K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2011, 17:54   #21
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Karo.

Det var forfærdelig læsning.

- Men hvad har det med mig at gøre og de holdninger som jeg har?
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 13:52   #22
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question

Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Hvor ved du fra, at de mennesker du kender, ikke reelt har brug for den hjælp/ydelse de får? Så nemt er det heller ikke at få diverse ydelser bevilget, med alt den kontrol der er nu om dage.

Jeg tager hvad jeg kan få og bliver bevilget, og har ikke oplevet at ydelser, dem får man bare, alt bliver tjekket og helst dobbelttjekket, og det lige fra helbred, økonomi og helt personlige forhold i øvrigt. Jeg kan f.x takke k10 for min §100, havde jeg ikke læst med her, så ville jeg ikke ane at den ordning eksisterede, og havde så bare undværet og klaret den alligevel - af nød og på trods.

Netop §100, er en af de ordninger der giver overskud for de fleste. Kan man bevise merudgifter for 6000 kr. pr år - så udbetales der mindstebeløbet på 18.000 kr. pr år - men udgifterne er reelt "kun" 6000 kr. - et overskud på 12.000 kr, som man kan bruge på ferie, fis og ballade eller hvad man nu syntes.

Det forarger mange, men det skal alligevel ikke afholde folk fra at søge hvad de muligvis er berettiget til, og så se stort på hvad andre måtte mene om ens behov. Det må bare være nok, at myndighederne har bevilget en ydelse uden at andre skal dømme om dèt også.

Og så er indvandrer underlagt samme love som os andre - de har lige så svært ved at få F.P/andet som os andre og skal være nøjagtig lige så syge eller social dårlige som os andre, og så er det da ligegyldigt om "de" eller jeg, forstår velfærdsamfundets principper.

Sygemelder sig uden grund - hm - vis mig bare èn kommune der accepterer dèt, indvandrer eller ej. Bare endnu en kronik, skrevet af et uvidende menneskefjendsk fjols.
Ja undskyld mig et øjeblik, for at dreje sagen til dette som du skriver i stedet for at svare på indlæg.

Det du skriver om § 100, må jeg melde mig helt ud af, hvad er det for noget at skrive at det skal bruges til ferie, fis og ballade? Og at det er en overskuds forretning, ikke mig bekendt i hvert fald. Der er tale om en ydelse man kan modtage, hvis man kan bevise at man har en merudgift forbundet med sin funktionsevnenedsættelse, og at langt de fleste mennesker som får dette, også bruger disse penge til deres funktionsevnenedsættelser, og mere til for den sags skyld. Da kommunerne som bevilger, også sidder og vurdere hvad der kan ydes, på trods af man har flere udgifter forbundet med dette.

KH Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 15:07   #23
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er et par stykker i denne tråd der måske lige skulle læse reglerne igen

Reglerne kan findes her http://www.k10.dk/showthread.php?t=22

Denne hjemmeside skal IKKE bruges til at fremme indvandrehad

Overholder man ikke dette så risikere man at blive udelukket fra K10

Der findes mange andre sider hvor man kan have den slags debat...men IKKE her...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 16:38   #24
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Vel talt, Webmaster!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 17:41   #25
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Ja undskyld mig et øjeblik, for at dreje sagen til dette som du skriver i stedet for at svare på indlæg.

Det du skriver om § 100, må jeg melde mig helt ud af, hvad er det for noget at skrive at det skal bruges til ferie, fis og ballade? Og at det er en overskuds forretning, ikke mig bekendt i hvert fald. Der er tale om en ydelse man kan modtage, hvis man kan bevise at man har en merudgift forbundet med sin funktionsevnenedsættelse, og at langt de fleste mennesker som får dette, også bruger disse penge til deres funktionsevnenedsættelser, og mere til for den sags skyld. Da kommunerne som bevilger, også sidder og vurdere hvad der kan ydes, på trods af man har flere udgifter forbundet med dette.

KH Indiansummer
Jeg skrev ikke at pengene/overskuddet SKAL bruges til ferie, fis og ballade - jeg skrev KAN bruges til ferie, fis og ballade. En ikke uvæsentlig forskel.

Mindstebeløbet eller BASISbeløbet (om du vil) der udbetales ER 18.000 kr. om året eller 1500 kr. pr. md. Og dèt uanset man KUN har udgifter for 6000 kr. pr. år. Altså et overskud på 12.000 i de tilfælde folk "kun" har merudgifter for 6000.

Det er klart at der er store forskelle på folks merudgifter, men fakta er altså at kan man bevise/sandsynliggøre merudgifter for minimum 6000 kr. så får man helt automatisk udbetale basisbeløbet på 18.000 er man omfattet af reglerne for en §100. Kan man bevise/sandsynliggøre merudgifter for 14.000 kr pr. år så får man STADIGVÆK basisbeløbet på 18.000 kr, i dèt tilfælde er et overskud på 4.000 - til at bruge - på lige hvad man vil. Eksemplerne kan være mange.

Så du må læse på merudgiftsreglerne og betingelserne igen, inden du sådan farer i blækhuset.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 00:36   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr, §100; De skal så lige være i personkredsen.

Og det er en helt anden historie. det er ikke nok bare at have udgifter på minimum 6.000kr.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fanget og forvirret RockDitten Din historie 1 29-06-2013 10:31
Fanget i systemet :-( Jeanette1972 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-01-2013 07:52
Fanget mellem flex og førtidspension Bigmum Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 05-05-2009 13:58
Indvandrere på pension før tid jomfruen Politik og Samfund 38 25-04-2009 10:52
Indvandrere stormer på førtidspension zuza Politik og Samfund 11 12-08-2008 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension