K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2013, 18:38   #1
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Danmark på Piller DR2

Til orientering hedder hele serien ”Danmark på Piller” og falder i tre dele. De sendes på følgende datoer:



Program 1 handler om hovedpinepiller:

Onsdag den 3/4 kl. 22.00 på DR2.

Genudsendes 7/4 kl. 22.00 på DR2 og 11/4 kl. 12.30 på DR2.

Det er her, at Latter-terapi-scenen er med.



Program 2 handler om lykkepiller:

Onsdag den 10/4 kl. 22.00 på DR2.

Genudsendes 14/4 kl. 22.00 på DR2 og 18/4 kl. 12.30 på DR2.



Program 3 handler om ADHD-diagnoser og ADHD-medicin:

Onsdag den 17/4 kl. 22.00 på DR2.

Genudsendes 21/4 kl. 22.00 på DR2 og 25/4 kl. 22.00 på DR2.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 20:28   #2
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Nu må man håber det ikke bliver til skræmme kampagner. Men vil ihvertfald se dem når de bliver vist.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2013, 20:06   #3
sejleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 28
Styrke: 12
sejleren er ny på vejen
Tja jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal synes, umiddelbart tror jeg der spises for mange piller pga for dårlig livskvalitet, for store krav til økonomi, arbejde, udseende og socialt pres gør typisk at folk mister deres egen identitet og dermed en stor del livskvalitet.
Jeg optræder selv i statistikken over for mange piller, men jeg kan forsikre om at det er nødvendigt for i perioder at holde smerterne stangen og derved opnå livskvalitet.
sejleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 01:06   #4
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Er den oppe på hjemmesiden så man kan se den?

Jeg glemmer altid når det er faste tidspunkter det kommer.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 19:01   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps den er der http://www.dr.dk/tv/se/danmark-pa-pi...-pa-piller-1-3
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 22:30   #6
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Godt de ikke kontaktede mig...mit forbrug far vidst deres til at blegne. (men på vej ned heldigvis)

Tak for linket, web.

Selvfølgeligt spiser piger mere end drenge. Rigtigt mange bruger den ved menstruations smerter. De bruger en smule for lang tid på at lave skræmme billede. Og smertestillende bliver brugt til meget andet end hovedpine. Derfor er det lidt dumt at han bliver ved med at kalde det hovedpine piller.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 23:41   #7
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja hovedpine piller har aldrig virket på mig..
Så fik jeg mcs og vupti de virkede pludselig ... Det varer dog kun i 1½ time til 2 timer men er fantastisk da jeg ellers skal bruge ting som er virkelig dårligt for helbredet hvis jeg skal være smerte fri...
Så har nok desværre trukket statestikken op da jeg i perioder hvor jeg har rigtig ondt spiser ret mange hovedpine piller ...

Sjovt nok virker de absolut ikke på mine hovedpiner /migræner og har aldrig gjort det...
Så nej de burde ikke hedder hovdpine piller... Næh slip for sene/led smerte piller.. se den er bedre...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 16:26   #8
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Poul Videbech (Professor, overlæge, dr.med.) blev interviewet til programmet omkring lykkepiller og har lagt følgende op på sin Facebook side:

Danmarks radio kører i aften deres udsendelse om danskernes overforbrug af "lykkepiller", som de så smagfuldt udtrykker sig.
Jeg blev interviewet til denne udsendelse, men de meddelte mig så, at optagelserne ikke skulle bruges alligevel.
Dette gjorde mig gal, så jeg skrev nedenstående til journalisten:

Citat:
Kære Christian Andersen

Din mail overrasker mig ikke. Under interview'et var det tydeligt, at der var en dagsorden, som man gerne ville have bekræftet.
1. "Antidepressiva virker ikke",
2. "Hvis de virker medfører de selvmord" og
3. "Når man holder op med dem, giver det forfærdelige abstinenssymptomer"

Det blev klart på den måde man igen og igen spurgte om de samme ting, at man ikke ønskede reel oplysning om disse problemer - noget som seerne virkelig kunne have gavn af - men i stedet på forhånd havde valgt nogle synspunkter, som man søgte bekræftet. Det kunne jeg ikke leve op til. Beklager.

Jeg ved godt, at der er stor forskel på at være journalist og så forsker, men hvis jeg som forsker gik til mit fag med den holdning, at jeg skulle bevise noget bestemt, som jeg på forhånd havde besluttet mig for - og bevidst så bort fra alt hvad der tydede på, at man kunne se på det anderledes, ja så blev jeg fyret - og det burde jeg sandelig også blive!

Nu kan man sige, at det nok ikke betyder noget særligt. TV programmer bliver trods alt hurtigt glemt. Men når jeg alligevel reagerer, er det fordi jeg har set mennesker ophøre med deres antidepressive behandling pga. forkert rådgivning fra populærpressen osv. Skræmmekampagner kan faktisk koste menneskeliv pga. tilbagefald i depressionen og selvmord.

Det er det, der driver mig til at skrive denne mail. Ikke at jeg faktisk brugte kostbar tid på at tale med jer.

Endelig vil jeg tilføje, at hvis udsendelse om "lykkepiller", som du kalder dem, er af samme seriøsitet som dem om smertestillende medicin, skal jeg måske være taknemmelig for at mit navn ikke nævnes i udsendelsen.

Venlig hilsen

Poul Videbech
Professor, overlæge, dr.med.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 16:58   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er der måske en grund til at den kære læge ønsker at de piller skal tage sig så godt ud så der bliver solgt nogle flere.....så bliver han jo rigere...ser det ud til...

Citat:
En af landets førende eksperter i depression, Poul Videbech, der rådgiver læger og myndigheder om lykkepiller, har hemmeligholdt, at han også har et lukrativt bijob hos en lykkepilleproducent.
Kilde: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1567692.ece

Samme læge er iøvrigt stor fortaler for elektrochok ECT som det også kaldes
http://www.videbech.com/page4/page7/page7.html

Der er dog undersøgelser fra udlandet som viser at der er rigtig mange som mister en del af deres hukommelse...men det vil ovenstående ikke tro på...

Der var en udsendelse på et tidspunkt om dette sidste år...DR1 dokumentaren "Et stød i hjernen"

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/01/17/221821.htm
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 18:23   #10
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu er der måske en grund til at den kære læge ønsker at de piller skal tage sig så godt ud så der bliver solgt nogle flere.....så bliver han jo rigere...ser det ud til...



Kilde: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1567692.ece

Samme læge er iøvrigt stor fortaler for elektrochok ECT som det også kaldes
http://www.videbech.com/page4/page7/page7.html

Der er dog undersøgelser fra udlandet som viser at der er rigtig mange som mister en del af deres hukommelse...men det vil ovenstående ikke tro på...

Der var en udsendelse på et tidspunkt om dette sidste år...DR1 dokumentaren "Et stød i hjernen"

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/01/17/221821.htm
Uanset den pågældende læges finansielle interesser, så finder jeg det bekymrende, at den form for ensidige "journalistik" stadig finder sted. Men det er jo det samme vi har set med alle "lad os komme efter de svage" programmer.
Jeg er dog tilhænger af, at alle lægers finansielle bijobs/indtægter skal være klart for deres patienter (eller egentlig skulle de helst ikke kunne tage disse job eller andre former for tilskud, som kan påvirke deres upartiskhed).

Med hensyn til elektrochock, så kender jeg også en pige der har fået en masse af dem og hendes hukommelse er også helt smadret, men det er selvfølgelig anekdotale "data".
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
om brugen af udtrykket 'ly***piller' - en bøn L.S. Alt det andet 17 11-06-2012 15:52
Hvor gemmer du dine piller? J85 Dit og Dat 1 02-06-2010 11:01
Piller mod træthed frupia1 Alt det andet 6 27-01-2010 21:40
Aktindsigt - hvorfor piller de sider fra? Ninja At søge førtidspension 7 21-02-2008 16:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension