K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2011, 23:34   #11
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
men hvordan vi du bevise det, det kan man ikke

samt kl og VKO er blevet enig om for første gang
at der også skal tages hensyn til kommunernes økonomi
også i anke sager
tage den
velkommen til 2011

men dem som virkelig har behov for en FP, de får også
før tid i tiden var der jo alt for mange som fik FP
ondt i en lille tå og du fik FP

så det skal være svært og få. Men problemet er når ens lægepapir bliver brugt af lægekonsulenten til wc papir
Den version har jeg sgu aldrig hørt før M! Den var go, den med toiletpapiret ;-) Hjælper altid lidt på humøret med humoristisk sans :-);-)
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 00:16   #12
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Jeg har to lægers ord for at tilstanden er varig og funktionsevnen nedsat i svær grad i forhold til ethvert erhverv og at behandlingsmulighederne er udtømte. Jobcentret har trods det vurderet at der findes erhvervsfremmende tiltag der ikke er afprøvet.
Har de præciseret hvilke tiltag, der kunne være mulige? Hvis ikke, må du presse dem
Har de givet en begrundelse for, hvorfor de mener, der stadig findes erhvervsfremmende tiltag? Hvis ikke, skal de give den. Det står et eller andet sted, men kan ikke huske hvor
Har du klaget til Beskæftigelsesankenævnet?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 09:48   #13
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej Tassi

Tak for dine udredende spørgsmål. Det hjælper mig med af få afklaring over forløbet.

De mener at jeg kan bruge mine fritidsinteresser i erhvervsrettet øjemed (selvom både udtalelsen fra min arbejdsprøvning og mine lægeudtalelser siger at mine begrænsninger gælder alle erhverv, som jo så også må gælde mine fritidsinteresser).

Min ene ressource som de har fundet er arbejde ved computer (og nu må der grines), fordi jeg har en hjemmeside. Så mener min sagsbehandler at jeg må kunne udvikle hjemmesider eller lave andet computerarbejde. Jeg har ingen forstand på computerarbejde udover almen surfing på nettet.

De mener at et langt forløb vil kunne presse mit timetal op (min arbejdsprøvning var på tretten uger og endte med et timetal på otte). De foreslår en mentorordning og eventuelt hjælp til rengøring mens jeg går på arbejde/arbejdsprøvning. Mine lægeudtalelser taler imod en ny arbejdsprøvning, da min tilstand forværres ved uoverskuelige forhold.

Jeg har ikke klaget til Beskæftigelsesankenævnet endnu - venter på afgørelsen fra Socialforvaltningen som skal beslutte om jeg kan få førtidspension.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 11:06   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser

De mener at jeg kan bruge mine fritidsinteresser i erhvervsrettet øjemed
Hmmm, den synes jeg at jeg har hørt før.

De mener jo, at hvis bare du får et job, der virkelig interesserer dig, så vil du kunne arbejde maaange flere timer, fordi du simpelthen glemmer alle dine skavanker. Kan i høre ironien.

Dette er en af grundene til, at en dagbog er så vigtigt når man er i arb.prøvning og muligvis også i andre forbindelser.

Da jeg skulle i min sidste afprøvning begyndte jeg, at skrive dagbog 14 dage før afprøvningen startede.
Netop for at vise hvad jeg kan, når andre ikke stiller krav til mig og for at vise hvad der så sker når der kræves mere af mig.

Så af min dagbog fremgik det tydeligt, at jeg, inden afprøvningen, havde overskud til lidt interesser, men at dette var et overstået kapitel mens afprøvningen stod på.

Solnedgang, prøv evt. at skrive dagbog over 1 uge eller 2, så du kan "dokumentere" hvor meget/lidt tid du bruger på interesser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 16:01   #15
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
God Idé Vovse. Tak.

Jeg skrev faktisk dagbog mens jeg var i arbejdsprøvning. Men det har ikke interesseret Jobcentret. Måske skal jeg tage kopier af dagbogen når sagen ryger til Beskæftigelsesankenævnet.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob eller Førtidspension Fjola Spørgsmål ang fleksjob 4 08-10-2012 17:18
Fleksjob eller førtidspension? påvejigen Din historie 7 02-11-2011 23:27
Fleksjob eller Førtidspension linejensen100 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 04-10-2009 17:02
Fleksjob eller førtidspension??? Tira Alt det andet 18 22-07-2009 21:38
Førtidspension eller fleksjob ? Bamseline Alt det andet 3 29-12-2008 22:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension