K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2013, 14:42   #1
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Thumbs down Gratis fertilitetsbehandling

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/06/02/125102.htm
At politikere lover gratis fertilitetsbehandling er endnu et eksempel på at hvis borgerne råber højt nok, så får de.

Kunne syge mennesker råbe lige så højt som de friske, så skulle i bare se hvor gode forhold vi havde.

Barnløshed er efter min mening ikke nogen sygdom og bliver det aldrig... jeg opfatter det mere som et materielt problem på højde med at mangle et bestemt mærkevare køleskab.
Begge dele har indgribende karakter, at mangle i hverdagen, men kan undværes.
Hva´nu er ikke logget ind  
Gammel 02-06-2013, 16:09   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er det sådan ,at 20% af alle børn i danmark kommer til verden med hjælp, hvis vi skal have nok unge mennesker om 20 år er det en nødvendighed, at der stadig er hjælp at hente.
Selvfølig kan det være svært at være syg og føle, at man ikke bliver lige så værdsat som andre der har luksus problem.

Jeg har begge problemer og er meget taknemlig for den hjælp jeg har fået men fordi vi bode i en forkert kommune, kunne vi kun få hjælp til et barn, hvilket sådan set var ok for os, vi syntes , at det vi skulle betale 30000 for vores næste barn, var rimeligt nok.
jjsonn er ikke logget ind  
Gammel 02-06-2013, 16:17   #3
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Ufrivilligt barnløse par skal selvfølgelig have den hjælp..de skal dog præsenteres grundigt for adoptions mulighederne først.

Lesbiske par og enlige skal derimod på ingen måde have dette tilbud..det skyldes ikke at jeg ikke respekterer deres rettigheder men at jeg respekterer barnets rettigheder endnu mere.

Sidst redigeret af Buddha; 02-06-2013 kl. 16:19.
Buddha er ikke logget ind  
Gammel 02-06-2013, 16:24   #4
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buddha Se meddelelser
Ufrivilligt barnløse par skal selvfølgelig have den hjælp..de skal dog præsenteres grundigt for adoptions mulighederne først.
Rigtig mange barnløse er det fordi de venter for længe med a få børn... de skal lig dit og dat og dut, og så er det for sent !

Hvis man vil have børn må man få dem mens tid er, det er også sundere børn man får på den måde.

Det er jo det glade vanvid at 20% af børn i Danmark kommer til verden via en plastikskål, bare fordi de kan.

Ja bare fordi de kan få kunstig befrugtning venter de med at få børn til alt andet er iorden.
I mine øjne er det klart et prioriteringsspørgsmål, og det må man selv betale for, ligesom man selv må betale for at få et køleskab i en dyr model.
Hva´nu er ikke logget ind  
Gammel 02-06-2013, 16:29   #5
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Rigtig mange barnløse er det fordi de venter for længe med a få børn... de skal lig dit og dat og dut, og så er det for sent !

Hvis man vil have børn må man få dem mens tid er, det er også sundere børn man får på den måde.

Det er jo det glade vanvid at 20% af børn i Danmark kommer til verden via en plastikskål, bare fordi de kan.

Ja bare fordi de kan få kunstig befrugtning venter de med at få børn til alt andet er iorden.
I mine øjne er det klart et prioriteringsspørgsmål, og det må man selv betale for, ligesom man selv må betale for at få et køleskab i en dyr model.
Du er satme et ignorant menneske på flere og mange planer!
Det er langt fra alle, som ikke kan få børn af naturens vej, hvor det skyldes alder alene - kunne du i det mindste ikke sætte dig ordentlig ind i emnet inden du kaster om dig med ord der intet har med virkeligheden at gøre?
carolines er ikke logget ind  
Gammel 02-06-2013, 16:33   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mine 3 sidste børn er kunstige befrugtninger - dog har vi selv betalt hele gildet, fordi jeg er frisk og ikke fejler noget og sagtens kan blive gravid på naturmetoden. Og derfor heller ikke falder i kategori for, hvem der kan få gratis behandling.

Men at sammenligne dét at få børn med et mærkevare køleskab som ''bare'' kan undværes hvis man ikke kan få det, må støde en masse kvinder som brændende ønsker sig børn, men som af forskellige årsager ikke kan få dem naturligt....
At have lyst til at få børn, at blive Mor, er jo for de fleste kvinder et instinkt som kan være svært at ignorerer, og som for nogle, måske gør at de ikke føler sig som ''rigtige'' kvinder - tror jeg! Jeg ved det ikke, da jeg selv er blevet tilgodeset på den front, og derfor ikke har stået med den følelse...

Men jeg glæder mig personligt meget over, at også de kvinder kan hjælpes!! ALLE mennesker bør have den hjælp de har brug for. Men fordi nogle mennesker får en behandling eller et tilbud, JEG ikke lige får eller har brug for, er da absolut ikke et skår i min egen glæde....jeg kan stadig glædes over at andre har det godt. Og også glædes over dem der har det bedre end mig.

Så, lige den ærgrelse omkring fertilitetsbehandling kan jeg så ikke forholde mig til. Tværtimod.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 02-06-2013, 16:36   #7
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Du er satme et ignorant menneske på flere og mange planer!
Det er langt fra alle, som ikke kan få børn af naturens vej, hvor det skyldes alder alene - kunne du i det mindste ikke sætte dig ordentlig ind i emnet inden du kaster om dig med ord der intet har med virkeligheden at gøre?
Måske kunne du lade din vrede over at jeg har en anden mening end dig, i en anden tråd, løbe over et andet sted !
Hva´nu er ikke logget ind  
Gammel 02-06-2013, 16:41   #8
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Mine 3 sidste børn er kunstige befrugtninger - dog har vi selv betalt hele gildet, fordi jeg er frisk og ikke fejler noget og sagtens kan blive gravid på naturmetoden. Og derfor heller ikke falder i kategori for, hvem der kan få gratis behandling.

Men at sammenligne dét at få børn med et mærkevare køleskab som ''bare'' kan undværes hvis man ikke kan få det, må støde en masse kvinder som brændende ønsker sig børn, men som af forskellige årsager ikke kan få dem naturligt....
At have lyst til at få børn, at blive Mor, er jo for de fleste kvinder et instinkt som kan være svært at ignorerer, og som for nogle, måske gør at de ikke føler sig som ''rigtige'' kvinder - tror jeg! Jeg ved det ikke, da jeg selv er blevet tilgodeset på den front, og derfor ikke har stået med den følelse...

Men jeg glæder mig personligt meget over, at også de kvinder kan hjælpes!! ALLE mennesker bør have den hjælp de har brug for. Men fordi nogle mennesker får en behandling eller et tilbud, JEG ikke lige får eller har brug for, er da absolut ikke et skår i min egen glæde....jeg kan stadig glædes over at andre har det godt. Og også glædes over dem der har det bedre end mig.

Så, lige den ærgrelse omkring fertilitetsbehandling kan jeg så ikke forholde mig til. Tværtimod.
Må sgu indrømme at jeg bliver en smule harm på mandekønnets vegne...og specielt de drengebørn der en dag bliver voksne mænd uden at kende deres fædrende ophav...Nu ved jeg tilfældigvis fra andre opslag at du har en god kontakt til (busse)mændene i dit liv og børnenes fædre..det er rigtigt godt-bliv ved med det.
Buddha er ikke logget ind  
Gammel 02-06-2013, 16:41   #9
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Måske kunne du lade din vrede over at jeg har en anden mening end dig, i en anden tråd, løbe over et andet sted !
Det har intet med en anden tråd at gøre, og i øvrigt er jeg ikke vred - jeg er ikke engang tæt på at være det.

Men jeg finder dine ytringer i rigtig mange tråde, her på k10 for nedladende, bedrevidende og særdeles ignorante. Og jeg tvivler oprigtigt på, at jeg er den eneste med den opfattelse.
carolines er ikke logget ind  
Gammel 02-06-2013, 16:43   #10
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men at sammenligne dét at få børn med et mærkevare køleskab som ''bare'' kan undværes hvis man ikke kan få det, må støde en masse kvinder som brændende ønsker sig børn, men som af forskellige årsager ikke kan få dem naturligt....
At have lyst til at få børn, at blive Mor, er jo for de fleste kvinder et instinkt som kan være svært at ignorerer, og som for nogle, måske gør at de ikke føler sig som ''rigtige'' kvinder - tror jeg!
For 30 år siden fandt man sig i det, der var kun adoption som reel mulighed.

Jeg synes at nu er der kommet en generel tone i samfundet som siger noget om at kvinden ikke er et helskabt individ hvis hun ikke får børn SELV.

Men jeg vil da gerne vide hvorfor 20% af alle kvinder ikke kan få børn, der må da være nogle påvirkninger i samfundet som gør det umuligt.
Stressm, Kemisk påvirkning, mm.
Og så er naturen jo også sådan indrettet at nogle "mutationer" automatisk udskilles fra at blive videreført, netop ved at kvinden ikke kan undfange.

Jeg mener ikke at det under nogen omstændigheder kan blive et samfundsproblem som skal finansieres gennem et allerede betrængt sundhedssystem.

Sidst redigeret af Hva´nu; 02-06-2013 kl. 16:48.
Hva´nu er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gratis retshjælp? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-08-2012 23:26
gratis arbejdsprøvnig tigerdyr Alt det andet 3 02-12-2011 13:56
Gratis advokatrådgivning?? Tullepigen90 Et godt link! 3 26-08-2010 12:42
Gratis praktik??. Tullee Alt det andet 35 26-08-2010 06:44
Gratis retshjælp buster Dit og Dat 2 01-12-2008 21:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension