K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2009, 09:57   #1
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Goddag alle der på K10.
Jeg var til samtale hos min socialrådgiver igår, og hun sagde hun ville indstille mig til ftp. efter arbejdsprøvning, som sagde min arbejdsevne var under 6 timer ugenligt. og inden jeg kom til samtale havde hun forhørt sig, hos pensions-nævnet om mine chancer, de sagde nej, men hun havde spurgt for tidligt, for der havde hun ikke fået komunnens læge konculents svar tilbage, det havde hun så igår, og han siger at, ud fra hvad de forskellige læger/speciel læger er kommet frem til, og ud fra min arbejds-evne, vil han anbefale ftp. men med mulighed for at genoptage sagen om ca. 5 år.
Og det svar kan jeg godt li' men høre de på ham, når de først havde sagt, der ikke kunne søges?
Håber der er nogle, som er lidt klogere end mig.

Glemte at sige det er Fredericia kommune, hvis det har noget at sige

Sidst redigeret af Stezu; 21-10-2009 kl. 14:43. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 12:42   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
I og for sig burde den være oplagt til en førtidspension, men ingen her kan give nogen garantier det er systemet for vanvittigt til , men kan da sige så meget at får du afslag så er det jo en klar anke og det kan gå om , og det er pga lægekonsulentens udsalte om ftp og 5 år han må ikke udtale sig om ydelser overhovedet

Men vent og se og får du den ikke så er det at anke med det samme for selv om lægekonsulenten taler til din fordel så er det stadig forbudt ..

Giver de dig afslag så skal de også kunne pege på hvad du så kan og det lyder jo unægteligt som om at det kan de ikke , jeg ville gerne se hvad de vil pege på

Held og lykke og velkommen til siden, lad os endelig høre hvad det ender ud med
  Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 13:58   #3
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Takker for svar *SS* ja vil da også anke, hvis de siger nej, men var jo også først igår, at hun ville sende det, til pensions-nævnet.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 10:04   #4
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Men selv om lægekonculenten ikke må sige noget om ftp, og 5 år, så er han jo på sin vis, på min side, så kan ikke være gal over at han sagde noget han ikke måtte, har læst andre svar med læge konculenter der er på kommunens side, og ikke borgeren.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 10:15   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
om en lægekonsulent er på en borges side, afhænger også af sagen.
det er jo heller ikke alle sager som kan give persion. selvom nogen synes de er helt berettiget til det.

men du er rigtig godt på vej.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 10:23   #6
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
om en lægekonsulent er på en borges side, afhænger også af sagen.
det er jo heller ikke alle sager som kan give persion. selvom nogen synes de er helt berettiget til det.

men du er rigtig godt på vej.
Nej det er helt rigtigt *S*
Men håber da så på jeg får det, inden jeg går helt i spåner, for er snart slidt op af den tid det har taget, inden de fandt ud af, at jeg skulle afklares, og da de endelig havde gjordt det, og konkluderede at min arbejdsevne var under 6 timer ugenligt, har de kunne arbejde hurtigt. Så håber de bliver i det tempo som de gør lige nu, og ikke som de ellers gjorde. Har været på sygedagpenge siden nov. 06.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 10:33   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er helt i samme båd. har brugt 7 år på at finde en diagnose. har skrevet en del om det
troede min skulle sag blev afgjort inden den 30 oktober.
min arbejdesprøvning cirka 5 timer ugenligt. Da alene transporten tager på en frem og tilbage.
Så venten tiden er rigtig slem. Har ikke været i arbejde siden maj 2008, men min sygdom startede allerede tilbage i 2002 og er så blevet værre siden hvert år.
alt peger på en pension fra alle læger og kommunen skriver alt er formåls løst.
Men stadig er man nervøs for et afslag.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 07:59   #8
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Godmorgen.
Ville lige give et referat af min sag, som ikke er kommet meget længere,
og jo er kommet tilbage en gang, men ryger nu afsted igen, sender min mail med her fra min socialrådgiver, så kan i selv se.
Citat:
Hej Heidi.

Jeg har modtaget besked fra Pensionsafdelingen om, at man umiddelbart ikke vurderer, at der er grundlag for at rejse sag om førtidspension. Jeg har herefter drøftet din sag med min teamchef.
Ved en forespørgsel i pensionsteamet læser pensionsmedarbejderen ikke hele din sag og heller ikke hele ressourceprofilen. Jeg opdaterer derfor din ressourceprofil og beder pensionsafdelingen skriftligt om at tage stilling til om du opfylder betingelserne for førtidspension.
Din ressourceprofil vil blive fremsendt i morgen, og når du returnerer den, vil hele din sag blive visiteret til Pensionsafdelingen, som vil træffe en endelig afgørelse.

Med venlig hilsen

***********
Socialrådgiver


Så selv om man har lægekonculentens ord, er den slet ikke sikker, men kan jo også være det var noget af det de slet ikke har læst

Heidi
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 09:11   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Normal procedure er, at din sagsbehandler forelægger sagen for pensionsteamet, så man kan sådan set godt sige, at det er din sagsbehandler der bestemmer hvad der skal op og diskuteres og må gerne fremhæve alt i din favør. Så måske vil en opdatering af væsenlige punkter i din ressourceprofil, netop gøre tricket....

De er meget obs på konklusionerne! Altså din læges konklusion, dine speciallægers konklusion, lægekonsulentens konklusion og sagsbehandlerens - resten læser de stort set ikke, med mindre konklusionerne ikke er ens og de derfor skal til at sammestykke et afslag - der skal lægge op til hvad du så skal/kan/mangler i sagen inden den kan overgå til reglerne om førtidspension.

Og husk at din ressourceprofil skal føles korrekt i maven nu du får den til partshøring. Er der ting du ikke er enig i, må du gerne redegøre for dem. Du må tage udpluk af div lægeudtalelser og indføre dem i ressourceprofilen som modspil osv

Håber der snart kommer en ende på det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 11:45   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Morw,

Det var da ufatteligt med det pensionsnævn !!. Min sagsbehandler mente også at min sag efter mine 2 arbejdsprøvinger var klokkeklar, men det mente lægekonsulenten ikke.

I dit tilfælde har jeg meget svært ved at se hvor sagen hænger, men det må være noget med den rp.

Håber det bedste for dig og super at du stadig er på sygedagpenge, det havde sparet mig for 200.000 kr. hvis jeg havde få forlænget mine i 2007. Du skal nok komme igennem nåle øjet og lad det ikke "tvinge" dig til an anden arbejdsprøvning eller aktivitet, 6 timer er meget lidt og du er nedkørt i forvejen, mere afprøvning, kan kun gøre det værre.

Held og lykke.

kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu tager jeg chancen og spørger jer! ladytass Alt det andet 25 11-06-2013 11:55
Hvordan er chancen for Ftp. Nana M Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-01-2013 16:05
hvor stor chanche har jeg til at faa ftp zwinky At søge førtidspension 50 08-05-2011 00:48
Chancen for førtidspension Fuffi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 51 18-09-2010 13:36
hvor stor mulighed for fp mc07 Alt det andet 51 11-09-2009 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension