K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2013, 14:04   #1
annalu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2013
Lokation: nordjylland
Indlæg: 1
Styrke: 0
annalu er ny på vejen
Må min arbejdsgiver behandle mig sådan?

Hej Alle sammen

Jeg vil rigtig gerne fortælle Jer min historie og så vil jeg gerne om I vil give mig respons på om det er mig der er helt gal på den.. på forhånd tak.

Jeg er flexjobber med et timetal på 15 timer i ugen
pga psyken så jeg ska ha små overskuelige opgaver korte dage og indlagte pauser

Sidste år startede jeg I mit første flexjob I en døgninstituition, det var 15 timer i ugen a 3 timer om dage fra 7-10 super for mig så jeg ku komme hjem og hvile inden mine 2 børn skulle hentes.
efter et lille år blev stillingen opsagt pga noget lukning hvilket jo ikke er noget at gøre ved
Jeg gik til min Leder og spurgte om hun evt ku finde de timer til mig et andet sted (da jeg jo ikke havde lyst til at komme på ledighedsydelse) og det ku godt lade sig gøre...
Jeg vidste jo så bare ikke at det indebar at jeg ikke havde faste tider længere og at vagtplanen blev ændret hver 12 uge øv
så i august inden min sommerferie fik jeg et brev i hånden med min nye vagtplan som jeg kiggede godt og grundigt igennem derhjemme hvor jeg tænkte hold da op det skal jeg bare klare det her for hun har jo på en måde beholdt mig

min vagtplan så nogenlunde sådan ud:
uge 1
2 nattevagter a 10 timer
uge 2
1 nattevagt a 10 timer 1 morgenvagt af 3 timer
uge 3
2 nattevagter a 10 timer
uge 4
1 nattevagt a 10 timer 1 morgen vagt a 4 timer
og så starter man med uge 1 igen.

det resulterede i en del sygedage da jeg slet ikke ku magte de lange vagter og jeg var en omvandrende zombie 3-4 dage efter hvilket de jo ikke ser fordi jeg er derhjemme.
Efter ca 6 mdr blev der holdt opfølgningsmøde hvor min Leder valgte at fjerne 2 nattevagter men tilgengæld sagde hun til mig at jeg sku ha et par morgenvagter og en lørdag som så var fra kl 7 til 17 igen 10 timer... hun havde ændret på min morgenvagter så jeg sku møde ind kl 6.00 istedfor kl 6.30.
Jeg spurgte hende på en pæn måde om der var en mulighed for at ændre det igen da jeg jeg haft et par morgener hvor min mor har været nødt til at hente mig og køre mig på arb til kl 6.00 da der hverken går bus el tog på det tidspunkt og min datters sfo først åbner kl 6.15
hun sagde ordret: at det kunne det sagtens det kunne lige så godt være en anden der ku ta den tidlige vagt når nu jeg ikke havde muligheden for det, og at det var ok hvis kl blev 6.40 da jeg har 20 min kørsel til arb
super tænkte jeg så må jeg hellere få det her til at fungerer når nu hun er så rar.
Jeg havde stadig sygedage pga de lange vagter og det fik hun da også lige nævnt en dag for mig at når nu hun havde ændret min vagtplan sku jeg måske lige tænke lidt over ikke at være så meget syg som om jeg gør det med vilje..
Nå men jeg har kæmpet mig igennem og det har været hårdt fordi alle forventer at du leverer et stykke arb på lige fod med dem, der er ikke den store forståelse for mig som flexjobber

uge 29 møder jeg ind til min nattevagt og der ligger igen et brev med ny vagtplan
først bliver jeg glad for der står at jeg ikke skal ha nattevagter længere det er lavet om til at der er ansat 3 faste til nat.
Men så bryder jeg sammen for det første har jeg fået en lørdag mere 10 timer og så også lige en torsdag fra 12.30 - 21.00
udover det har jeg fået 9 morgenvagter fra kl 6.00 selv om hun 100% godt ved at jeg har en aftale med hende om at det er fysisk umuligt for mig.Min ugeplan ser sådan ud
uge 1
28 timer.
uge 2
6 timer.
uge 3
17.5 timer
uge 4
8.5
OMG
jeg tørrede mine tårer væk og skrev en lille seddel meget høfligt om ikke det kunne laves om da vi jo havde haft en snak, og at jeg slet ikke kan klare så lange vagter og timer .
jeg hørte intet gik på ferie i 3 uger.
Da jeg kom tilbage Mandag i uge 33 spurgte jeg til vagtplanen og blev bare ignoreret. jeg besluttede at lægge endnu en seddel og tænkte at det måtte da være en fejl
Onsdag eftermiddag blev jeg ringet op af min Leder:


ja jeg havde jo lagt den her seddel :
og hun blev nødt til at sige til mig at jeg jeg simpelthen skal møde som vagtplanen kræver det også kl 6 for ellers kan hun ikke få planen til at hænge sammen..
Jamen siger jeg hva så med den snak vi havde med at min mor kørte mig på job og at hun ændrede det sidste gang sagde hun bare at det var der ikke noget at gøre ved.... og for øvrigt havde hun jo også fjernet mine nattevagter så jeg ku jo heller ikke få i pose og i sæk.. hvorefter jeg siger at det må jeg jo så prøve at finde ud af, og vi afsluttede samtalen
jeg var og er fuldstændig knust.
næste dag ringede jeg til min SB som tog kontakt til min Leder som havde givet hende det svar at hvis ikke jeg ku imødekomme de tider sku jeg nok ikke regne med at hun kunne bliver ved med at bruge mig.....
Jeg har nu sygemeldt mig og er helt rundtosset over det her,
så jeg går såmænd bare og venter på en fyreseddel



Tusind tak hvis der er nogen der har ku holde min lange historie ud, jeg håber virkelig der er nogen der kan fortælle mig om det er for dårligt af mig eller om hun godt må trække mig sådan rund ved næsen

Mvh Annalu
annalu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 14:36   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Som du selv skriver..

''Jeg er flexjobber med et timetal på 15 timer i ugen
pga psyken så jeg ska ha små overskuelige opgaver korte dage og indlagte pauser''

Det er det eneste du skal holde på - du burde nok have sagt STOP for længe siden, du rakte lederen hånden, og hun åd armen!!

Når det så er sagt, så er det godt du kom ud af det, om end det er ærgerligt at miste et job man ellers er glad for. Men én ting er sikkert, lederen kommer ikke og takker dig for indsatsen når du ligger og bidder i græsset, hun vil højest bebrejde dig, at du ikke rejser dig og fortsætter som hidtil.....

Velkommen til K10.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 14:36   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hun har jo nok prøvet men de der lange vagter og mange timer 28 timer ugeligt dur jo ikke, du er nød til, at kontakte jobcentret og bede om hjælp, så fyrer hun dig og der er bare æreligt for dit helbred er vigtiger end den løn du evn, kunne tjene.

Dine timer skal passe med dine skånehensyn og det gør de ikke.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 18:19   #4
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Som andre også har været inde på, skal du først og fremmest tænke på dig selv. Ledighedsydelse er trods alt højere end ydelsen på kontanthjælpsats, og den kommer du jo ikke i nærheden af.

Dit helbred må komme i første række, du må selv prioritere dine skånehensyn , så se du den kommende fyringsseddel i øjnene, og kom videre i dit fleksjobliv med skånebehov der vil blive accepteret af en anden arbejdsgiver.

Det er simpelthen ikke kampen værd, at du fortsætter med at tækkes din chef fordi hun ikke kan få en vagtplan til at gå op, har hun problemer må hun ansætte ekstra personale.

Kontakt din jobkonsulent og sæt hende ind i problemerne med dit skema, og fortæl hende at du ikke fortsat magter dine hele tiden skiftende arbejdstider., og presset fra din overordnede .
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 21:54   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Pointen er at du jo nok skulle have haft den fyreseddel, da dit job blev nedlagt i første omgang.

Det fleksjob hun kunne tilbyde dig at blive flyttet over i, kunne ikke give dig de skånehensyn du havde behov for.

Du ville gerne prøve at fortsætte i det hun kunne tilbyde, men det gik så ikke.

Så afvent du din fyreseddel og gå ud og find et job der passer til de skånehensyn du har behov for.

Og gå op til din leder og sig at du er glad for at hun prøvede at omplacere dig, men at du desværre ikke kan klare det. At du var glad for din gamle stilling med 5 korte morgenvagter, og at du vil prøve at finde noget tilsvarende, og gerne vil have en god anbefaling med for den tid du have morgenvagterne.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 22:50   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Klogt tænkt der, Pip!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 08:16   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annalu Se meddelelser
Tusind tak hvis der er nogen der har ku holde min lange historie ud, jeg håber virkelig der er nogen der kan fortælle mig om det er for dårligt af mig eller om hun godt må trække mig sådan rund ved næsen

Mvh Annalu
Det eneste du har gjort forkert er, at vente så længe med, at påtale, at dine skånebehov ikke blev respekteret.

Men det tror jeg ikke på, at nogen vil klandre dig for.

Du er jo netop visiteret til fleksjob fordi du har nogle skånebehov, og disse skånebehov skal bare respekteres, længere er den ikke.

Så nej, det er ikke for dårligt af dig, du har gjort alt hvad du kan for at leve op til de krav, som arb.giver stillede til dig, du har virkelig kæmpet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BAN nægter at behandle sagen. Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 10-03-2012 23:06
Afviser at behandle min sag jang Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 31-01-2011 12:07
svært at behandle smerte. Stella Alt det andet 0 02-04-2009 11:21
Pensionsselskab vil behandle stress zuza Politik og Samfund 1 13-09-2008 11:00
Jobcentre skal behandle syge ens Falco Dit og Dat 1 10-09-2008 16:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension