K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2013, 17:28   #31
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
hej web
”Jeg er dog noget chokeret over at høre at man kan springe fra den ene side af folketinget helt over i den anden ende... ”

-Det handler om simpel taktik, hvis meningsmålingerne står til troende vil en stemme på el forslå som en skrædder i purgatory
EL står til 24 mandater, men om de får 4 eller 24, gør ingen forskel for FTPerre der måske skal ”gå fra hus og hjem ” og leve i et uvist limbo. V, K og DF står til 92 mandater UDEN LA, Ander Samulesen har fra talerstolen på La´s landsmøde ”advaret” imod at bankpartiet ikke får de afgørende mandater.

Iøvrigt der er mange der ikke abbonerer på nogen ideologi, det være sig marxisme (el) eller nationalkonservatisme (df).
Man kan være "rød", "blå" eller blot uafhængigt veloplyst.


”Når de DF så senere evt sælger det at alle førtidspensionister skal revurderes for evt et par grænsebomme eller lidt strammere indvandre lovgivning....ja så skal man da også huske at være tilfreds med dette.... ”

Hvis df´erne lover reform tilbageholdenhed, kan vælgerne ikke andet end at tage deres ord for det....det andet det kaldes vist løftebrud, det er der andre der har mestret til perfektion.

Men jeg stemmer nu på El ved næste valg.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 18:04   #32
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
I glemmer måske at pia faktisk sørge for vi førtidspensionister fik mere om mdr,jeg kan nemlig huske jeg gik fra 11000 til 12000kr+jeg bestemt os mener de var med til forhindrede reformerne komme til live allerede dengang de var støtte parti til den sidste regering.. ja nok er der os mange ting de har gjort som vi ik kan bruge til noget som fks de grænsebomme osv,men man kan sjælent se sig 100% i et parti og ja hvis løkke står til at vinde valget er jeg bange for at stemmerne til El ik gør en forskel desvære

jeg tror bare Løkke vil overse El og lave aftaler ligesom regeringen gør i dag,nemlig med vestager og LA osv,er det måske bedere???

men jaja jeg er ik klog på politik så vil ik starte en diskution og kan osse huske forkert ang det med de ik ville ligge stemmer til de reformer allerede dengang,men et er sikkert,det var Pia der sørge for vi fik flere penge(en lille ting men det hjalp mange alligevel)men ja det er jo op til hver enkelte hvad de vil sætte deres x ved

men lad os nu se om løkke overhovedet står til at vinde det næste valg,meget kan jo ske inden
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/

Sidst redigeret af alanabith; 12-05-2013 kl. 18:05. Årsag: tilføjet afsnit
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 20:04   #33
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Istedet for en vandret streg, der er rød til venstre og blå til højre.

Så ser jeg idag den streg bukket sammen, til en cirkel. Hvor EL og DF er ved siden af hinanden, og danner den røde farve.
Jeg ved godt at de 2, ved gud er forskellige på udlændinge, og udlands området.

Men jeg stemmer udelukkende for at bidrage til så stor en beskytter som mulig, mod overmagten. Ud fra den position jeg ser mig selv i, i samfundskagen. Og ud fra meningsmålingerne, hvis de til den tid, peger på en klar vinder.

Jeg syntes det bedste eksempel, er at se på hvilke 2 partier, der ikke ville/kunne, være en del af fleks- og førtids- reformen. Med det indhold den fik.

Men... jeg er bestemt ikke ude på heller, at forsøge at overbevise nogen om noget. Det er bare min måde, at forsøge at tackle en mulig krise på. Og mit endelig valg kan først træffes, når det kommer

Jeg håber dog at både EL og DF får deres hidtidige bedste valg. Og én af de to, får helt sikkert min stemme.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 20:44   #34
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
...

Jeg håber dog at både EL og DF får deres hidtidige bedste valg. Og én af de to, får helt sikkert min stemme.
Jep, det samme her. Men jeg er dog meget i tvivl om hvem af de to det bliver.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 20:55   #35
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Jeg er netop bange for at blå blok vinder Pga folk tænker de røde har ikke en chance..

Håber alle stemmer Rødt så må det briste eller bære, og er vi heldige skal de bruge både la og df og de to kan ikke sammen.. hi hi
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 21:17   #36
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Personligt tror jeg, det vil være totalt ligegyldigt, om man stemmer rødt eller blåt og hvem, der kommer til magten næste gang...

Soc.dem og sf er pt som lus mellem to negle, med (u)løkke og resten af blå blok på den ene side og pestager på den anden. Løkke og Vestager er ved "at varme op overfor hinanden", som der stod i en eller anden artikel, så det skulle da ikke undre om det håndtryk, Vestager gav Barfor på trappen på Borgen ender med, at Løkke og hende bliver bonkammerater. Så kan de sammen presse soc.dem og sf for flere røveblå reformer, og til gengæld får Vestager sikkert et eller andet til gengæld, hvis blå blok kommer til magten efter næste valg. Og vinder rød blok fortsætter lussepresningen bare... Ren lose-lose altså

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 23:02   #37
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Jamen er det ellers ikke først om 2 år der skal være valg igen ?

Har I måske hørt nogle valg-rygter ?
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 08:56   #38
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Risa: Der fik du mig godt nok til at grine,så kaffen nær havde fløjet ud af munden på mig "pestage" hvilken genial navn til den is dronning som jeg ellers kalder hende,Men Pestager er da meget bedere

Men ja jeg tror du har ret,det er Lose-Lose lige meget hvad man vælger er jeg bange for dejligt man går som værende et menneske med fri vilje og leve i et velfærd land i andre landes øjne,men i den virkelig danmark er noget så magtesløs og kun kan se til at ens levegrundlag osv måske kommer til at forsvinde som en dug for solen fordi de rige skal ha lidt mere i godteposen og ej forglemme at spare håndøre på sodavand som de fattige så skal leve af for brød osv er for dyrt

Birkes-musen: det er kun løssnak,der er ingen rygter om valg endnu.. vi snakker bare om hvor kryset sættes bedst den dag der er valg,men ja som Risa skriver så gør det nok ik den store forskel desvære
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 15:57   #39
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Teknisk set kan de blive tvunget til, at udskrive valg her før sommerferien.
Men det er nok ikke så sandsynligt det sker. Det er mere sandsynligt, at det bliver til efteråret og i forbindelse med finanslovsforhandlingerne. Men mere sandsynligt er stadig ikke = 100% sandsynligt.

Med hensyn til, at vælge et parti efter hvor meget man er enig i, så har jeg det også lidt på den anden måde. Der er partier hvor jeg kan være enig i nogle af de ting de siger (siger er dog ikke lig med gør), men der er så ubehagelige ting i deres politik, som overskygger alt det positive der ellers måtte komme fra dem. Hvilket er bare én af grundene til, at jeg aldrig vil sætte mig kryds hos DF (eller LA for den sags skyld), uanset hvor sociale de udgiver sig for, at være.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 15:57   #40
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Jeg tror det gør alt forskellen...

La vil sætte konstanthjælpen ned for ALLE, det kunne de røde ikke finde på at sætte det ned til 4000 selv for folk med børn.........

Og tror heller ikke de røde vil få kommunerne til at gennemgå alle ftp og revurderer dem

Og jeg tror heller ikke de røde sætter kontanthjælpsloftet på igen...........

Og jeg tror heller ikke de røde indfører at aktivering er bedre end hvad indholdet er (mener her Vkos dejlige pipfugle kurser og kend dit indre dyr og farve osv)
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Johanne for helvede... Abraxus Politik og Samfund 6 13-09-2013 14:57
Ny reform af FtP? Bato Politik og Samfund 12 14-09-2012 14:19
jeg har været udsat for vold og er igennem et sandt helvede lige nu pjuske Dit og Dat 17 16-03-2009 17:06
Håb forude med handicapkonvention zuza Nyt om loven 0 15-10-2008 17:02
Helvede - hvad er det? Hvor er det? zuza Politik og Samfund 3 24-03-2008 16:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension