K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2008, 00:15   #11
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kitta Se meddelelser
jobbet tæer på mine krafter, at side ved kassen i tre timer er hårdt, jeg har 10 min pause midtvejs,,
10 min midtvejs, og 3 timer i kassen på de mest travle tider af dagen i et supermarked.. det er helt gak gak..
tunge løft må du ikke, men hvor mange kg er det lige du trækker-løfter igennem kassen på de næsten 3 timer..
indlagte pauser står der i dine skånebehov.. det betyder du skal have mere end en pause. det kan godt være at en som arbejder normalt kan klare 3 timer i træk men du er jo ansat med skånehensyn.

så måske har du ret i at arbejdet er for hårdt for dig..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 10:15   #12
kitta
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
kitta er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
10 min midtvejs, og 3 timer i kassen på de mest travle tider af dagen i et supermarked.. det er helt gak gak..
tunge løft må du ikke, men hvor mange kg er det lige du trækker-løfter igennem kassen på de næsten 3 timer..
indlagte pauser står der i dine skånebehov.. det betyder du skal have mere end en pause. det kan godt være at en som arbejder normalt kan klare 3 timer i træk men du er jo ansat med skånehensyn.

så måske har du ret i at arbejdet er for hårdt for dig..
hej huldra det er rigtig nok hvad du skriver, der er bare tryk på alle timer, tunge løft ups jeg tør ikke gætte på hvor mange der er, men ret mange ,gennemsnitet pr kunde er nok ca 35 kg pr kunde i gennemsnittet, jeg kan godt mærke det er for meget, da jeg har vanvittig ondt i armene og ryggen, og en ireterene hovedepine hele tiden, pga spendinger,der står i mine papire fra boma at jeg kun må arb 15 min og så skal jeg have 5 min pause,,men men det kan man ikke som kasse dame,,kommunen ved godt at jeg kun har 10 min pause midtvejs,men jeg er bare så glad for mit arb og mine søde kolegaer, har rigtig dårlig samvittig hed når jeg er nød til at sygemelde mig ,for så ved jeg at det er en af dem der skal blive længere den dag ,jeg ved godt det ikke er mit problem men men, og jeg har simpel hen ikke overskud til at skulle søge andet arb, og ved heller ikke hvad det skulle være for et?knuser
kitta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 10:29   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Man må jo heller ikke glemme at for hver vare der skal tages og scannes, og lægges videre på modsatte sid, så sker der hver eneste gang et lille sidevrid i ryggen, ikke ligefrem det ideelle for ryggen og knoglerne.

Mvh.

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 10:35   #14
kitta
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
kitta er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hmm vil det sige at du faktisk arbejder fra 15 til 23 for det er da ikke mere end tre kvarter du har fri ..

Hvis jeg var dig så ville jeg med det samme sætte mig ned og skrive til sagsbehandler og jobkonsulent, skriv at du ikke magter de dage med status at du er visiteret til tre timer om dagen og det er aftalen tre timer om dagen og at du desværre må melde pas på de status optællinger...

Hvad med jobsamtalen og kontrakten fremgik det af dem at du skulle være med til de status ?

Da du var til jobsamtale og da kontrakten blev skrevet skulle der meget gerne have været en repræsentant fra fagforeningen med, men det ser vi desværre tit ikke sker , havde du en med og er du i fagforening ?

For mig lyder det som om du har svært ved at sige fra og du i forvejen har svært ved at klare de timer du allerede er ansat , så det ville være en god ide at begynde at skrive jobdagbog hverdag som dokumentation til evt senere problemer (bare hvad tid du er mødt pauser og hvordan du har det også når du kommer hjem )

Men helt klart skriv til din jobkonsulent og sagsbehandler og fortæl dem hvordan det foregår dernede og at du ikke mener at det er i henhold til den indgået aftale og at du gerne vil have at der kommer noget hjælp til dig fra kommunens side...



fleksjobbevis er noget man kan bede kommunen om at udarbejde når man søger job (de skal skrive det hvis du beder om det ) hvad ang at din jobkonsulent har oplyst skånehensyn osv får mig til at få en mistanke om at der ikke har været en faglig orginasition inden over ved ansættelsen...

de skånehensyn der er oplyst skal overholdes, hvad med time antal er de ikke skrevet ned i din kontrakt ?

Du kan læse i fleksjobpjecen at

Når kommunen har givet tilbud om fleksjob, fastsættes løn og arbejdsvilkår
i samarbejde mellem de faglige organisationer, arbejdsgiver og arbejdstager.


Gør lige din jobkonsulent opmærksom på det hvis han har "glemt" det og har han ikke så kontakt den fagforening der har været med til at lave din kontrakt og meld dig gerne i fagforening hvis du ikke er det (ikke a kasse ) jeg kan ikke forestille mig andet end at du skal være i HK

jeg kan anbefale dig at læse hele fleksjobpjecen du kan finde link til den under nyttige link oppe i toppen ...
hej hejdien,,, det er når der er status at jeg skal være der fta kl 15,00 til ca 23,00 måske senere da man bliver til alt er talt op,,,,hvad angår kontragten nej der er kun anført at jeg skal udføre kasse betjæning og eventuelt opfyldning på hylder, men opfyldning er jeg ikke med til nogle dage er jeg med til at rykke vare frem på hylderne men det er kun en halv time to gange om uger,og kun hvis jeg ikke har for ondt i mine ben,,jeg har lige meldt mig ind i hk, men de har ikke overenskomst med butikken, da de er privat ejet og ikke behøver at have overenkomst med nogen, men de retter sig nogenlunde efter hk,,
det er nok en god ting det med jobdagbog, også forde jeg der kan skrive hvor når jeg er syg og hvor længe, da det ikke bliver registreret på kommunen hvor meget jeg er syg, har aldrig udfyldt syge papire, kan huske at min jobkonsulent sage til min arbejdteleder at det ikke kunne betalesig at udfylde disse papire når det kun dreger sig om et par dage hver gang,,og til sidst jo der er anført i min kontragt at jrg kun må arb 15 timer ugenligt med ca 3 timer daglig, mandag tirsdag og onsdag 15,00 til 18,15,( aldrig færdig før 18,25, da jeg står for kasse optældning) torsdag og fredag 9,00 til 12,00 to travle formidage)knuser
kitta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 10:40   #15
kitta
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
kitta er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hrefna Se meddelelser
Man må jo heller ikke glemme at for hver vare der skal tages og scannes, og lægges videre på modsatte sid, så sker der hver eneste gang et lille sidevrid i ryggen, ikke ligefrem det ideelle for ryggen og knoglerne.

Mvh.

Hrefna
hej det har du da då evig ret i ,det kan jeg godt mærke, i går var der bare tryk på så jeg er helt kvæster i dag venstre skuller og arm gør bare så ondt ,og piller hjælper ikke øv,,
kitta er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23
Hvad er fleksjob - Ofte stillede spørgsmål Hejdien Er det overhovdet til at få fleksjob? 0 10-10-2005 06:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension