K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2012, 19:03   #11
Morten123
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 26
Styrke: 12
Morten123 er ny på vejen
Danmark skyder sig selv i sænk med elendig regering, forfærdelige love og krav.
Havde jeg råd var jeg flygtet ud af landet for længe siden!
Morten123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 19:08   #12
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Borgernes retssikkerhed er truet...

Jeg mener helt bestemt det kunne være fint, om man fik menneskerettighedskommissionen til at undersøge, om det virkelig kan være lovligt at etaterne overvåger borgerne på den måde.

Selvfølgelig skal man ikke snyde - og må heller ikke - men de metoder der tages i anvendelse er dybt kritisable.

Har nogen erfaring med, hvad der sker ved sådan en samtale??
Og bliver borgeren overhovedet hørt - eller er det (som normalen er):
"VI ALENE VIDE"

Min mand er førtidspensionist og vi er gift, så vi har ingen problemer.

MEN altså - hvis jeg var enlig og blev indkaldt til sådan en samtale - ville jeg sgu fortælle saftige historier om mit behov for sex m.v.,så sagsbehandleren blev flov og rød i knoppen.

Håber virkelig at nogen tager fat i denne problematik. Vi lever sgu da ikke i en diktaturstat............eller hvad????
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 19:45   #13
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Har set det nævnt i tv flere gange i dag. Bl.a. det med invitationen, som jeg bare synes er hul i hovedet. Men har ikke rigtigt set nogen reaktion fra politikere, hvilket egetligt undrer mig. De må vel synes, det er ok, at big mother overvåger sit folk sådan...?

Zastrow, følgende tråd har lige været oppe og vende herinde ang. hvordan og hvorledes det er at blive fanget af kommunens kontrolgruppe: http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...ight=bedrageri

Sidst redigeret af Risa; 12-07-2012 kl. 19:54.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 21:33   #14
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
De er totalt sygelige med det. De tjekker i hoved og røv. Jeg kan ikke engang have en veninde på besøg uden at fremstå som social bedrager.

De er da helt hen i skoven de videoer. Så fordi jeg hjælper en veninde der f.eks. mangler penge af forskellige årsager som manglende SU udbetaling, så er vi i "ægteskabslignende forhold". Langt langt ude.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 22:00   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den med at holde i hånd er da DIREKTE latterlig! Nu holder jeg så kun hånd med børnene (når de gider!), men alligevel........

Jeg studsede også over det med invitationen - selvom jeg ikke bor sammen med børnenes Far, så har jeg da inviteret til børnenes fødselsdag - og underskrevet os begge, fordi det er VORES børn det drejer sig om, hmmmmm..........

Resten er REN ønsketænkning - jeg har sgu aldrig været i et forhold hvor vi hjalp hinanden med vasketøjet, lavede mad sammen, gjorde rent sammen og handlede ind sammen. Det har sgu altid været MIG der stod for alle de ting

Men jeg kunne MÅSKE overveje en partner, hvis vedkommende hjalp med alt det ovennævnte
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 22:13   #16
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Når jeg har en af mine veninder på besøg, så laver vi da mad sammen, gør rent og handler ind sammen. (jeg skal dog betale for det hele)

Sku da trælst at tænke på at der skal sidde nogle kommune ansatte i en sort bil med tonede ruder og overvåge mig som en anden CIA film.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 00:48   #17
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Den nævnte tråd er startet af mig. Jeg har de sidste 4 måneder været undersøgt af kontrol gruppen. Det er yderst grænse overskridende og deres interview er meget nærgående

Men jeg kæmpede og vandt over dem.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 01:10   #18
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Ladytass

først og fremmest super du vandt over dem...så ka det lade sig gøre..at vinde
ja det er grænseoverskridende..jeg har ikke prøvet det..men jeg ku forestille mig det..
må jeg spørge hvilken del af landet du kommer fra..der er åbenbart forskel.jeg ved min kommune haderslev har gjort det i langtid og er skrappe..tænk hvad de gør,,der må være en grænse.
de fleste skal da lige lære hinanden at kende og med mindre man er anderledes end gennemsnittet har man dem jo også sovende..handler med dem..kører måske på ferie..
jeg tror jeg ville gå total ned med flaget hvis det var mig der skulle sidde der og svare på div spørgmål..
og så er der desværre kommet den der kedelige tendens at alle skal melde alle og folk keder sig tit og HOLDER øje med hvad naboen laver
ps er selv gift
det er bare for meget
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 10:20   #19
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jeg har været indkaldt til sådan en samtale i Norddjurs kommune for et par år siden...

Det var i forbindelse med min flytning til BG jeg lejede et værelse hos en bekendt mens jeg afviklede min lejlighed og fik ordnet alle de ting der skal ordnes ved en udrejse...lejeforløbet var kun 6 mdr. og kommunen var oplyst om at jeg var på vej til udrejse...

2 kommunefolk skulle der til med papir og kuglepen... og så blev der ikke stillet direkte spørgsmål men man kørte en hyggesnakketaktik... f.eks... jamen når man nu bor sammen har man vel en madordning... osv.
Behøver nok ikke sige at jeg havde forberedt mig grundigt og kendte reglerne til bunds... og ud fra dem forberedt klare og korte svar som ikke kunne misforståes eller gav anledning til at bore videre i noget... og efter et kvarters tid gav de da også op...da smed jeg nemlig en lejekontrakt over bordet på et værelse med adgang til køkken og bad og en nøjagtig beskrivelse af lejeforholdet...

Det er en yderst ydmygende og nedværdigende omgang... og blev det sidste søm i planken før min udrejse... Jeg flytter aldrig nogensinde tilbage til DK igen... og det er ikke kun pga at vejret er elendigt i DK...føj for den måde man behandler folk på i det danske system...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 10:44   #20
HHHH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
HHHH er ny på vejen
har laest at man vil til at gore noget for de ensomme og aldre, men efter det man ser og laeser saa kan det jo gaa grueligt galt hvis man fik en besogsven, der er der ikke mange pensionister der har raad til hvis man mister pensionstillagget, nej dk er blevet et land kun for de rige, alle andre er uonsket,

er der nogle der ved, hvis nu man lejer en callgirl--(luder) i 2-3 dage, skal man oplyse kommunen om dette,,,,lol,,,,
HHHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvornår er man reelt enlig? Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 5 02-02-2013 08:29
Reelt enlig? Sidy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 28-04-2011 16:37
boligydelse og reelt enlig tyrkiet Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 05-01-2011 18:48
Førtidspensionist reelt enlig ? stallion700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-07-2008 18:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension