K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2013, 07:01   #11
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
... og Vestager skal nok være rørende enig med ham - og for LA er det ikke vidtgående nok... Ja, skal absolut ses, hvad fordrejninger han nu finder på...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 08:09   #12
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Endnu færre...
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 09:06   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvad er det for nogle tal han så leger med,for med den nye reform bliver der jo ikke ret mange der får en pension .

Jeg kunne godt tænke mig at nogle lavede regnestykker om tilskud og og fra drag til de rige,mon ikke der kunne spares noget linde der ,og så kunne man samtidig stryge nogle af alle de "lønninger" der går til minister børn og den slags,

Jeg er ærlig talt også træt af at man vil holde hånden under dem der lige nu kommer til at miste dagpenge,ja det er trist men hvad med alle de andre der er røget for længe siden,som er røget ud-dem vil de bare skære og lave bespagelser på.

De skulle heller sørge for at der kommer arbejdspladser-til dem der KAN arbejde
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 10:36   #14
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Hvis du forhindre en at gå på førtidspension i lad os sige 35 alderen, så sparer samfundet ca. 4,3 millioner. (men så kommer selvfølgeligt udgifterne til en anden ydelse, som flexjob/ledighedsydelse.
Ævl, det vil betyde mindre penge i omløb i samfundet og en større kapitalkoncentration, på færre hænder, fordi de ikke har noget at bruge pengene på, og en mindre spredning betyder mindre profit, mindre efterspørgsel, mindre arbejde, færre virksomheder.

4,3 mio hvor der bliver trukket skat, derefter moms, derefter afgifter - og derefter skat, moms og afgifter på den næste der får pengene i hænderne. Så er de tilbage i Statskassen ude i 7nde led. Så de penge der er sparet, er spildte.

De forskellige sociale ydelser er hvad der har holdt særligt de nordiske lande kørende istedet for at skvatte sammen, fordi de kører pengemængden udenom bankernes udstedelse af kredit og renters rente og kan dermed rekapitalisere realøkonomien.

Så manden har et helt andet formål. Sikkert at stikke pengene i sin egen lomme, og beholde dem der.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 13:36   #15
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Experimental Se meddelelser
Ævl, det vil betyde mindre penge i omløb i samfundet og en større kapitalkoncentration, på færre hænder, fordi de ikke har noget at bruge pengene på, og en mindre spredning betyder mindre profit, mindre efterspørgsel, mindre arbejde, færre virksomheder.

4,3 mio hvor der bliver trukket skat, derefter moms, derefter afgifter - og derefter skat, moms og afgifter på den næste der får pengene i hænderne. Så er de tilbage i Statskassen ude i 7nde led. Så de penge der er sparet, er spildte.

De forskellige sociale ydelser er hvad der har holdt særligt de nordiske lande kørende istedet for at skvatte sammen, fordi de kører pengemængden udenom bankernes udstedelse af kredit og renters rente og kan dermed rekapitalisere realøkonomien.

Så manden har et helt andet formål. Sikkert at stikke pengene i sin egen lomme, og beholde dem der.
Tallet var så efter skat, men jeg er enig med din pointe generelt.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 21:51   #16
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Lad os nu bare alle stemme Rødt ved næste valg, for hvis Venstre får magten og La og Df begge er for små til at være støtte parti.. Ja så ender venstre med et Stoort problem, for de to ville aldrig kunne fungerer sammen...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2013, 18:19   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og HUSK at DF støtter de blå!!

Så ræverødt er at foretrække.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 00:18   #18
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og HUSK at DF støtter de blå!!

Så ræverødt er at foretrække.
Nemlig, jeg vil langt hellere sætte min stemme rødt også de blå vinder også er det det, end at hjælpe de blå til at vinde...

Og hvis venstre vinder så er der kun 4 år til der bliver storm valg og alle stemmer rødt, for så har de opdaget HVOR meget værre det kunne blive.....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 00:53   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, men det skal være hurtigt! Venstres ungdom har allerede ytret, at folk på overførselsindkomst slet ikke burde have stemmeret

Så hvem ved, en dag har de måske fået justeret knapperne sådan, at vi slet ikke kan stemme.................
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 01:14   #20
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Venstres ungdom har allerede ytret, at folk på overførselsindkomst slet ikke burde have stemmeret
Den hopper jeg med på... hvis det samtidig betyder at man får en pension, bare man stemmer rødt en gang, og som følge af det bliver erklæret sindsyg i en grad der udløser pension.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mindre i kontanthjælp skal hjælpe unge Webmaster K10 Nyheder 0 06-01-2013 02:00
Endnu en grund til hvorfor virksomheder ikke skal vælge flexjobbere Abraxus Politik og Samfund 6 02-10-2012 10:37
førtidspension + beskæftigelse = mindre pension? jeromaka Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 01-12-2010 19:03
leve af en mindre ydelse (27A eller Bolig sikring)førtidspension efter 2003 1970girl Det er da strengt ! 4 25-05-2010 09:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension