K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2007, 23:11   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Til Gud og hvermand på Christiansborg -

Hvem vil forholde sig til, om borgernes retssikkerhed er blevet forbedret eller forringet efter indførelsen af Arbejdsevnemetoden, hvilket jo netop er HOVEDFORMÅLET med denne?



Citat:
Bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling og vurdering af
arbejdsevne



I medfør af § 4a, stk. 3, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, jf. lovbekendtgørelse nr. 685 af 29. juni 2005 som ændret ved § 1 i lov nr. 523 af 24. juni 2005, fastsættes:

Bekendtgørelsens formål og anvendelsesområde

§ 1. Formålet med bekendtgørelsen er, at

1) styrke borgerens retssikkerhed ved at stille krav til grundlaget for beskrivelse, udvikling og vurdering af en borgers arbejdsevne,

2) sikre, at borgeren får mulighed for at spille en aktiv rolle i sagsbehandlingen og at bidrage til sagens oplysning gennem dialog med sagsbehandleren,
3) sikre dokumentationsgrundlaget for den socialfaglige vurdering og afgørelse,

4) sikre ensartethed og gennemskuelighed i sagsbehandlingen,

5) bidrage til at skabe en fælles faglig forståelse af de begreber og præmisser, der anvendes i vurderingen af en borgers arbejdsevne, og

6) forbedre grundlaget for valg af aktiviteter, som målrettet kan belyse eller udvikle borgerens arbejdsevne.
Gad vide, om nogen vil svare på det?
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 07:58   #12
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Hej Zuza

Tak for din fede opbakning, og GODE henvisninger til loven - dem tager jeg bestemt med mig.

Lige en lille misforståelse. kommunens psykolog var der først - BAGEFTER tilbageviser en autoriseret psykolog det hele. Hvilket jo er rigtig fint til videre anker!

Har fået rejst følgende
http://www.folketinget.dk/?/Samling/...g/40/index.htm

Så må jeg IGEN vente - men det bliver jo en vanesag

Knuz


Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2007, 23:24   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Lidt mere om ressourceprofil.

Jeg har været inde på din hjemmeside og faldt over Eva Kjer Hansens svar, hvor hun skriver:

Citat:
Jeg kan tilføje, at kommunen i forbindelse med afslag på pension konkret
skal angive, hvilke arbejdsfunktioner den pågældende vurderes at kunne
varetage, eller hvilken indsats i form af optræning, revalidering eller anden
indsats
, der er dokumenteret relevant.
http://www.folketinget.dk/samling/20...013/312315.PDF

Står der nogen af de ting i din ressourceprofil/afslag på pension?
(Det er som dem, jeg har omtalt andetsteds.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 07:18   #14
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Hej Zuza

Nej det gør der ikke, og jeg er obs på det.

Jeg er meget spændt på mødet på tirsdag, for ifølge min bedste overbevisning er der ikke meget i min sag der er gyldigt.

Sendte flg. i går aftes;

----


Til Datatilsynet





Blommenslyst, den 24. oktober 2007






Vedr. brug og videresendelse af urigtige oplysninger

Hermed skal jeg venligst anmode Datatilsynet om at behandle min klage omkring urigtige oplysninger i min sagsbehandling i Odense Kommune.

Jeg har haft korrespondance med Odense Kommune siden marts 2007, da jeg har klaget til rådmand/borgmester omkring sagsbehandlingsfejl i min sag om såvel pension som §100 Merudgifter Handicappede Voksne. Trods kommunens indrømmelser - som jeg finder af væsentlige karakter - er det ikke lykkedes mig at få Odense Kommune til at erkende at beslutningsgrundlaget i min sag er utroværdigt, og uden retsvirkning, idet der blandt andet medinddrages 2 hospitalsundersøgelser, som ikke vedrøre mig!

Det er således min påstand er der er fejl i følgende papirer;
  • Sociallægeerklæring fra Elisabeth Schmidt (urigtige oplysninger, og vildledende oplysninger/konklussioner/skøn)
  • Psykolograpport af uautoriseret psykolog Annette Ellermann (vildledende - og tilbagevises af autoriseret psykolog på Smertecenter Fyn, OUH)
  • Ressourceprofilen, idet denne vægter de 2 ovenstående undersøgelser, som jeg finder vildledende og fyldt med urigtige oplysninger.
Jeg står gerne til rådighed med yderligere dokumentation, såfremt dette ønskes.


Med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 11:26   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Hvem vil forholde sig til, om borgernes retssikkerhed er blevet forbedret eller forringet efter indførelsen af Arbejdsevnemetoden, hvilket jo netop er HOVEDFORMÅLET med denne?
Er det NU, du skal vedhæfte dine breve om MANGLENDE OVERHOLDELSE af loven og sende til en masse medier og politikere, så de kan stille politikerne ovenstående spørgsmål?

Det er jo MEGET oppe at vende i Sverige om registrering og samkøring af registre for tiden. De er MEGET bekymrede i Sverige.

Når retssikkerheden halter på så mange områder, hvad så med det, der registreres om os? Fejl, men også HVEM der har adgang til disse registreringer.

Det er et KÆMPE problem, især med flere og flere "andre aktører", som tilbyder at skrive ressourceprofiler osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 12:20   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Jeg er meget spændt på mødet på tirsdag
Nu er dit brev om opfølgning på sygedagpenge OGSÅ lagt på Folketingets hjemmeside - plus reklame for k10.

Citat:
Arbejdsmarkedsudvalget, Alm. del - Bilag 23

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2007, 20:37   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Lena.

Jeg har netop fundet den her til dig.

Det er en afgørelse fra Ankestyrelsen fra 2003, som netop beskriver din kommunes forhold til ressourceprofiler og borgerens kommentarer:

Odense skulle have taget hensyn til DINE KOMMENTARER om arbejdsprøvningen og have indarbejdet det i helheden i din ressourceprofil.

Odense skulle have indhentet LÆGEPAPIRER, som du bad om OG have indarbejdet dem i ressourceprofilen.

Odense skulle have indarbejdet DINE KOMMENTARER i ressourceprofilen og beskrevet UDVIKLING af din arbejdsevne.

Odense skulle have indarbejdet dine BILAG i ressourceprofilen, og IKKE vedhæfte dem bagerst UDEN dine kommentarer.

Der er helt sikkert flere ting, jeg ikke kan komme i tanke om, men du kan jo læse mere her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3214

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2007, 20:52   #18
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
kaaaaaaaaaaaaaaaanon godt Zuza

Du er bare guld værd

Er fluks sendt videre til min fagforening

En kæmpe til dig
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2007, 21:08   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det var så lidt, Lena.

Her på k10 "samler" vi på ulovligheder.

Skal jeg finde nogle flere i din sag?

Der er sikkert MINDST 20-30 til, hvis vi tjekker den grundigt.

Vi er jo slet ikke gået i dybden med din sag... endnu.


(pssst... man kan også give point til hinanden her på siden...)
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2007, 21:18   #20
lionesse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
lionesse er ny på vejen
Exclamation Og hvis de forlanger lægeerklæring på sygemelding i arbejdsprøvning, som igen peger p

Hej) det lyder MEGET BEKENDT...ligeagtigt som er sket i min sag og afslaget!Det er bare UHYGGLIGT LIGEHED!!!

Socialchefen vendede fudstædig på hovedet det speciellægererklaring,som kommunen har selv bedt om fra arbejdsprøvningen´s speciel psykiatrisk ekspert,som er OVERLÆGE-Psykiater på Rigshospitalet,som skrivede at mit tilstand er KRONISK,og jeg næppe kan vende tilbage på arbejdsmarkedet
Socialchefen skrivede i afslaget at, jeg har ikke dokumentation nok på min sygdom er så slemt(kun 10 speciellæge bekræftede det samme !!!) at jeg kan få FTP, og at jeg skal bare BEARBEJDE mine barriers og ARBEJDER!!!
Jeg var i behandling i 10 år,hvor ALLE læger opgivede min behandling***

Men kommunen har INTET gjort siden af (1.5 år) at hjælpe mig i noget som helst...MIRAKELKUREN var: KONTANTHJÆLPEN
ØV

Husk altid behandler ANDRE, som DU SELV vil behandles
lionesse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Resourceprofil 5dia Alt det andet 4 22-11-2010 00:15
Resourceprofil. J&J Alt det andet 19 20-08-2010 12:22
Resourceprofil Gunell Alt det andet 5 29-01-2010 18:22
Resourceprofil Ragdoll Alt det andet 11 01-10-2009 09:57
Resourceprofil N.N Alt det andet 11 24-02-2009 02:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension