K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2012, 17:46   #21
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Jeg har kun positivt at sige om TAE fra Danicas side. Jeg har fået tilkendt fuld erstatning fra dem (månedlige ydelser) frem til 2046. Desuden har jeg haft stor glæde af deres socialrådgiver. Jeg er p.t. ved at søge om fleks, så Danica har givet mig TAE uden hensyntagen til kommunens afgørelse.

Jeg skal dog kontakte Danica, hvis jeg får fleksjob, førtidspension eller kommer i ordinært arbejde (tror jeg næppe...) - da deres udbetaling (beløb) muligvis vil ændres (så jeg får mindre). Det samme gjorde sig gældende da jeg var i revalidering. (Det er vist noget med, hvad min tidligere løn var, da pensionen i sin tid blev tegnet af arbejdsgiver.)

Men som sagt, jeg har været glad for Danica, og de er så også skyld i, at jeg endnu har tag over hovedet og ikke går og sælger Hjemløs...
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2012, 18:01   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Godt med nogle gode historier, så vi ikke kun ser "spøgelser".
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2012, 22:08   #23
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Jeg har kun positivt at sige om TAE fra Danicas side. Jeg har fået tilkendt fuld erstatning fra dem (månedlige ydelser) frem til 2046. Desuden har jeg haft stor glæde af deres socialrådgiver. Jeg er p.t. ved at søge om fleks, så Danica har givet mig TAE uden hensyntagen til kommunens afgørelse.

Jeg skal dog kontakte Danica, hvis jeg får fleksjob, førtidspension eller kommer i ordinært arbejde (tror jeg næppe...) - da deres udbetaling (beløb) muligvis vil ændres (så jeg får mindre). Det samme gjorde sig gældende da jeg var i revalidering. (Det er vist noget med, hvad min tidligere løn var, da pensionen i sin tid blev tegnet af arbejdsgiver.)

Men som sagt, jeg har været glad for Danica, og de er så også skyld i, at jeg endnu har tag over hovedet og ikke går og sælger Hjemløs...
Jeg har også været glad for Danica det meste af tiden. Efter vi fik krydset klinger om hvorvidt min erhvervsevne var dit og dat. Har det kørt som det skulle lige siden (var så lige ved at tro det blev lavet om nu). Og jeg fik også med tilbagevirkenhed, for den periode de havde stoppet udbetalingen.

Faktisk gør det mig ikke noget hvis jeg bliver pensionist og forsikringen skulle bortfalde, for jeg har aldrig regnet med den ville følge mig. Nu her mens jeg er på KH. har den hjulpet mig så jeg har noget nær pension. Så selv uden, vil jeg have en stigning i rådighedsbeløbet.
Og jeg har aldrig indregnet det i budgettet. Jeg har kun faste udgifter og rådighedsbeløb til dagligt, ud fra KH'en. Ligesom hvis jeg får pension, vil jeg leve for det samme. Og ligge resten til side.

Men det kan også lade sig gøre fordi jeg er gældfri og bor billigt.

For mig har det gjort at jeg kunnet flytte og få nyt tag over hovedet. Noget der virkelig har været godt for mit velbefindende i det daglige.

Når det nu skulle gå galt det hele, så er jeg rigtig glad for den her forsikring. Som fulgte mig fra min sidste arbejdsgiver. Det betyder virkelig noget ikke at være økonomisk presset oveni, når man er syg.

Også derfor de burde lade folk få pensionssatsen, under de nye ressourceforløb, når de kommer fra KH. For det er jo kun de meget syge, der kommer den vej. Og også for at behandle folk lige, uanset hvilket forsørgelsesgrundlag de kommer fra. Som borgere bør vi alle behandles ens af samfundet. Ved godt der er krise men syntes ikke det er fair at dele folk i A og B hold på den måde.

Men det er en helt anden snak.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie indtil nu Dyrmose Din historie 15 02-04-2013 21:17
erstatning/forsikringsudbetaling momsemor65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 05-12-2012 11:22
Erhvervsevne tab/forsikringsudbetaling PiaTT Alt det andet 3 02-04-2012 11:51
At spørge indtil flexjob... amacing Spørgsmål ang fleksjob 4 12-01-2011 12:21
Min lille historie indtil nu ! Havedammen Din historie 23 22-11-2009 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension