K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2013, 20:09   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Obama rammer ikke mig - ingen rammer mig, jeg er den eneste der kan ramme mig selv. Og jeg rammer kun mig selv, den dag jeg begynder at tage den slags vås for pålydende....hvilket jeg ikke gør.

Der er så meget andet dejligt i livet at fokusere på, end sin egen navle.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 01:38   #12
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Jeg ser det altså også, som en storm i et glas vand og at man hidser sig op over noget uden, at man kigger på konteksten.
Ja, dele af den amerikanske lovgivning kan være meget firkantet når det kommer til det område (våbenlovgivningen - som er en hel sag for sig selv) og desværre i den sammenhæng bliver alle der har en psykiatrisk diagnose "puttet i samme kategori" - ikke som værende farlige, det er en bevidst misforståelse af hvad Obama siger, men som værende "uegnede" til, at besidde skydevåben.
De fleste, som har bare en lille smule indsigt i psykiatri og psykologi ved, at langt, langt størstedelen af personer med en psykisk sygdom slet ikke er farlige.
Men her skal man også huske på, at "farlig" ikke kun er overfor andre, men også overfor sig selv. Der er en grund til, at selvmordsraten er meget højere for folk med adgang til skydevåben end for dem uden.

Man kunne gå ind og sige, at kun visse diagnoser gav direkte forbud mod våbenbesiddelse, men så kommer man over i en anden problemstilling, som især er vigtig for mange amerikanere, nemlig problemet med beskyttelsen af private oplysninger.
Men folk med psykisk sygdom er ikke de eneste der er nødt til, at blive "sat i bås" på den måde når det kommer til våbenlovgivningen. Det samme er alle der har fået en dom, uanset om man så har slået mennesker ihjel eller stjålet fra firmaets kasse af.

Det er en opvejelse mellem effektiv lovgivning og beskyttelse af folks privatliv.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 02:02   #13
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Jeg ser det altså også, som en storm i et glas vand og at man hidser sig op over noget uden, at man kigger på konteksten.
Uden at man kigger på konteksten...

Lad mig minde om at konteksten er våbenloven !

Jeg synes bestemt ikke det er en sammenhæng som jeg, pga. min psykiske lidelse, skal nævns i.

Sidst redigeret af Hva´nu; 28-05-2013 kl. 02:03. Årsag: sprogspasmer
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 03:09   #14
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Uden at man kigger på konteksten...

Lad mig minde om at konteksten er våbenloven !

Jeg synes bestemt ikke det er en sammenhæng som jeg, pga. min psykiske lidelse, skal nævns i.
Det bliver du heller ikke, da du ikke er amerikaner...
Nu er det sådan, at man i USA ikke må sælge skydevåben til bl.a. tidligere dømte og folk med en dokumenteret psykisk lidelse. Det er altså ikke noget Obama bare står og finder på og ud af det blå begynder, at beskylde alle med en psykisk lidelse for, at være "farlige".
Sådan er lovgivningen nu engang derovre. En lovgivning der stammer tilbage fra 1968. Så jo, der er rigelig med kontekst (og det endda uden at gå ind i hvad det er Obama, og faktisk størstedelen af den amerikanske befolkning, gerne vil have indført, nemlig et bedre baggrundstjek når man skal sælge skydevåben).
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 08:50   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kan bare ikke se hvad Obamas tilgang til baggrundstjek, rager psykisk syge i Danmark. Eller hvordan man i det hele taget kan føle sig truffet i en sådan grad, at det går hen og føles som ren forfølgelse......og hvorfor først nu, talen er jo af ældre dato, WHO ****ing cares!?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 11:30   #16
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Kan bare ikke se hvad Obamas tilgang til baggrundstjek, rager psykisk syge i Danmark.
Det rager psykisk syge i Danmark, uanset hvornår, verdens "mægtigste" mand udtaler sig på den måde.

Man kan ikke nægte at mange lytter, uden at være kritisk, også her i Danmark.

Det er at være blind, hvis man ikke tror sådanne stereotype udtalelser også forekommer i Danmark.
Vi har jo stadig blade som Ekstrabladet som anvender samme retorik, jeg nævner det fordi det nok er lettere for os at sammenligne retorikken med noget her, og det kan jo ikke nægtes at visse læsere betragter Ekstrabladets udtalelser som nogen man ikke behøver at undersøg nærmere, for det ER sandhed.
En Obama udtalelse, uanset hvornår den er udtalt, har de samme træk, omend folk nok æder mere råd fra Obama, end de gør med Ekstrabladet.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 14:17   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Aii enhver der læser Ekstrabladet ved da, at det er lige til at lukke op og skide i....og at man skal tage div historier med et gran salt. Det kan selv psykisk syge se.

Der er ikke andet for, end at tage en dyb indånding når man læser og høre den slags. Vi VED jo at det ikke forholder sig sådan, og så er den jo ikke længere. Selvom nogen gentager en usandhed, så bliver den jo ikke mere sand af den grund.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 16:16   #18
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Aii enhver der læser Ekstrabladet ved da, at det er lige til at lukke op og skide i....og at man skal tage div historier med et gran salt. Det kan selv psykisk syge se.

Der er ikke andet for, end at tage en dyb indånding når man læser og høre den slags. Vi VED jo at det ikke forholder sig sådan, og så er den jo ikke længere. Selvom nogen gentager en usandhed, så bliver den jo ikke mere sand af den grund.....
Det er jo en af de større fejl, nemlig at vi fleste godt ved at man ikke skal tro på ekstrabladet, men at en hel del mennesker alligevel tror fuldt og fast på hvad der står, er jo ikke let for vi andre at forstå.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 16:44   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, men sådan er det jo, Hva' nu....vi kan jo ikke gøre hverken fra eller til. Jeg tænker bare, lad folk tro hvad de vil, jeg kender heldigvis selv sandheden. Det er umuligt at omvende folk fra at tro det ene, hvis de vælger at tro det andet.
Vi kan engang i mellem pointerer, at de ikke har ret, men om de vil tro på det, er vi jo ikke herre over.........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 20:50   #20
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Det er at være blind, hvis man ikke tror sådanne stereotype udtalelser også forekommer i Danmark.
Det er jo netop dét der er kimen, det er IKKE en stereotyp udtalelse fordi det er omhandlende den lovgivning der er på et specifikt område i USA - hvis du/man tror, at Obama er af den overbevisning, at alle med psykiske lidelser er farlige, ud fra det lille uddrag der, så må det stå for egen regning. For så tager man det ud af kontekst og bliver forarget over noget, som ikke er sandt.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Servicehund til psykisk syge LM Fyn Politik og Samfund 156 04-01-2017 11:56
Psykisk syge i ingenmandsland buster Politik og Samfund 2 01-08-2011 23:20
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Psykisk syge får ret til behandling Pyt Dit og Dat 6 15-10-2008 13:13
Armbånd til psykisk syge LUM Politik og Samfund 4 02-10-2008 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension