K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2013, 11:47   #41
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lige præcis, K10 bør være et frirum....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 13:46   #42
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Lige præcis, K10 bør være et frirum....
Enig - fri for Trolls! (giftspredere)

Trådene skal derfor lukkes (meld det til Web) så snart en sådan genkendes, så de ikke får lov at gå amok i internt fnidder.

Er Abraxus ikke selv ramt af noget psykisk BTW?...........
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 14:31   #43
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
@Abraxus

Jeg synes det er ubehageligt når du forsøger at bære kappen på begge skuldre. På den ene side sabler du psykisk syge ned, som værende indbildte løgnere - og på den anden side forsøger du at fremstå som støttende, hvilket gør dig intrigant, og utroværdig, uanset hvad du skriver.....
Jeg sabler på intet tidspunkt psykisk syge ned som løgnere. Det eneste jeg siger er at det ikke er umuligt og at det sker. Det tager ikke noget væk fra nogen her.

Jeg vil da sige at selv en ubehagelig sandhed er da rarere end en behagelig løgn der giver bagslag udaftil.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Det regner jeg da med at jeg kan, på baggrund af alvorlig invaliderende psykisk lidelse.
Måske ikke lige idag, men så imorgen !

V.H. "simulanten"
Der har ikke været nogen her der har anklaget dig for at være en "silmulant" overhovedet. Om det endeligt skulle være, tror jeg næppe en der klippede hjørne, løj og eller simulerede, ville bruge sin tid meget sådanne steder som her.

Håber ihvertfald du kan få din pension som hurtigtigt som muligt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Enig - fri for Trolls! (giftspredere)
Så på grund af en person har anerledes erfaringer og bare pointere at det er muligt (og eksistere). Så er man pludseligt en troll? Det passer da slet ikke definitionen af troll.

Men det er sjovt at dem der dømmer her i tråden dømmer lige så overfladisk som folk ude i samfundet negativt dømmer dem.

Jeg har vel lov til at udtale mig om en gruppe menneske (som k10ere slet ikke er en del af), uden at det skal gøres personligt. Jeg anklager ingen her for noget som helst.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 14:50   #44
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Du (k)ævler i dag Abraxus - det er TRÅDSTARTER jeg hentyder til.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 15:13   #45
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej Se meddelelser
Jeg syntes du giver psykiatere for lidt kredit, det er professionelle mennesker med en lang uddannelse, tror du ikke de fleste kan genkende en simulant?

Og du tror måske også på konspirationer imellem psykiatere <→ medicinalindustrien <->illiminati

Der er mange somatiske lidelser, hvor der ikke er nogen enkelte tests hvorved man kan stille diagnosen og det derfor beror på et skøn af de samlede sygdomsbillede af en (special)læge.

Prøv at stil diagnosen, 100% sikkert, på følgende fysiske sygdommen på en komatøs patient:
Alzheimers, Sklerose, Parkinsons, kroniske træthedssyndrom, kronisk migræne, fibromyalgi...

I øvrigt, så skanner man i dag mig bekendt , ikke for at påvise noget, men for at udelukke organiske sygdomme (f.x hjernetumor)som årsag til patientens psykiske symptomer.

Selvom dette er spændende forskning:
http://www.schizophrenia.com/research/schiz.brain.htm
Ja, du har ret at man skanner for at udelukke fysiske årsager til psykiske problemer (kun nogengange desværre) Mens omvendt der bliver skannet specifikt efter en/en gruppe sygdomme ved fysisk sygdom.

Nu var eksemplet på et brækket ben, men jo du ville faktisk godt kunne vise sclerose og andet selv om patienten er i koma.

Jeg siger slet ikke at psykiske sygdomme ikke kan være mindst lige så slemme, hvis ikke værre end fysiske syge. det kan de sagtens og er også noget der klart skal tages alvorligt. Og også mere i dag.

Jeg tror ikke på nogen illuminati eller lignende. Jeg siger bare at det er muligt, ikke at der er nogen bestemt der gør det eller har gjort det. Og jeg tror bestemt ikke nogen herinde har forsøgt, for i er dejlige mennesker. Hvis i ikke tror det jeg siger er sandt, jamen så bare ignorerer tråden/argumenter imod. Det skal jeg også i andre debatter hvor jeg ikke er enige med dem der skriver (f.eks. magnet terapi)

Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Du (k)ævler i dag Abraxus - det er TRÅDSTARTER jeg hentyder til.
Ok, virkede til du hentydede til mig. My bad

For at svare dit spørgsmål. Så jo, jeg har også psykiske diagnoser.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 15:59   #46
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmmm ja man skal se meget.....

1)
Trådstarter har på intet tidspunkt deltaget i tråden...hvilket nok siger en del om formålet med tråden...

Selv har jeg en mistanke om at det er en tidligere bannet bruger...men kan dog ikke være 100% sikker på dette....hvilket er derfor tråden er herinde...

Men det er åbenbart et vigtig emne at få debatteret....kan man se...

2)
"K10 skal være et frirum"
"Der skal være plads til alle på K10"
Osv osv osv

Men det lader ikke til at der åbenbart er plads til alle herinde...

En bruger som postulere at det godt kan lade sig gøre at fake noget psykisk....
Som samtidig siger at det ikke er rettet imod nogle herinde...
Som selv lider noget psykisk...

Denne bruger er der åbenbart ikke plads til...

Der skal åbenbart kun være plads til nogle herinde....spørgsmålet er bare hvem...

3)
Jeg troede faktisk at der ville være mere plads herinde...specielt her i den politiske del....hvor man jo har lov til at være lidt mere fri...

Folk herinde tager åbenbart ting meget personligt.....selv ting som der DIREKTE siges IKKE er personlige...

Det at der siges at der kan snydes med en ting....er altså ikke det samme som at sige at alle snyder med det....eller at det lige netop er dig der snyder og har faket noget som helst...

Hvis man skal debattere disse emner....så er man nødt til at fjerne alt personligt i det....for ellers bliver der ingen debat...

Nu er K10 et debatforum....et debatforum hvor der gerne skulle være plads til alle...og hvis man mener at det skal der ikke....ja så bør man afholde sig fra at deltage i sådanne debatter...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 18:23   #47
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Jeg er også overbevist om, at man kan fake sig til en psykiatrisk diagnose. Det er dog ikke alle diagnoser man kan fake sig til, men nogen af dem kan det lade sig gøre. Det er dog heller ikke nogen garanti, at man kan få en førtidspension "bare" fordi man har en diagnose.
Det er også muligt, at fake nogle symptomer på visse somatiske lidelser (endda overbevise kroppen om, at den oplever disse symptomer).
Det jeg så syntes der er vigtigt, at hive fat i her er, at det kræver et meget indgående kendskab til den diagnose man vil fake. Et kendskab der ikke bare lige falder menigmand naturligt, at sætte sig ind i.
Og man skal ved ligeholde ens "skuespil" i en sådan grad og i en periode lang tid nok til, at "narre" veluddannede læger i længere tid.
Dét i sig selv er svært og vil kun vidne om, at vedkommende måske ikke har den pågældende diagnose, men så sandelig har et abnormalt handlemønster og ønske om sygeliggørelse (for "profit"?). Så man kan måske opnå en diagnose og måske endda en pension på det "forkerte" grundlag, men går man så langt, så er man, i mine øjne, syg på en anden måde.

Så ja, der er sikkert nogen der har faket sig til en diagnose og måske også en pension. Er det mange eller overhovedet en procentdel man bør bekymre sig om, både økonomisk og politisk? Overhovedet ikke.
Og jeg vil også nærmere have ondt af de stakler der gør det, for de er klart syge på en anden måde (igen i mine øjne).
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 18:39   #48
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
"Nu var eksemplet på et brækket ben, men jo du ville faktisk godt kunne vise sclerose og andet selv om patienten er i koma."
Du læser slet ikke hvad jeg skriver, der er ikke nogen prøver der kan påvise slerose med 100% evidens for. Det beror på et skøn af sygehistorie og symptomer udfra KRITERIER ligesom psykiateren (med resultatet af af div. neurologiske tests som alle kan være Ja, Nej og Måske.) og man stadig kan få diagnosen ”sclerose” .
men fair nok, du får sclerose, så mangler vi de andre 5.

@web
ja trådstarter grin sikkert sin bagdel i laser nu
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 21:21   #49
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Jeg græmmes over at nogen kan tro, at et normalt fungerende menneske vil fake sig til en pension..hvis man vil det er man da syg..på den ene eller anden måde..og absolut ikke normalt fungerende..

Vi på overførselsindkomst er jo efterhånden de nederste i fødekæden og det er absolut ikke noget at stræbe efter at opnå.

GUD, hvor ville jeg give min højre arm for at blive rask og velfungerende, så jeg atter kunne være med i de andres lege..nå nej, det var måske ikke lige det rette ordvalg..måske ikke min højre arm, men så den venstre da..eller...

Jøsses da......
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 22:00   #50
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man kan IKKE fake sig til en pension - længere er den ikke!

Faker man en pension er man så syg i potten, at pension er FULDT berettiget.
Mange svært psykisk syge TROR de er raske, og at det er DEM der selv bestemmer.

Ingen "normale" mennesker vælger en overførselsindkomst der binder dem resten af livet til et system hvor man ikke engang må slå en skid, uden at melde det på kommunen. Ingen rettænkende mennesker vil nogensinde stemples som værende psykisk syge - det er da det kedeligste mærkat at få sat på sig, det rammer en selv, ens familie evt børn eller børnebørn, og omgangskreds.

Og alle der kender nogen der siger de er fuldstændig raske, men at de har faket sig til en pension, VED man jo bare instinktivt, er voldsomt syge, fulde af løgn og ude af trit med virkeligheden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
udbetaling Danmark og førtidspension MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 35 28-02-2013 13:33
hvem holder egenlig danmark igang ? Fodfolket Politik og Samfund 5 23-01-2012 13:12
Hvem bestemmer i Danmark? phhmw Politik og Samfund 3 30-11-2011 19:17
Vise Danmark hvem vi er? PiaCP Politik og Samfund 12 09-09-2010 09:26
Hvem skal hjælpe mig med at ansøge om førtidspension? LinneaG Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 21-07-2009 17:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension