K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2009, 14:38   #11
philippiens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2009
Lokation: philippiens
Indlæg: 15
Styrke: 16
philippiens er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buffy Se meddelelser
Ja, men hvad hvis man gerne vil blive dernede i flere år ?

New Zealand kræver ikke visa, så vidt jeg har læst mig til, men nu er det Australien, der er "vores" land.

Vi købte igennem venskabsforeningen sidst vi var afsted...
hvorfor for du ikke venskabforeningen til at fortælle jer hvad regle er for at kunne flytte fast dertil i kigge under Bureau of Immigration i Australien eller skrive dertil mener alle lande ude for eu har regler for at kunne blive der fast
philippiens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 19:46   #12
philippiens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2009
Lokation: philippiens
Indlæg: 15
Styrke: 16
philippiens er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buffy Se meddelelser
Har undersøgt mulighederne for, at flytte til Australien- vi var der i 5 mdr. i 2001. Har dog svært ved, at finde ud af Visareglerne- det ser ikke rigtigt ud til, at der er nogen Visa, der passer, så man kan bo fast i landet, som førtidspensionist.

Da vi var dernede var reglerne, at hvis man var i landet i 2 år ud af 5 år, kunne man få en fast opholdstilladelse, men ved ikke om det er lavet om siden...
hej har lige snakke med en for Australien i kan kun få ophold hvis i har arbejde eller gift med en derfra ellers kan i kun få 6md visa dertil måske kan i få visa til et år man fast ophold for i ikke
philippiens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 00:20   #13
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af philippiens Se meddelelser
hej har lige snakke med en for Australien i kan kun få ophold hvis i har arbejde eller gift med en derfra ellers kan i kun få 6md visa dertil måske kan i få visa til et år man fast ophold for i ikke
Ok- takker- det var desværre også det, at jeg var kommet frem til. ØV.

Hvad hvis vores børn engang får arbejde og ophold dernede- kan vi så flytte derned ?
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 07:42   #14
philippiens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2009
Lokation: philippiens
Indlæg: 15
Styrke: 16
philippiens er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buffy Se meddelelser
Ok- takker- det var desværre også det, at jeg var kommet frem til. ØV.

Hvad hvis vores børn engang får arbejde og ophold dernede- kan vi så flytte derned ?

er meget svært at få ophold der man kan jo alttid søge man kan jo kun få et nej held og lykke til jer
philippiens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 08:32   #15
philippiens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2009
Lokation: philippiens
Indlæg: 15
Styrke: 16
philippiens er ny på vejen
nu har jeg skrevet til skatteministeren og fogh

Hej karsten nonbo. hvornaar begynder i at se paa den regel saa i har lavet med dansk folkepati hvis er gift med en fra den 3 verden saa skal man have 230.000kr om aaret for at kunne tage sin mand eller kone til danmark i ved ski godt at alle dem som er paa fortidpension ikke har de penge saa faa vi bare at vide at man kan flytte ja det er ski godt man kan det er fint man saa flytter men er ski ikke fint at man betaler 40% i skat hvis saa naar man bliver syg skal have fjerne gallesten saa er der ikke noget hjelp fra danmark saa man skal gaa i smerter 9md kan ski ikke vare rigtigt man skal spare op i 9md og man ikke kan faa hjelp vi betaler ski saa meget i skat det maa ski laves om saa gor som i sverige at man ikke bataler saa meget i skat de begrunder det at man ikke belaster det svenske system mere og de svenske sygehuse det er noget galt med det danske naar vi ikke kan faa hjelp naar vi betaler 40% i skat der er ski jeg der er gjordt vi ikke kan bo i danmark naar man skal se paa de penge man har om aaret man folketinget kan ski bruge over 100,000kr at rejse de skal vi betale over skatten foj foj siger jeg bare man dansker der bor i udlandet som bliver syge ikke kan faa hjelp selv om man betaler skat husk paa vi kun vil vere samme med den man elsker og gift med og naar man ikke kan det med den lov man har i danmark skal vi jo flytte saa man i ski ogsaa sette skatten ned eller hjelp med at man kan faa hjelp hvis man bliver syg det er jo jer der gjordt man ikke kan bo i danmark med den lov men der er jo nok ikke nogen af jer i folkettinget saa ved hvad det vi sigde at elske en rigtigt meget nej er ski ikke stolt over at vere dansker mere naar man kun kan se ned paa folk fra den 3verden men hvis vi var i kongehuset saa kunne man ski godt faa sine kone til danmark men hongkong er defineres som tredjeverdenslande men nej hvis folk er har penge saa kan man jo alt for jer og danske folkepati eller er i kongehuset hvad er forskelle med hvores prinsser bliver forelsket med nogen fra udlandet eu har ski ogsaa fattig lande og folk men kig ind paa www.k10.dk og se paa hvordan i ser paa sygefolk og hvordan de prover at faa verdagen til at henge samme hvad med at behandle folk med respekt og menskelighed behandle folk som du selv ved behandels det har man ski glemt i Danmark undskyld men min computer skriver ikke dansk har de ikke i den 3verden.men det er ok at folk er sider i tinget kan spise og drikke drikke for skatteborgerenes penge og rejse der er ski ok for jer med det er ski os udlandsdansker der skal have at vi snuder i skat siden hvornaar hvis der er nogen som snyder er detski de rige som har penge som skidt hvorfor skal vi betale skat til noget vi ikke bruger kommune skat og til sygehuse naar vi ikke bruger dem og ikke maa bruge dem saa vi betaler ski til noget vil ikke faa hvis du kober en ting og ikke faar det saa vil du ski selv blive sur vil betaler ski skat men kan ikke faa noget fra danmark ind utak for jer i tinget.vil er i en grobe verden nu vaag da op nu mvh henrik jensen
philippiens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2013, 13:15   #16
hongkong
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
hongkong er ny på vejen
ta førtidspension med til hong kong.

Jeg vil gerne flytte til hong kong perminent og ikke ha bopæl i dk. -spørgsmål: hva vil jeg få udbetalt, skal jeg lave en ny bankkonto i hong kong eller beholde min danske, hvilke visum skal jeg ha, hvem skal jeg snakke med i hong kong for at få ordnet skat og andet, har den danske ambasade nogle der kan hjælpe folk som mig der lige er flyttet til hong kong med at sikre at alt er iorden og køre, så man ikke kommer til at sidde på den anden side af jorden og der lige pludselig er problemer med ens pension fra den danske side.. man kan sku ikke bare lige smutte op på kommunen der er 8668 kilometer..
hongkong er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2013, 14:15   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvorfor får du ikke bare fat i den kinesiske ambassade?

De vil kunne fortælle dig det meste, eller henvise dig til alt det de ikke selv kan svare på....

Vi kan jo ikke svare på den slags her på k10 - vi aner jo intet om din førtidspensionsordning osv.

Borgerservice er også et udmærket sted at starte.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2013, 14:16   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
spørg i penst.dk - der er kompetencen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 04:22   #19
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hongkong Se meddelelser
Jeg vil gerne flytte til hong kong perminent og ikke ha bopæl i dk. -spørgsmål: hva vil jeg få udbetalt, skal jeg lave en ny bankkonto i hong kong eller beholde min danske, hvilke visum skal jeg ha, hvem skal jeg snakke med i hong kong for at få ordnet skat og andet, har den danske ambasade nogle der kan hjælpe folk som mig der lige er flyttet til hong kong med at sikre at alt er iorden og køre, så man ikke kommer til at sidde på den anden side af jorden og der lige pludselig er problemer med ens pension fra den danske side.. man kan sku ikke bare lige smutte op på kommunen der er 8668 kilometer..
https://www.facebook.com/groups/142426052584408/....Du mister 57000 kr før skat som enlig og 49000 som andet.....men du prøve denne side på facabook måske nogle der kan hjælpe med de andre spørgsmål od de tal jeg skriver er pension efter 2003...ellers er det vel kun grundbeløb hvis vi snakker før 2003...god dag...
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 12:39   #20
Olebo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Olebo er ny på vejen
Hvor står den regel om de 230000 henne?
Olebo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udlandet MissMurphey Alt det andet 4 11-03-2013 09:19
FP med til udlandet Kamma1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 08-11-2010 18:24
FTP med til udlandet musmor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 06-10-2009 19:17
Til FTP'ere i Udlandet MrBurns Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-07-2009 10:46
FP fra udlandet LUM At søge førtidspension 2 12-11-2008 17:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension