K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2009, 11:35   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Gem konvolutten, poststemplet er guld værd.

Jeg har en del gange oplevet dem lave det nr (bare hvor de så ikke havde ændret datoen, dvs printet det ud en uge før de har sendt det) og hvor de så selvfølgelig også forsøgte at stanse min ydelse, det tog lidt tid før jeg opdagede hvad der var galt, jeg fik ud af det blå ballade, og forstod det naturligvis ikke helt, før jeg valgte at nærlæse datoen og hovsa.

Men mor her er slet ikke så dum som de går og tror, så jeg medsendte en kopi af poststemplet. Ikke at de var tilfreds, men de kunne så så bare få af vide at hvis der var mere bøvl var det jo intet problem for mig at klage, også over det... det var sjovt nok lige efter den periode hvor de kæmpede brav for at få mig over på kontanthjælp uden held, det var SÅ tydeligt at det var en, nå når det ikke går på den ene måde, så må vi prøve på en anden.
Jeg fik så et brev om at den fik lov at gå, men en gang mere så! bål og brand, mindst da, de skal være så velkomne for siden har jeg ikke bare gemt brevene men så sandelig også konvolutterne, det vil passe mig ganske glimrende, at forlange erstatning, jeg har tingene mere end grundigt belyst til min fordel, så den trussel hopper jeg op og falder ned på.

Hvis nu, så må de ikke bare lukke din ydelse, du skal have advarsler... her i kommunen får man 3. Det er sådan at hvis du afkrydser alle ja rubrikker, er det ikke nok til at de lukker kassen, næææ du de skal så bare undersøge nærmere og først kun hvis den undersøgelse viser at du ikke længere er berettiget kan de lukke kassen. Grunden er at der står FORVENTER du ændring i bla bla bla... jammen ja da jeg forventer at få job en gang, og ja jeg forventer at min gemal får lønforhøjelse (om end de i mit tilfælde slet ikke må spørge til vores fælles økonomi ud fra hvad han tjener da min ydelse overhovedet ikke er påvirket af hvad han tjener, men lad nu det ligge) Hvornår jeg så forventer, jammen der står intet sted at det skal være i nærmeste fremtid, så jo jeg forventer at jeg får et job om 20 år.

Med andre ord de skemaer er faktisk ikke meget værd, de kunne lige så godt bare sende et brev om at man skal melde tilbage at man stadig lever, for det er det, det handler om og ikke så meget om man opfylder betingelserne, for dem SKAL kommunen alligevel selv undersøge, ud over skemaerne, og de må ikke bruge ens svar til at ændre/lukke folks ydelser ikke uden først at undersøge.... det er pjank og pjat spild af tid og skattekroner, ikke en pind andet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 22:00   #12
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg får sådan et brev hver 3. mdr, har både fået det på revalidering, og kontanthjælp, selv folk der har meldt barsel ( kontanthjælp ) får det.

Selv om brevet når for sent frem, så stoppes ydelsen ikke der og nu, men først gangen efter igen.

Man vil også altid få pengene, men først 5 dage efter at blanketten er afleveret.

Jeg har så oplevet ikke, at få brevet, men hjælpen blev stoppet, der gik jeg godt nok i panik, fik dem 5 dage senere.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 06:57   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
supersus vil bare lige sige at jeg kender til flere hvor de ikke har fået afleveret deres oplysnings skema til tiden og HAR fået stoppet deres ydelse , og IKKE fået den igen for den måned hvor den blev stoppet ...

Så det er nok dig der bor i en large kommune , det kan ikke alle regne med heller ikke at de får den fem dage senre ...

Så det gælder om at få afleveret de skemaer
  Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 12:09   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Endnu en ulovlighed.

Ydelsen SKAL genoptages, når betingelserne for at modtage den igen er til stede.

Eks. også sygedagpenge. De må IKKE stoppe dem en hel måned, kun indtil den dag papiret er der igen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mette Frederiksen: "...Det er en forkert måde at bruge sproget på!..." Jan Jakobsen Politik og Samfund 2 17-12-2012 19:31
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"forkert" indplacering, hvor finder jeg afgørelsen? buster Alt det andet 6 19-03-2010 07:36
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Mit "lørdags"brev Kriskat Din historie 20 17-06-2009 11:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension