K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2010, 15:35   #1
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Betyder dette at man er raskmeldt? "Praktikaftale"

ER der nogen som kan hjælpe her, og forløbet er sådan her:

Først på sygedagpenge og de stopper pga varighedsbegrænsning.
Borgeren aldrig selv raskmeldt sig. Dog registreret som raskmeldt.
Efterfølgende på kontanthjælp.
Efter 4 mdr på kontanthjælp, fik et brev hvor vedkommende skal afprøves(ved ikke efter hvilken §§).
Har underskrevet blanketten:

"Praktikaftale"- mellem nedenstående praktiksted og nedenstående center er der truffet aftale om ulønnet virksomhedspraktik inden for- og revalidering og særlig beskæftigelsesfremmende indsats. Praktiken skal udvikle og/eller afklare den lediges faglige, sproglige, og personlige kompetencer, samt afklare den lediges beskæftigelsesmål og/ eller arbejdsevne, med henblik på opkvalificering til arbejdsmarkedet.

Mit spørgsmål er:
-Betyder dette at man er raskmeldt og man er på vej i revalidering?

-Nu har jeg læst et andet sted at hvis man er i revalidering- så er man raskmeldt, men er dette raskmelding i forhold til retten til udbetaling af sygedagpenge, eller i forhold til status på arbejdsmarkedet?

-Har I en ide om hvordan scenario kan forløbe efter sådan en praktikaftale er underskrevet?

-Er denne praktiksaftale- bare det som vi kalder "arbejdsprøvning"?

Alle input kan bruges...

Tak
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er dette "normal" procedure hos Springbræt? Zastrow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-03-2012 11:09
Er "glad" for jeg bor i København i dette tilfælde.. Yanmik Politik og Samfund 8 27-01-2012 12:17
Hvad betyder "ubetydelig"? logikeren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 26-01-2011 07:52
Vi forarmes i dette land - 140.000 flere rammer "fattigdomsgrænsen". TimeGuest Politik og Samfund 15 01-01-2011 18:24
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension