K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2011, 17:38   #1
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Fodgener

Jeg har haft problemer med mine fødder i seks uger. Det startede med at jeg stod meget i tre-fire uger. Så fik jeg følelsesløshed rundt i kanten af den ene hæl. Det er sådan stadig. Men nu har jeg smerter i begge fødder når jeg har gået lidt. Det brænder nærmest i hele fodsålerne og en svag snurrende fornemmelse altid. En fodterapeut siger det kan være en nerve i klemme i ryggen. Jeg har en diskusprolabs, men ingen smerter i lænden. Det ville vel også kun være ensidet hvis det var en nerve i klemme i lænden. En har også sagt til mig at det kan være mangel på b12.

Nogen her der har prøvet tilsvarende?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 17:50   #2
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
jeg har mange fodproblemer men de føles ikke sådan. Men jeg ved at min kiropraktor kan hjælpe hvis nerver sidder i klemme, så måske skulle du prøve det?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 18:26   #3
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Tjo kiro kunne jeg da godt prøve, men har simpelhen ikke råd til det.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 18:29   #4
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Jeg har haft problemer med mine fødder i seks uger. Det startede med at jeg stod meget i tre-fire uger. Så fik jeg følelsesløshed rundt i kanten af den ene hæl. Det er sådan stadig. Men nu har jeg smerter i begge fødder når jeg har gået lidt. Det brænder nærmest i hele fodsålerne og en svag snurrende fornemmelse altid. En fodterapeut siger det kan være en nerve i klemme i ryggen. Jeg har en diskusprolabs, men ingen smerter i lænden. Det ville vel også kun være ensidet hvis det var en nerve i klemme i lænden. En har også sagt til mig at det kan være mangel på b12.

Nogen her der har prøvet tilsvarende?
Før du starter på noget, så vil jeg godt nok anbefale at du bliver tilset af en læge .. det er trods alt dine fødder/ben der skal bære dig resten af livet ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 18:30   #5
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Jeg døjede med

en brændende, snurrende i mine fødder Men mest når jeg lå. Fik taget blodprøver og manglede follin og b12. Er startet på b12 vitaminer og det er reduceret kraftigt....
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 18:30   #6
lund70
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2010
Indlæg: 81
Styrke: 14
lund70 er ny på vejen
Hej, først og fremmest bør du gå til lægen - men jeg har haft noget lignende !

Jeg havde det som om jeg gik på brændende sten/knive i flere uger, gik til lægen og bliv sendt til undersøgelse ! Det viste sig at jeg havde sarcoidose (lungesygdom), men at det havde givet sig udslag i at jeg havde en form for betændelse i mine blodkar mm. i fødderne !

Gik til lungekontrol i 3 år !
lund70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 19:04   #7
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Ok, jeg får lavet en b12 undersøgelse eller propper mig med b12 vitaminer. Mangler jeg ikke noget, er det vel ingen skade til.
Jeg har før haft d-vitamin mangel. Kan det være det?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 22:10   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Så fik jeg følelsesløshed rundt i kanten af den ene hæl. Det er sådan stadig. Men nu har jeg smerter i begge fødder når jeg har gået lidt. Det brænder nærmest i hele fodsålerne og en svag snurrende fornemmelse altid.
"følelsesløshed rundt i kanten af den ene hæl" og "en svag snurrende fornemmelse altid" kan meget vel være følelsesforstyrrelser, som kan komme p.g.a. en nerve, som ikke nødvendigvis er i klemme, men på en eller anden måde irriteres.

Når min ryg har været overbelastet har jeg haft lignende oplevelser.

Om vinteren går jeg i hjemmestrikkede strømper, af uldgarn, og i sådan nogen kan der af og til samle sig en gevaldig nullermand.

En aften havde jeg en helt klar fornemmelse af, at der sad sådan en stor flad nullermand på ydersiden af højre hæl, så jeg tog strømpen af for at fjerne nullermanden, men jeg kunne ikke finde nogen nullermand.

Det "sjove" var så, at jeg stadig kunne mærke "nullermanden" selvom jeg havde taget strømpen af, så var jeg godt klar over hvad det handlede om.

Min mor, som også har problemer i lænden, har en konstant fornemmelse af, at have en "pølse" af vat under tæerne.

Men få en tid hos din læge, vi kan kun komme med vores bud på en evt. årsag, der kan være ting der skal udelukkes før din læge kan udtale sig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 21:52   #9
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Nu har jeg så været hos lægen og fik foretaget en blodprøve på b12 mangel som en begyndelse.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 06:38   #10
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Smile

Godmorgen Atha

Nu kender jeg dig ikke, men jeg har selv lige haft en dag med brændende fødder og da jeg søgte på nettet, dukkede der sukkersyge op, hvis der er bare en lille chance, for at det kan være det, så skynd dig op til lægen igen og få cheket dit blodsukker.

Jeg skal selv op og testes meget snart, da jeg ikke tør læbe risikoen.

Jeg lider af b12 mangel og får det på sprøjte ca. hver 3 måned, men har aldrig haft brændende fødder af det før.

Der er nok flere muligheder, jeg håber ikke det er så slemt når det kommer til stykket.

God dag

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension