K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2014, 12:33   #31
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Rolig nu man dør ikke af det jeg har det fantastisk nu jeg arbejder hjemme
jeg kan stå op når kroppen siger den er klar, jeg kan starte dagen op stille og roligt og når smerterne er lidt mere i bag hovedet så sætter jeg mig ved mit skrivebord og går i gang
når der så er behov så rejser jeg mig og går en tur eller vælter ind i sofaen osv

tænk bare ingen som står og venter eller presser på at opgaven bliver færdig så andre kan arbejde, ingen kollega og chef som kikker skævt fordi pausen er for lang eller for ofte ingen som presser den dag man ikke kan og ingen som tror man kan mere end man kan bare fordi man på en god dag måske kan klare det dobbelte eller mere
man har fuldstændig frihed
i mine øjne ville jeg ikke bytte mit hjemme arbejde væk for en million

Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Man går bananas, hvis man ikke kan adskille arbejde fra fritid.
Hos mig ville det blive et stort problem: 39,5 m2 og behov for at lave plads til egne projekter.
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 13:26   #32
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Henrikb

det lyder rigtig spændende, hvilken type arbejde laver du?
Hvor mange timer om ugen er din arbejdsevne?
Jeg er som udgangspunkt åben for at prøve, men da min nakke er ødelagt efter 3 operationer, og giver stærke smerter ved mindste belastning, bla. hvor nakken foroverbøjes i mere end få minutter ad gangen, gør det ingen forskel om jeg sidder , går eller står når jeg arbejder ved mit hæve/sænkebord. Derudover stærkt nedsat kraft i arme og hænder.

Jeg er nysgerig efter at høre hvad du laver, hvordan du fik arbejdet, så fortæl gerne, det ku jo være jeg ku bruge det konstruktivt.


på forhånd tak Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 16:09   #33
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
jeg styre noget internet salg dvs jeg printer en liste ud af gårsdagens salg og finder så varerne frem, skriver køber og pris på.
Efter det så tjekker jeg betalinger, finder betalte vare frem pakker, køre på posten og sender.
min effektive arbejdstid er 6 timer men bruger ca. 12 timer om ugen
Arbejdet har jeg selv skabt ved at bruge min kones firma som arbejdsgiver og gamle kontakter fra tidligere flexjob som leverandøre
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 16:26   #34
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Det glæder mig at høre at det er lykkes at skabe et job som du beskriver og som giver god mening og livskvalitet for dig.

For mig, er det ikke en mulighed desværre. både pga. mine massive skånebehov, og mine elendige computerfærdigheder , som begrænser sig til at skrive mails, meget lidt tekstbeh.samt surfe på internettet(nyheder og. lign. ). jeg kan arbejde med en computer maks. 15 min , eks. når jeg skriver mails. og lign. foregår det liggende med min 10 tommers pc. på skødet og puder under armende. er jeg tvunget til at skrive på stationær, sådan en har vi, så er det mere belastende da der ikke kan stå hævesænke bord hvor den er , og den kan ikke stå i stuen hvor mit hævesænkebord er,d a det også bruges til meget andet.

men jeg er glad for at høre fra dig hvilke muligheder der er, hvis helbred og fysiskeo g kompetencer og forhold tillod det, ville det bestemt være en mulighed for mig.

tak for din feedback
vh Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 18:06   #35
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Vi har alle forskellige skånebehov og er på forskellige niveauer i vores sygdomme så om du kunne tage mit job eller ej ved jeg ikke men hvis du kan starte en pc finde en side og printe ud så er dine pc evner nok lige så gode som mine

Min bærbare er på 12 tommer den er nem at flytte med rundt om jeg sidder ligger eller står i sofaen på gulvet eller på mit hæve sænke bord
jeg kan heller ikke de samme bevægelser og stillinger i ret lang tid men det hjælper så at kunne flytte lidt rundt og pause pause og pause.

Jeg håber du vil se lidt lysere på det og give det en chance når du finder noget mennesket er en fantastisk skabning der hvis det glæder og giver spænding eller stolthed kan gøre meget mere end fysikken og hovedet ellers tror

Et kedeligt og total uinspirerede job kan vise sig at blive et drømme job selvfølgelig sker det ikke hver gang men giv det en chance
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 21:47   #36
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Henrikb, som sagt glæder det mig at du har et job der for dig giver mening, men har jeg læst rigtigt et andet sted i en anden tråd, at du tager rimeligt meget stærk smertestillende medicin hver dag, for at kunne klare dit hjemmearb.?
så kan vi nok ikke helt sammenligne vores situation

har netop talt med min læge på smerte klinikken som har beordret at jeg IKKE skal være på morfin for at kunne udføre 3 x 1 times hjemmearbejde om ugen.
Lægen er rimelig træt af at jobcentrene beordre stærk medicin til borgerne for at forsøge at bevare en så lille og ubetydelig arbejdsevne.

Bare lige et lille indspark. og tak for din respons. god aften fra sortepigen

er der nogen der ved...om man kan stille krav til jobcentret om at de sender en ergoterapeut hjem i ens hjem, når kommunen har bestemt at mit hjem skal indrettes til hjemmearb..plads?

det kunne jeg godt tænke mig, men har nogen erfaringer med det?

nu er der nemlig faldet endelig dom i min ansøgning om pension §17 stk.2, pensionsteamet har talt.

og de var helt ligeglade med mine argumeter om at mit hjem ikke har fysiske muligheder fo ren hjemmearb.plads, samt det faktum at deres jobforslag er dokumenterbart lodret i strid med samtlige mine skånebehov, som de jo selv har afklaret og dokumenteret. samt det faktum at de har opfundet et udviklingsperspektiv somde selv dokumenterede ikke var til stede for et år siden, og da slet ikek nu hvor lægen på smerteklinikke har udtalt sig .

man må undres

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 00:16   #37
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør kontakte din fagforening, eller melde dig ind, hvis du ikke har.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 09:54   #38
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
tak popaie, det er en god ide.
meldte mig ud da jeg blev visiteret til fleks.
skal bare lige finde ud af hvilken da jeg aldrig kommer til bage til mit gamle fag, så det skal være en tværfaglig som ertil at stole på.

vh sortepigen

Det er helt uoverskueligt for mig at finde ud af hvilken fagforening man skal gå efter.

jeg aner jo ikke om det bliver job med pakning af småting, eller pakning af breve, fx, altså kan det jo være alt lige fra 3f, HK eller noget 3.

hvad ville I gøre hvis I var i min situation , mth. dette?

vh og på forhånd tak
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2014, 08:48   #39
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
>Tag din gamle fagforening.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2014, 14:04   #40
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
på herrens mark og

....til skræk og advarsel for andre.

Har talt med min gl. fagforening. De kan desværre ikke hjælpe mig, da jeg jo meldte mig ud for et år siden, og så mener de ikke der er noget de kan gøre for mig.

selv om min sygdom også var der da jeg var medlem, vil de ikke gå ind i noget der ligger før jeg evt.melder mig ind. igen.

damen mente det var spild af penge at melde mig ind, så jeg er på herrens mark, må finde mig i hvis kommunen finder et job, som er i strid med samtlige skånebehov, hvilket de har lagt op til.

tænk jer om inden i melder jer ud, også selv om I som jeg er meget presset økonomisk.

er virkelig presset nu, over hvad de finder på, og ingen kan hjælpe mig.

vh og tak fordi i læste med sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension