og jeg fik sdp fra start til sagen var afsluttet..der var ingen imidlertidig afgørelse og de - kommunen ku ikke stoppe dem..
menudbetalingen fandt sted efter knap et år..resten da jeg var færdig ved kommunen...
jeg blev tilkendt mistet erhversevne på 75 procent og fik halvdelen udbetalt skattefrit,som er blevet sat ind på kreditorbeskyttet konto..resten får jeg hver mdr til pensionen og det betaler jeg skat af hver mdr..
ja det er surt de skal beskattes,men sådan er reglerne jo..

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning????? maggie Spørgsmål ang fleksjob 6 23-11-2012 12:07
Erstatning og ask leba Alt det andet 24 31-10-2011 13:41
erstatning ?? lund70 Alt det andet 5 15-06-2011 23:47
Erstatning Lotte222 Spørgsmål ang fleksjob 13 22-09-2010 14:10
Erstatning? vingum Alt det andet 4 28-01-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension