K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2013, 21:41   #1
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Endnu mindre skal have førtidspension

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...dspension.html

Som om tingene ikke var slemme nok i forvejen.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 22:08   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det kommer ikke som nogen overraskelse at de vil stramme det hele dobbelt op i forhold til nu...

Men dejligt at de melder så klart ud...så folk ved hvad de får alt efter hvor de sætter deres kryds ved det næste valg..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 22:34   #3
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
En skam jeg ikke har news mere (nærighed kontra mit tv forbrug), men der skal nok komme et godt referat herinde. Hvis ikke at det kan ses på nettet efterfølgende.

Jeg vil gerne vide om man mener, at færre skal på/have pension. Eller han også mener, færre skal være... på pension. Det skal nok komme frem. Men ja, det ville da være rart at blive mindet om, at blå blok også er skabt i helvede.

Fantastisk hvis alt var som i Sverige Så havde vi 270.000 ekstra arbejdsløse til 0-x antal times fleksjob? Som (nok) ingen ville ansætte, men som så kunne parkeres på kontanthjælp eller ingenting. Stadig en god milliard besparelse

Redigering:
Jeg retter lige mig selv. Hvis man drømmer om at spare 40 milliarder, er det logisk folk skal rykkes væk fra FTP.
Og vi har jo netop lige fået en FTP reform, der skal holde de fremtidige for døren.

65-70%'s FTP godkendelse i Danmark (kan det nu passe kommunerne er så flinke???). Mod 15% i Sverige. Ja det siger vel alt. Fortæl mig lige Hjort, hvordan det så går de resterende 85% i Sverige???

Her på K10 har vi jo god erfaring med, hvordan det går en del af de 35-30% herhjemme.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja det kommer ikke som nogen overraskelse at de vil stramme det hele dobbelt op i forhold til nu...

Men dejligt at de melder så klart ud...så folk ved hvad de får alt efter hvor de sætter deres kryds ved det næste valg..
Ja her må man så håbe, at der igen ikke kan regnes en s... med, hvad man får efter et valg.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 17-05-2013 kl. 00:22.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 22:42   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaa, det interview må man jo næsten se.....selvom jeg ikke har noget beroligende jeg kan indtage, og derfor må påregne hjertebanken, vrede, hysteri og væmmelse.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 00:25   #5
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Har kun set en overskrift, hvor der stod der kunne spares 40.000.000.000, altså 40 Milliarder.

Det er jo på ingen måde realistisk, og hans udtalelse fremstiller ham som simpel idiot.
Lad os sige der er 40.000 der ikke tilkendes pension, dem mener han så at kunne spare 1.000.000 kr/hoved !

Det er jo ren retorik, uden hold i virkeligheden at tro man kan spare en million for hvert hoved der ikke kommer på pension.
Manden er økonom, men tillader sig åbenbart at regne som en vis herre.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 00:34   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg tænker også - skal de mennesker så SLET IKKE have nogen overførsel (husk på det er førtidspensions materiale) !??

De vil jo enten ryge på ledighedsydelse eller kontanthjælp, så besparelsen kan da ALDRIG kommer derop af........

Klovn.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 00:47   #7
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Det er et gigantisk regnestykke, med mange variabler. Enlige, forsørger, osv.

Eksempel.
Hvis 270.000 FTP'er (det tal han drømmer om ud fra artiklen/klippet, for at få samme % antal, som i Sverige) var enlige, og gik ned på KH. Uden boligstøtte osv.. Ville det være fra 17.351 kr. til 10.500 kr. pr. stk.

Det ville om året give en besparelse, på 21.06 Milliarder. Nogen er forsørgere, andre kunne ikke få en bjælde. På nuværende KH regler. (For dem med 0 arbejdsevne)

Lidt milliarder ville han da hente hjem i hans fantasi. Og så kan han så ansætte folk i kommunerne igen, til at se på det hele forfra.

Nej, jeg er nu ganske fortrøstningsfuld. Uanset hvad de siger, og hitter på. Rask det bliver jeg ikke.

Og manden er igen i liga med Brøleaben

Hjort har selv brugt den om rød blok engang, så nu får han den igen, lidt omskrevet:
“ingenting her, ingenting der, nu er I alle raske, og ingen samfundsbyrde".
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 17-05-2013 kl. 02:26.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 00:49   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Narj....manden mener jo at disse mennesker som skal nægtes en førtidspension...at de kan arbejde..

Så i hans regne stykke skal man lægge alt med...skatteindtægter, sparet overførselsindkomster osv osv...

Jo jo vi ved alle at han er kreativ....det har han jo hele tiden været....som med hans ulovlige eksperiment med folk på sygedagpenge tidligere....

Men hva.....når nu manden aldrig bliver straffet for de ulovlige ting han laver....ja hvordan skulle han så finde ud af at lade være med at rende rundt og lave alle disse ting...

Jeg ved så ikke hvordan man bare sådan kan regne med at hvis man bare nægter folk en førtidspension....jamen så kan de pludselig starte med at arbejde...

Men okay der er jo ikke nogen der stiller ham det spørgsmål....slet ikke de ellers så kloge journalister...de plejer jo bare at tage alle de ting der bliver sagt for gode varer...og nu er det TV2 skal i lige huske....de kunne da slet ikke drømme om at være kritisk over for de blå tidsler...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 00:54   #9
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
og nu er det TV2 skal i lige huske....de kunne da slet ikke drømme om at være kritisk over for de blå tidsler...
Nemlig, det er fint de den ene dag, finder gode eksempler på folk der bliver nægtet pension. Og lever i smertehelvede osv. med nedadgående helbred. Og den næste dag, er med til at udstille dem der så har fået... Men igen, jeg ville gerne se det, pinsedag? Hvad han siger, og om Q. går til ham
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 17-05-2013 kl. 01:08.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 01:24   #10
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Har kun set en overskrift, hvor der stod der kunne spares 40.000.000.000, altså 40 Milliarder.

Det er jo på ingen måde realistisk, og hans udtalelse fremstiller ham som simpel idiot.
Lad os sige der er 40.000 der ikke tilkendes pension, dem mener han så at kunne spare 1.000.000 kr/hoved !

Det er jo ren retorik, uden hold i virkeligheden at tro man kan spare en million for hvert hoved der ikke kommer på pension.
Manden er økonom, men tillader sig åbenbart at regne som en vis herre.
Hvis du forhindre en at gå på førtidspension i lad os sige 35 alderen, så sparer samfundet ca. 4,3 millioner. (men så kommer selvfølgeligt udgifterne til en anden ydelse, som flexjob/ledighedsydelse.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mindre i kontanthjælp skal hjælpe unge Webmaster K10 Nyheder 0 06-01-2013 02:00
Endnu en grund til hvorfor virksomheder ikke skal vælge flexjobbere Abraxus Politik og Samfund 6 02-10-2012 10:37
førtidspension + beskæftigelse = mindre pension? jeromaka Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 01-12-2010 19:03
leve af en mindre ydelse (27A eller Bolig sikring)førtidspension efter 2003 1970girl Det er da strengt ! 4 25-05-2010 09:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension