K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2013, 14:54   #11
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Syntes bestemt du skal undersøge det. Jeg er også i sl. Der er nogle regler der gælder, hvis du er syg. Så kan din ret til dagpenge blive forlænget med 3 år. Hvis jeg var dig, ville jeg blive ved med, at være i fagforeningen. Også melde mig ud af a kassen. Det er, at skyde dig selv i foden, hvis du melder dig ud.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 18:46   #12
vulkankit
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Indlæg: 35
Styrke: 12
vulkankit er ny på vejen
Tak for alle jeres svar.


Jeg skrev til SL. :

"går langtidssygemeldt med kronisk stress, kronisk træt, lidt angst og en depression.

Jeg kommer aldrig tilbage til mit eget fag eller op på mere end få timer pr. uge.

Har anmeldt det til arbejdsskadestyrelsen, men fået afslag.

Jeg er på vej mod flex eller en pension.

Jeg er nu på kontanhjælp og min økonomi er meget stram.

Jeg er fritaget for at betale kontingent og betaler nu “kun” 450 kr.

Mit spørgsmål til dig/til SL er.....skal jeg blive ved med at være medlem?, hvad kan i gøre for mig nu og i fremtiden,, når mit arbejdsstiuation er som den er?.

Jeg kan ikke selv overskue det."


Og fik følgende svar:

"Tak for din mail.

Jeg kan se at du har fritagelse for betaling til forbundet frem til 29. september. Hvis du til den tid stadig er på kontanthjælp kan vi forlænge fritagelsen.

Med a-kassen er det anderledes. Der er det helt op til dig om du vil være medlem og der kan man ikke få fritagelse for betaling.

Du er velkommen til at kontakte a-kassen og høre dem hvordan du står stillet såfremt du bliver rask nok til at få dagpenge.

Hvis du får tilkendt pension eller bevilges fleksjob, så vil du i vores vejledning få oplyst at du skal overveje om du ikke skulle melde dig du af a-kassen, fordi du ikke længere kan få dagpenge.

Så det er altså helt op til dig selv at vurdere om du vil meldes ud. Og du kan som sagt kontakte a-kassen og høre hvordan det ser ud med eventuelle dagpenge.".





Se...det blev jeg jo ikke meget klogere af , ud over at hun indirekte skriver at de vil råde mit til at melde mig ud!.

Må ringe til dem i morgen, har det bare bedst med skriftelige svar, da jeg har svært ved at huske.

Som svar på nogle af indlæggene kan jeg sige at jeg har anmeldt min stress som en arbejdsskade og fik afslag og anket den (med stor hjælp fra Arbejdsskadeforeningen)og fik afslag.

Sl har ikke været mig til noget hjælp eller støtte i mit sygdomsforløb. Men for pokker jeg har svært ved...først at komme på kontanthjælp fordi jeg er for langsom til at blive rask og dernæst evt. at melde mig ud af fagforeningen, som jeg altid har været fortaler for man skulle være medlem af og selv har været det siden jeg var 18 år. Men jeg er simpelthen nødt til at skære ind til benet rent økonomisk.

Fandt dette på hjemmesiden af LAP : "Flexjobbere skal IKKE være medlem af en a-kasse! Hvis man bliver arbejdsløs får man en ydelse, der svarer til 90% af dagpengene fra kommunen. Så det kan ikke betale sig, at være i en a-kasse. Til gengæld kan det godt betale sig at være medlem af en fagforening".

Men hvad jeg umiddlbart kan læse på sl´s hjemmeside, så koster det samme at være medlem, som jeg nu betaler for kun at være i A kassen.
Vil dog ringe til dem i morgen.

Ønsker alle en dejlig aften.
vulkankit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 19:13   #13
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser
Hvis man melder sig ud af a kassen hvad sker der så med indbetaling til efterløn?
Min mand er 54 år og har altid betalt.

Hvis man ved man aldrig kommer på 37 timer igen har man jo ikke brug for akassen mere?

Kristelig fagforening er en stor hjælp i forhold til arbejdskade.
Bliver du bevilliget fleksjob, vil din indbetaling til efterløn overgå til kommunen, der trækker bidraget, så du stadig er berettiget til at forlade arbejdsmarkedet før tid.
Tal med kommunen om dette.
I tilfælde af fleksjob bevilling, vil ydelsen hedde fleksydelse.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 21:41   #14
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vulkankit Se meddelelser

"Tak for din mail.

Jeg kan se at du har fritagelse for betaling til forbundet frem til 29. september. Hvis du til den tid stadig er på kontanthjælp kan vi forlænge fritagelsen.

Ønsker alle en dejlig aften.
Hej vulkankit.

I din overskrift spørger du om du skal melde dig ud af din fagforening...
Det kan jeg overhovedet ikke se du skulle have nogen grund til da de skriver til dig at du har bidragsfritagelse frem til 29/9 og villige til at forlænge fritagelsen. Derved betaler du ikke en krone for at være medlem af fagforbundet og ved evt flexjob kan de være guld værd at have i baghånden.

Det du nok mener, er et spørgsmål om du skal fortsætte med at betale til a-kassen, og i din svar-mail fra forbundet skriver de at det er op til dig selv og din egen mavefornemmelse at vurdere hvad der er bedst for dig.

Jeg selv, med en flexjob-indstilning på 2 timer om ugen, har fortsat indbetalingen til a-kassen. Det vælger jeg at gøre indtil jeg er 100% sikker på at indstilningen er godkendt af kommunen. Og ja det var sure penge da jeg kom på ægtefælle-forsørgelse men jeg turde ikke tage chancen

God aften til dig også

Sidst redigeret af Moi; 12-06-2013 kl. 21:44.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 14:32   #15
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Bliv

i fagforeningen.

Bliver du fleksjobber er de gode at have i baghånden i tilfælde af konflikt på job.

Jeg blev i fag og A-kassen i de år det tog før jeg blev fleksjobber..meldte mig så ud af A-kassen men beholdte fagforeningen...og dermed også min ulykkelsesforsikring og andet.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytning til anden kommune, skal man melde det udover borger.dk som ftp? bakken Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 12-06-2013 13:12
Skal jeg melde mig ind i fagforening nu supersus Spørgsmål ang fleksjob 20 09-02-2012 19:15
Melde fra DR- Igen at melde fra, jeg tør ikke... Enteneller Alt det andet 3 11-12-2010 11:24
melde sin fagforening af pjuske Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 01-12-2008 21:05
Hvad skal jeg melde mig ind i? Adi Spørgsmål ang fleksjob 4 10-05-2006 16:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension