K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2012, 08:37   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, du bliver nødt til, dels at kontakte lægen, dels kommunen, for at finde ud af, om du kan fortsætte.

Job m. heste ER hårdt(over 30års erfaring), og du har mange fysisk krævende opgaver.

Som du selv er inde på, måske mindre timer, måske du ikke kan klare et så hårdt fleksjob, men det er vel også det der vurderes nu?
Forstår det således at du er på prøve i 3mdr?

Et møde vil derfor være på sin plads, inden det får konsekvenser for dit helbred!
(Ps: kan godt forstå hvis du har betænkeligheder, også af hensyn til at din hest står på stedet)

Men få lægen til at udtale sin, i et journal udskrift, og vær ÆRLIG!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 09:58   #22
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mumle_mund Se meddelelser
Det er da noget af en fordømmelse at komme med at jeg vil skyde alle muligheder ned.

Jeg har været i ridesporten i over 10år. Hvis der var en anden måde at udføre arbejdsopgaverne på ville jeg vide det. Og det ER et top tjekket sted, og alt hvad der kan udføres med maskiner bliver der brugt maskiner til.

Jeg tror måske du skal se mine svar som udtryk for at jeg har meget godt kendskab til den branche jeg er havnet i. Jeg har selv egen hest så jeg ved jo hvordan tingene fungere.

Den største fejl fra min side har nok været at jeg troede at jeg kunne disse ting i arbejds øjemed, men jeg havde bare slet ikke overvejet at det ville være meget hårdere end bare at passe min egen hest og lige hjælpe til ind imellem i den stald min egen hest står i. Det var virkelig dumt af mig ikke at kunne forudse at det ville være hårdt at lukke 30+ heste ind, og fodre, og strigle (Det er mine primære arbejdsopgaver) Jeg fejer ikke, det er sjældent.

Jeg er ked af det virker som om jeg bare skyder det hele ned. Men jeg har bedre kenskab til branchen end min jobkonsulent har.
Jeg mener også der skal nogen ud og se på om der er andre måder at bruge sin krop og redskaber på i det arbejde.

I og med du ikke er fysioterapeut eller ergoterapeuter, så vidt det fremgår her, så er det altså bedre at få en ud og se på forholdene.

10 års erfaring ja... jeg kender mennesker der har siddet på kontor væsentligt længere uden at vide hvordan man indstilles stol og bord, strækker ud og løfter tunge ting som papir til kopimaskinen.

Det kunne også være at kommunen kunne stille noget træning til rådighed i en periode så du bliver istand til at udføre opgaverne.
Hvis andre skulle kunne udføre opgaverne skulle du jo også gerne kunne, altså med mindre det er ud over dine skånebehov.
Er det egne skånebehov der er overskredet har jobkonsulenten vitterligt et problem.

Hvis jeg var jobkonsulent ville jeg nok undres over at der kom en opsigelse uden at det var gjort opmærksom på problemer.
Og så er vi jo nok ude i noget med at vurdere rådigheden.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 10:06   #23
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mumle_mund Se meddelelser
Hehe, jeg har jo allerede omkring min egen hest gjort de tiltag som kan gøres. F.eks specielle strigler som ligger fast i hånden. mm.

Jeg tror bare alt i alt ikke min krop egner sig til at bevæge sig så meget og det kan jeg på ingen måde undgå i dette job. Det eneste håb jeg har er at min krop vender sig til det og det er nok ret naivt. Men det er det jeg håber på inden i og nok også derfor jeg tøver med at kontakte min sagsbehandler...
Hehe
du tager jo ikke det der bliver sagt seriøst.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 11:26   #24
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Blot en tanke... hvorfor få mere ondt ved at arbejde.. Bevar det heldbred nu har og gør det ikke værre ved at knokle.. hvad er du så for mand og børn..få snakket med læge eller sagsbehandler og find noget du kan holde til.. så du har et liv udenfor arbejdet
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 11:44   #25
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
@Mumle_mund .. hvis man ser den overskrift du bruger til denne tråd.. "slippe" ud af fleksjob- HJÆLP"!

Søger du så hjælp herinde til at droppe ud af det flexjob ?? .. for er det sådan det hænger sammen, så kan alle de der ønsker at svare dig med hjælp jo skrive herfra og så til juleaften... du skyder det ned med .. duer ikke

Du har fået et godt råd med at få ergoterapeut over, men den hjælp blev skudt ned, men at du har godt kendskab til hestebranchen osv osv...

Citat:
Det er da noget af en fordømmelse at komme med at jeg vil skyde alle muligheder ned.

Jeg har været i ridesporten i over 10år. Hvis der var en anden måde at udføre arbejdsopgaverne på ville jeg vide det. Og det ER et top tjekket sted, og alt hvad der kan udføres med maskiner bliver der brugt maskiner til.

Jeg tror måske du skal se mine svar som udtryk for at jeg har meget godt kendskab til den branche jeg er havnet i. Jeg har selv egen hest så jeg ved jo hvordan tingene fungere.
Du kan få al den hjælp du ønsker.. men hvad er det egentligt at du ønsker hjælp til ??
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 21:28   #26
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
synes lige jeg vil komme med en update.

Jeg har talt med en ergoterapeut som også er heste-menneske. Der er ikke noget at gøre. Alt som skal gøre med maskiner bliver gjort med maskiner, og jeg kan ikke gør andet end at trække med en hest adgangen for at skåne mig selv lidt og det er ikke nok hvis den beslutter sig for at hive i mig eller gå for hurtigt. Og jeg kan ikke begynde at træne andre menneskers heste.

Jeg skal nu komme det jeg kan. Jeg har været væk 1 måned. Jeg har haft en infektion et eller andet sted som har drænet mig for energi. Men om der er mere i det ved jeg ikke.
Der skal nu laves et møde med arbejdsgiver og jobkonsulent for at se om vi kan ændre nogle arbejds opgaver for at jeg kan blive. Jeg kan mærke arbejdsgiver gerne vil beholde mig. Men jeg ved inderst inde også godt at med alle de skånehensyn jeg kommer til kræve så ender det ud med at jeg ikke kan være til ret meget andet end pynt.

Og ja jeg bliver da oprigtigt ked af at min evne til selv at gennemtænke løsninger bliver betvivlet. Men ergoterapeuten har givet mig ret.

Jeg er selv kommet dertil at jeg må sige fra, jeg vil ikke være en hængt karklud efter arbejde. For min søn skal også have lov at se sin mor og mærke hun er der for ham. Det kan jeg ikke hvis jeg bliver ved på den måde.
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension