K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2011, 13:15   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
ritalindy, efter ca. 12 år i systemet, og en arb.prøvning fyldt med løgnehistorier (altså ikke fra min side) blev jeg tilkendt fleks.

Jeg var rasende, for min arb.prøvning viste, at jeg kun kunne klare 6-9 timer pr. uge.

Kort efter tilkendelsen blev jeg sendt til anden aktør.

Min forventning til anden aktør var, at de ville sende mig i X antal praktikker før det ville gå op for dem, at jeg burde have en førtidspension.

Men jeg blev meget overrasket.

Min konsulent hos anden aktør var et utroligt behageligt og forstående menneske.
Det første forløb gik ud på, at vi skulle snakke sammen et par gange om ugen, skrive nogle ansøgninger (det blev til 2) og ud og opsøge arb.pladser (det gjorde vi en enkelt dag).

I løbet af dette forløb kunne konsulenten godt se, at jeg nok nærmere burde have en førtidspension.

Derfor kom jeg i et nyt forløb, denne gang for at finde en arb.plads hvor jeg kunne komme i arb.prøvning.
Jeg kom i afprøvning på en arb.plads hvor jeg blev behandlet rigtig pænt, der er selvfølgelig altid et paphoved eller to, der ikke kan forstå, at man kan ikke kan klare et ordinært arbejde, når nu man ikke ser ud til at fejle noget, men dem må man bare ryste på hovedet af.

Under hele forløbet talte jeg dagligt i telefon med konsulenten, for aftalen var, at jeg skulle ringe tilham hvis jeg var nødt til at gå hjem før tid, men som før skrevet var han et utroligt rart menneske, så det var på ingen måde ubehagelig.

Nogle har dårlige erfaringer med anden aktør, men man kan altså også blive positivt overrasket.

Så giv det en chance.

Og vend så tilbage og skriv hvordan det gik.

Der er mange på K10 der har været igennem det, som du nu sikkert skal igennem, og vi kan allesammen øse af vores erfaringer, og på den måde hjælpe andre til at undgå de fejl som vi selv gjorde.

Mit første råd til dig er, når du kommer ud til din anden aktør, så bed om en kopi af de oplysninger sagsbehandleren har sendt om dig, for at undgår fejl og misforståelser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 13:47   #22
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hej igen

jammen jeg er skam helt enig med dig...men alligevel gør man ikke modstand når man skal have mad på bordet

Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Pia. Desværre er det her, vi tænker på hver vores måde. Grunden til at man ikke fjerner sociale ydelser helt, er at det ville give social uro.

Derfor sætter man i stedet for en masse krav om arbejde ( billig arbejdskraft ), og forsøger at sætte os op imod hinanden. Og det ser ud til det er lykkes ret godt.

Men da dette ikke er en politisk debat, ville jeg helst undgå at give flere svar på denne tråd.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 14:04   #23
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
sorry nej det var til et indlæg i din tråd fr adbib :-)


Citat:
Oprindeligt indsendt af ritalindy Se meddelelser
hvad er det for noget med at blåstemple? hvad betyder det og hvis det ikke har relevans for mig så vær rar at skrive mere.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 17:37   #24
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Undlad venligst at komme uden for emnet...opret evt en tråd om emnet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 19:10   #25
ritalindy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 67
Styrke: 0
ritalindy er ny på vejen
For godt til at være sandt!!!

Er sku lidt rystet, jeg har lagt besked at SB skal ringe. Han har igen den der glade stemme på, som irriterer mig, selvom jeg egentligt godt kan li ham.
Han spørger om jeg er frisk kl. 14, jeg blir jo hentet af min KP.

Jeg siger at jeg ikke vil deltage, han forsøger både smilende og vrissent at overtsae mig til at tage med. Han siger at min støtte fra kommunen vil stoppe og jeg ikke kan forvente mere hjælp derfra.

Jeg råber endnu højere at jeg ikke vil finde mig i mere ***, han kan bare lukke for kassen, jeg vil ikke på spasserkursus.

Jeg har lagt mærke til at han har virket meget overrasket over min vrede, han siger at jeg ikke skal arbejdsprøves, jeg skal direkte i flexjob med fuld løn fra start, de 3 måneders prøvetid gælder selvfølgelig begge veje, men ellers vil alt gå fuldkommen efter mine betingelser, jeg har frie hænder til at vælge og vrage.

JK virker okay, han lover guld og grønne skove, det hele er for godt til at være sandt.

Min KP er med i hele forløbet, det er lidt uvirkrligt, men alt der er sagt og lovet har jeg vidne på.

Drømmer jeg?
ritalindy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 19:18   #26
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, du drømmer ikke.....

Tillykke med det hele Ritalindy. Flot klaret.

Dukker der så spørgsmål op senere vender du bare tilbage til os.

Mange hilsner
Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 19:34   #27
ritalindy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 67
Styrke: 0
ritalindy er ny på vejen
[QUOTE=phhmw;142408]fordi du skriver.: "1½ år tidligere og endnu ikke har sendt mig en indkaldelse."

Hvis du er blevet henvist til en psykiater for 11/2 år siden og du endnu ikke er blevet indkaldt skal du tale med din sagsbehandler om det.

QUOTE]

Får konstateret xxxx 0808 af egen læge, hun siger hun vil henvise mig til en psyk, med henblik på endelig diagnose og opfølgning på medicin. Jeg kan forvente 2 måneders ventetid, men hun vil ha kontakt med ham i mellemtiden.

Jeg blir medicineret og efter 3 uger vil jeg være på fuld dosis og vi skal snakke nærmere.
ritalindy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 19:38   #28
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
super tillykke med det og godt du tog til det møde
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 19:44   #29
ritalindy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 67
Styrke: 0
ritalindy er ny på vejen
Efter 4 måneder har jeg stadig ikkr modtagrt henvisning, jeg er fu..... up på medicinet, jeg gør opmærksom på at jeg har det endnu værre, men både SB og lægen mener jeg er i bedring. SB får arrangeret aktørmøde.
Ringer til psyk, han siger 11 mdrs. ventetid. Ankommer til aktøren, en ung pige på 21-23,
år, hun spørger hvad det nu der skal ske, hun har først modtaget doku. fra min læge samme forniddag.
Jeg går bare.
ritalindy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 20:03   #30
ritalindy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 67
Styrke: 0
ritalindy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg kan forstå at du har det skidt lige nu,men tro mig uden penge og tag over hovdet,kan det blive være.
Nej cleo, på dette tiddpunkt er jeg lettet og afklaret. jeg tager ikke mere ***!
ritalindy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjort ligeglad med skånejob til unge på førtidspension zuza Nyt om loven 3 24-08-2008 10:45
Har vundet en sag, men kommunen ligeglad... Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 3 11-06-2007 19:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension