K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2013, 16:44   #41
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Den der med at folk på overførselsindkomster ikke burde stemme på Venstre eller lignende, synes jeg er lidt unuanceret - og det er IKKE fordi jeg stemmer Venstre eller på højrefløjen i det hele taget.
Det jeg mener er, at folk vel ikke (forhåbentlig) nødvendigvis kun stemmer efter deres pengepunge. Jeg ved godt en del gør,men det er jo også folk, det stemmer på et parti,fordi de er enige i ideologien.
Jeg er overbevist om, at min stemme ikke ville flytte fløj, blot fordi jeg blev mange-millionær.
På samme vis er der da helt sikkert folk, der er enige i Venstres ideologi, der selvom de ender på overførselsindkomst, fortsat er enige i denne og derfor fastholder deres stemme.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 16:57   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig frup - jeg vil også altid stemme på et parti der passer godt på de svageste i samfundet og behandler dem ordenligt og værdigt. Også selvom jeg var millionær. Det er den ideologi jeg er størst tilhænger af - og hele den måde jeg er blevet opdraget på - man skal passe på dem der har det skidt, og hjælpe dem der har det værst.
Og altid tænke på andre, også selvom man ikke er på niveau med dem.
Jeg er selv meget til de bløde værdier, næste kærligheden, venligheden, hjælpsomheden, eftertænksomheden, respekten, accepten og empatien ect.

Mine tanker går derfor altid til de syge, de handikappede, de udstødte, de ældre, de unge og børnene, som jeg føler skal sikres bedst muligt og på alle niveauer, fra de fødes til de dør.

Sidst redigeret af Ninja; 08-04-2013 kl. 17:00.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 16:58   #43
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
ja DF kan man ikke regne med, næste gang.

løkke kommer til at betale med rentes rente, for at holde DF ude at en kommende regering, hvis det går som meningsmålingerne spår; vi har jo ikke kunne få et 100% garanti for at det ikke sker..

hele tronskiftet i DF,tror jeg, var for at gøre DF mere spiselig med ministerposter. Pia K er ikke væk kun sat i en vente position (som værdiordfører gudbedre det) som mulig minister.



Men havde VK regeringen kunne køre videre istedet for helle og co ved sidste, så tror jeg ikke der var kommet så rabiate nedskæringer nu.

Hvis man tror på "butterfly effekten".
Ingen fattig-carina el. dovnerobert til at formudre billedet.
Måske blot at Frank Jensen havde vundet den uraftemning og ikke Helle T. havde været nok.

Jeg er også hjemløs politisk, men liste Ø er det mest tålelige valg.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 17:16   #44
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Fra socialstat til minimalstat - de neoliberale skygger breder sig så færre får en plads i solen.

Nu er det godt nok US forhold ... men det er jo det visse kræfter stræber efter:

http://www.youtube.com/watch?v=QPKKQ...ature=youtu.be

Her tales om fordeling af rigdom ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 17:20   #45
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej Se meddelelser
ja DF kan man ikke regne med, næste gang.

løkke kommer til at betale med rentes rente, for at holde DF ude at en kommende regering, hvis det går som meningsmålingerne spår; vi har jo ikke kunne få et 100% garanti for at det ikke sker..

hele tronskiftet i DF,tror jeg, var for at gøre DF mere spiselig med ministerposter. Pia K er ikke væk kun sat i en vente position (som værdiordfører gudbedre det) som mulig minister.



Men havde VK regeringen kunne køre videre istedet for helle og co ved sidste, så tror jeg ikke der var kommet så rabiate nedskæringer nu.

Hvis man tror på "butterfly effekten".
Ingen fattig-carina el. dovnerobert til at formudre billedet.
Måske blot at Frank Jensen havde vundet den uraftemning og ikke Helle T. havde været nok.

Jeg er også hjemløs politisk, men liste Ø er det mest tålelige valg.
Ja, sådan ser jeg det også, der er vist kun liste Ø tilbage hvis man ønsker andre, og en selv, skal have det tåleligt....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 18:11   #46
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Fra socialstat til minimalstat - de neoliberale skygger breder sig så færre får en plads i solen.

Nu er det godt nok US forhold ... men det er jo det visse kræfter stræber efter:

http://www.youtube.com/watch?v=QPKKQ...ature=youtu.be

Her tales om fordeling af rigdom ...
Tak for linket....bestemt værd at se....

Man kan tydeligt se hvordan folk tror det forholder sig og så til hvordan det egentligt forholder sig...

Vildt at de kan slippe godt afsted med det...men sålænge folk er adskilt og kippes indbyrdes....ja så kan de slippe afsted med alt...

Tænk at en alm gennemsnits arbejder i us skal arbejde i en hel måned for at tjene det samme som direktøren gør på 1 time..

Jeg er enig i at det er det der stræbes efter herhjemme....så der er god grund til at forholde sig kritisk til alt der kommer ud fra borgen af...og ikke tro på alle deres argumenter på hvor dårligt det går og hvorfor man kun skal tage pengene fra de fattigste....

Til dato i denne såkaldte krise vi har....der er der ikke blevet taget noget som helst fra de rigeste herhjemme til at gøre tingene bedre...

Der er til gengæld blevet taget rigtig mange penge fra alle "svage" grupper...førtidspensionister....fleksjobbere....d e studerende....og inden længe kommer kontanthjælpsmodtagerene med...

Men gå ind og se den video som Timeguest har lagt linket til....så man ved selvsyn kan se hvordan det er i USA nu....et land som de rigeste og de fleste i folketinget herhjemme gerne så vi blev som...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 23:32   #47
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja DF er eller var imod det men det er jo kun fordi de ikke har nogen mulighed for at være med....

Husk nu en gang for alle....

DF vil sælge alt og jeg mener alt....hvis de som modydelse får lov til at ramme en udlænding eller to.....

Du kan ikke regne med hvad de siger...de har været ude så mange gange nu at sige at de ikke vil lave om på det og det og meget kort tid efter ja så laver de det alligevel om....

Undskyldningen er at de bliver nød til det fordi de andre vil....eller også har de fået lov til at stramme udlændinge loven...

De har været med til at masse stramninger for de svageste....og det ved alle vel....for V og K kunne jo ikke gøre noget uden at DF sagde det var i orden....

Så der er ingen forskel på om man stemme på V eller DF når man tænker på stramninger over for de svageste i samfundet....

De eneste svage som DF bryder sig om....det er de ældre der kan modtage ældrecheken....

Så lad nu være med at tro at Venstre ikke vil kunne komme igennnem med en evt revurdering af alle førtidspensioner pga DF....

Nej Venstre skal bare give dem lidt....og så går DF med på alt som de altid har gjort før...
Vil egentlig bare citere dette fordi det ikke kan gentages nok gange.


Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Den der med at folk på overførselsindkomster ikke burde stemme på Venstre eller lignende, synes jeg er lidt unuanceret - og det er IKKE fordi jeg stemmer Venstre eller på højrefløjen i det hele taget.
Det jeg mener er, at folk vel ikke (forhåbentlig) nødvendigvis kun stemmer efter deres pengepunge. Jeg ved godt en del gør,men det er jo også folk, det stemmer på et parti,fordi de er enige i ideologien.
Jeg er overbevist om, at min stemme ikke ville flytte fløj, blot fordi jeg blev mange-millionær.
På samme vis er der da helt sikkert folk, der er enige i Venstres ideologi, der selvom de ender på overførselsindkomst, fortsat er enige i denne og derfor fastholder deres stemme.
Hvem siger det kun er p.g.a pengepungen? De ting Venstre snakker om rækker langt ud over pengepungen. Den ødelæggende usikkerhed der er ved ikke at være sikker på sin pension er, i mine øjne, langt værre end en beskæring af den monetære ydelse.
Så hvis man stemmer på Venstre er man også enig i den ideologi, at alle på overførselsindkomst skal piskes, mistænkeliggøres og konstant åndes i nakken for, at komme tilbage på arbejdsmarkedet, hvor man kan agere lønpresser for dem der allerede sidder godt i det.
Hvis man stadig er af den overbevisning når man f.eks. står med en førtidspension eller en fyreseddel og f.eks. på grund af alderen nok ikke komme ind på arbejdsmarkedet igen, så er man enten særdeles masochistisk eller derude hvor man er så hjernevasket, at man ikke kan se, at det ødelægger ens eget liv.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 04:33   #48
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Jeg stemmer rødt

Men jeg er fga træt af, at der ikke er en politisk vilje til grøn energi. Senest så er det er problem, at der er for meget enegi i 2020. Selvom 2020- er en vilkårlig sat grænse.

Nu er det 2050. (Der er jeg forlængst død)

Og det der med solceller: Lav det om før- fattigrøvene får råd.

Nu skal man også betale for brænde. Medmindre, man har træ selv.

Måske skulle man tænke på, alle de løsninger til badeværelser og køkkener- skulle være gået til løsninger, der sparer enegi. VK- var ikke for smarte.:ag:
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 11:03   #49
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Jeg er lidt forvirret omkring det tv-program men også meget skræmt.

Jeg har en stærk fornemmelse der siger mig at blå blok vinder næste valg.

Er der nogen der ved hvornår der er regerings-valg igen lige så jeg kan forberede mig mentalt på det der skal ske ?

Jeg er enlig ikke forsørger på kontant-hjælp langtids-syg og 42 år.

Skal jeg nu til at leve på en SU når De Blå kommer til ?

Får man så ikke mulighed for at låne penge ligesom dem på SU ?

Så kan jeg altså slet ikke beholde min bolig. Dvs at hvis man er syg og på kontanthjælp skal man leve for en SU efter næste valg ?

Nu har jeg det godt nok skidt ! Jeg er bange for at møde folk jeg ikke kender på forhånd ellers ville jeg så begynde at tage rundt til virksomhederne og spørge om der var ting de skulle smide ud for så kunne de bare give dem til mig i stedet, men jeg er sq så menneske-sky når det kommer til stykket.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 11:59   #50
sejleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 28
Styrke: 12
sejleren er ny på vejen
Hvis nu alle "røde" stemte på EL næste gang, så ville i opnå at de var istand til at få noget igennem, så længe ca 18-20% stemmer på S, som ikke engang kan opfylde en brøkdel af det de gik til valg på, så bliver det ikke anderledes.
Jeg synes at indlæggene bærer præg af desillusionerede folk som, ligesom langt de fleste politikere kun tænker på kr og øre, undtaget statsministeren som kun tænker i eur.
Hvor er ambitionerne for fremtidens samfund ? Når jeg afgiver min stemme er det først og fremmest partiprogrammet der afgør hvor jeg sætter mit kryds, udfra om jeg mener at den plan skaber et funktionsdygtigt samfund som jeg vil kunne holde ud at være i, så skal de enkelte politikere også virke troværdige, lige nu er det kun johanne schmidt og thulesen dahl der virker som om de vil noget andet end finanssektoren dikterer, efter min mening. Som nogle nok kan fornemme sætter jeg den personlige frihed utrolig højt og har gjort det hele livet, dels som arbejdsgiver nu som førtidspensionist, frihed koster til tider lidt penge, men det er det værd i min verden, I behøver nu ikke være så bekymrede over at arb.giversiden vil tryne alle, i den tid jeg var arbejdsgiver sørgede jeg for løn og arb.forhold et stykke over gennemsnittet til mine ansatte, ligesom jeg ikke var bleg for at ansætte folk som ikke lige stod med de rette skolepapirer, det havde jeg, ligesom mange andre, opdaget gav utroligt loyale medarbejdere. I skal ikke tro at fordi en DA boss står og udtaler sig åndsvagt, at han så automatisk har opbakning fra sine medlemmer, det har han ikke, for såvidt Klaus Hjort er han da lovligt undskyldt, når han taler giver det indtryk af en meget lav IQ.
Nå, noget helt andet, jeg havde i weekenden en samtale med en tysk bankmand, han havde lige fået den dejlige åbenbaring at euroen er skyld i hele europas problemer, DET ER DA POSITIVT.
sejleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stemmer der tæller. klanst Politik og Samfund 67 26-11-2013 13:54
Folketingsvalg på K10 ( hvad stemmer i ) halse Politik og Samfund 30 04-07-2012 00:04
hvad stemmer k10 brugerne? de4aks Politik og Samfund 70 15-09-2010 14:38
Tør du sige, hvad du stemmer på? Antoniette Politik og Samfund 39 18-02-2008 15:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension