K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2011, 16:00   #1
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
løn under sygdom / sygedagpenge

Hej igen,

Er der nogle der ved om hvis du er i arbejde men sygemeldt, nu sagt op, og hvor arbejdsgiver har fået lønrefusion fra kommunen, om der så først nu officielt startes en periode med sygedagpenge?

Dette påstår nemlig A-kassen, fik nemlig en indkaldelse til den første sygesamtale efter 4 uger, hvor vi så ringede ind og sagde at sygemeldingen faktisk er i sin 8. måned. Det var ligegyldigt iflg. dem først nu starter den officielle sygedagpengeperiode.

Er der nogle herinde som ved om det er korrekt evt. lov ell.lign.

Tak.
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 17:26   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af foetsie Se meddelelser
Hej igen,

Er der nogle der ved om hvis du er i arbejde men sygemeldt, nu sagt op, og hvor arbejdsgiver har fået lønrefusion fra kommunen, om der så først nu officielt startes en periode med sygedagpenge?

Dette påstår nemlig A-kassen, fik nemlig en indkaldelse til den første sygesamtale efter 4 uger, hvor vi så ringede ind og sagde at sygemeldingen faktisk er i sin 8. måned. Det var ligegyldigt iflg. dem først nu starter den officielle sygedagpengeperiode.

Er der nogle herinde som ved om det er korrekt evt. lov ell.lign.

Tak.
Syntes der er noget som lugter underligt her...

I det øjeblik din arbejdsgiver indgiver begæring om refusion, så starter din sygeperiode. (er du sikker på at der er refusion med i spillet)
Har du indsendt oplysningsskema til kommunen?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 17:56   #3
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Synes osse det lyder mærkeligt med to forskellige beskeder

Skal lige høre om du er i fleksjob?

Kæmper stadig med tanken om at jeg burde have haft sygedagpenge, da jeg blev fyret pga. arbejdsulykke
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 18:03   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Synes osse det lyder mærkeligt med to forskellige beskeder

Skal lige høre om du er i fleksjob?

Kæmper stadig med tanken om at jeg burde have haft sygedagpenge, da jeg blev fyret pga. arbejdsulykke
Hvis det var almindeligt fast job, og du var langtidssyg efter ulykken, ja så skulle du have haft sygedagpenge. (hvis ellers beskæftigelses kravet er opfyldt)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 18:08   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Det var et fleks job jeg blev sygemeldt fra - jeg har prøvet alt for at få kommunen til at indse at jeg skulle have haft sygedagpnege, men har aldrig fundet noget, der kunne overbevise dem.

Har jeg ret til sygedagpenge, skal jeg vel osse have dem
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 18:10   #6
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej Foetsie

Hvis din arbejdsgiver har fået refusion - så tæller det fra den dag de beynder at få dem.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 20:54   #7
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Jo, netop jeg var også af den opfattelse at min mands 'sygedagpengeperiode' gik ind da han blev sygemeldt - mens i arbejde - i febr. 2011.

Jeg har haft en anden tråd her vedr. sygedagpengestop - men intet mere hørt fra kommunen hverken på skrift eller mail, tlf.

Fra sdp-kontoret fået at vide at der vil blive udbetalt sdp i morgen.

Så dumper der brevet fra A-kassen ind ad døren at min mand skal troppe op til den første sygesamtale, lidt en griner når man er sygemeldt på 8. måned, og de sagde at perioden først starter nu, men kunne selvfølgelig ikke lige referere til det lovmæssige grundlag.

Nå men så tror jeg vi må se at få fat i konsulenten i morgen for at høre hvad dæleme de har gang i, men søreme et spild af penge/ressourcer hvis den ene ikke ved hvad den anden laver eller skal lave.

Til info. min mand var ikke i fleksjob, alm. ansat og sagt op grundet sygefravær per 31.10.2011 og således gået over på sygedagpenge - hvis nu også går vel
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 21:54   #8
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af foetsie Se meddelelser
Jo, netop jeg var også af den opfattelse at min mands 'sygedagpengeperiode' gik ind da han blev sygemeldt - mens i arbejde - i febr. 2011.

Jeg har haft en anden tråd her vedr. sygedagpengestop - men intet mere hørt fra kommunen hverken på skrift eller mail, tlf.

Fra sdp-kontoret fået at vide at der vil blive udbetalt sdp i morgen.

Så dumper der brevet fra A-kassen ind ad døren at min mand skal troppe op til den første sygesamtale, lidt en griner når man er sygemeldt på 8. måned, og de sagde at perioden først starter nu, men kunne selvfølgelig ikke lige referere til det lovmæssige grundlag.

Nå men så tror jeg vi må se at få fat i konsulenten i morgen for at høre hvad dæleme de har gang i, men søreme et spild af penge/ressourcer hvis den ene ikke ved hvad den anden laver eller skal lave.

Til info. min mand var ikke i fleksjob, alm. ansat og sagt op grundet sygefravær per 31.10.2011 og således gået over på sygedagpenge - hvis nu også går vel
Hvorfor skal han til sygesamtale hos A-kassen? I skal ikke være bekymrede for, om han får lov til at komme på sygedagpenge, men nærmere, at der kun er 4mdr tilbage til at få ham afklaret i, så medmindre der er nogle gode papirer fra læger eller han har været i arbejdsprøvning eller lign, så skal der til at ske en helt masse....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 22:05   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det er lang tid at vente på at komme til samtale hos jobcenter som langtidssygemeldt...

Selvom jeg har været syg bare en eller 2 dage fra arbejdet (er fleksjobber), så får jeg en masse breve fra jobcentret om oplysningspligt og oplysningsskema, som jeg skal udfylde og sende ind - hver gang! Jeg hader det bare så meget....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 22:14   #10
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af foetsie Se meddelelser
Jo, netop jeg var også af den opfattelse at min mands 'sygedagpengeperiode' gik ind da han blev sygemeldt - mens i arbejde - i febr. 2011.

Jeg har haft en anden tråd her vedr. sygedagpengestop - men intet mere hørt fra kommunen hverken på skrift eller mail, tlf.

Fra sdp-kontoret fået at vide at der vil blive udbetalt sdp i morgen.

Så dumper der brevet fra A-kassen ind ad døren at min mand skal troppe op til den første sygesamtale, lidt en griner når man er sygemeldt på 8. måned, og de sagde at perioden først starter nu, men kunne selvfølgelig ikke lige referere til det lovmæssige grundlag.

Nå men så tror jeg vi må se at få fat i konsulenten i morgen for at høre hvad dæleme de har gang i, men søreme et spild af penge/ressourcer hvis den ene ikke ved hvad den anden laver eller skal lave.

Til info. min mand var ikke i fleksjob, alm. ansat og sagt op grundet sygefravær per 31.10.2011 og således gået over på sygedagpenge - hvis nu også går vel
Man skal til første møde på kommunen omkring uge 8, og derefter hver 4 uge. Dog kan nogle visiteres til at komme sjældnere alt efter kategorisering.

I skal være meget obs på at i nok får meget travlt lige nu, med mindre sygdomsbilledet er "lige til højrebenet"...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygdom mm. pallepunk Spørgsmål ang fleksjob 18 23-06-2011 19:26
FP pga sygdom nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 03-05-2010 11:36
ferie under sygdom franzi Dit og Dat 4 03-03-2009 12:22
Udbrændthed...er det er sygdom ? Yasmin Din historie 9 15-12-2008 23:29
Fyret under sygdom Dorthe Spørgsmål ang fleksjob 15 07-09-2006 22:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension