K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2009, 10:25   #1
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
SP-udbetaling - førtidspensionist?

Hejsa
Jeg har modtaget brevet fra ATP og vil egentligt gerne have pengene udbetalt, men skal man kontakte kommunen og fortælle at man har fået dem udbetalt? og bliver det modregnet ens førtidspension
Jeg skylder ikke noget nogen steder (ufatteligt nok ikke endnu ).

Skovblomst
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 10:28   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, du skal ikke ringe til nogle. De penge er dine, og har ingen betydning for hverken førtidspension, boligsikring eller andet.

Så du hæver dem bare, og hygger dig for dem

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 10:34   #3
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Hej helenekr

Mange tak for det vanvittige hurtige svar

Det lyder herligt, så vil jeg da skynde mig at sende min underskrift retur og nyde det bette beløb, som alligevel kan betyde så meget

Jeg bliver lige nød tid at spørge om beløbet kan have noget at sige? da min far har noget mere stående.

PS. Jeg så lige at du endelig har fået din førtidspension:



Skovblomst

Sidst redigeret af Skovblomst; 28-05-2009 kl. 10:59.
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 13:46   #4
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Ved godt det ikke er det samme, men nogen der ved hvad der sker, hvis man skylder penge? Tager de bare SP'en eller kan man have den i fred?
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 14:11   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Her finder i svar på de fleste ? vedrørende sp: http://www.sp-opsparing.dk/

M.h.t. om de trækker ell.l., så scroll ned til ca. midt på siden.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 16:26   #6
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der var en der skrev i en tråd her, at vedkommende havde ringt og spurgt skat direkte om de tog pengene hvis man skylder, og skat HAR forsøgt at få lov, men er blevet nægtet tilladelse til at tage dem...

Regeringen ønsker at disse SP penge skal smides ud til virksomhederne, og ikke tilbage i statskassen, for så var der jo ingen pointe i overhovedet at frigive SP'en.

SP'en bliver ikke engang modregnet i boligsikring... det modregnes i det hele taget ikke i noget somhelst. Det eneste der kan ske er, at hvis du ikke hæver dem øjeblikkeligt, at de vil indgå som "formue" ... så problemet er let løst... sørg for at få dem hævet så snart de er på kontoen, så er de som forsvundet ud af offentlige og private øjne... simple as that.
  Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 17:08   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skovblomst Se meddelelser
Hej helenekr

Mange tak for det vanvittige hurtige svar

Det lyder herligt, så vil jeg da skynde mig at sende min underskrift retur og nyde det bette beløb, som alligevel kan betyde så meget

Jeg bliver lige nød tid at spørge om beløbet kan have noget at sige? da min far har noget mere stående.

PS. Jeg så lige at du endelig har fået din førtidspension:



Skovblomst
Tak for det fine billede

Det er forskelligt hvad folk har stående - det kommer an på hvad de har tjent i perioden.
Nogle har et par hundrede kroner, andre 8000 kr og 11.000 personer har melllem 50.000 - 100.000 kr, og 1000 personer har over 100.000 kr stående
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 22:00   #8
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Hvor er det dejligt, at man ikke skal bekymre sig om de snupper pengene fra en igen
Jeg kiggede på opsparningen fra 2008 og kunne se at den er faldet med over 1000,- og så blev jeg da først ivrig efter at hæve dem inden de svinder yderligere

Mange tak for jeres svar

Og helenkr.. jamen det var da så lidt
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 22:13   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du får også lidt ekstra penge oven i, som et plaster på såret over dem man har mistet.

Jeg havde lidt mere på ATP blanketten end på opgørelsen fra 31 December 2008.

Men jo, det er rart at man ikke bliver modregnet og trukket, og man bare kan beholde dem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 22:24   #10
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Det ville jo også være fuldkommen vanvittigt hvis SKAT skulle ha' lov at inddrage de penge som folk får.

Ideén med SP ordningen er jo at der skal komme gang i økonomien ude i erhvervslivet, folk skal bruge deres penge på at få ordnet hus/lejlighed/sommerhus, de skal spise go' mad shoppe, tage på ferie osv.

Jeg så dog i nyhederne idag at der var en der sagde at "Det hjælper jo ikke at folk bruger deres penge på ferie" Det er da ved gud det gør!

Folk der er ansat i rejsebrancen og i lufthavnene.
Jo flere folk der rejser, jo flere folk skal der bruges på at rengøre flyene, læsse bagagen, stewardesser, fly catering (mad, parfume,slik osv)
Københavns Lufthavn feks giver arbejde til MANGE københavnere, så det er jo rent pladder at sidde og sige.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Modregnes udbetaling af privattegnet kapitalpension for førtidspensionist Wuddi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-04-2014 16:40
førtidspensionist nikkoshadow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-08-2012 22:37
§ 34 når man er førtidspensionist?? jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-03-2011 09:37
Ny førtidspensionist Suncil Din historie 13 07-07-2008 23:17
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension