K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2018, 08:37   #1
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Psykolog

Min pige blev opereret i sin ryg for 1år siden, hun har lige fået af vide at det aldrig bliver bedre , hun har også været udsat for grov mobning, vi kan mærke at hun har det meget svært og vil gerne have hende til skolepsykolog da vi jeg mener at få af vide du aldrig bliver smertefri som 13 årigt, er ret barsk.

Men skolen mener at vi skal kontakte lægen og få en rigtig psykolog


Nogen der har nogen erfaring , for jeg ved ikke hvad der er bedst og mest rigtigt og om lægen syntes det er nødvendigt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2018, 09:54   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
http://foraeldreraadgivningen.dk/art...-skolepsykolog
Her anbefaler de at man kontakter noget der hedder "PPR"
Kan være at det er en vej direkte til skolepsykolog, udenom skolen?

Nu ved jeg ikke meget om skolepsykologer, men hvis en skolepsykolog normalt snakker med børn om "normale" problematikker (det at gå fra barn til teenager, almindelige konflikter i den alder og den slags). Er den psykolog mon så rustet til at hjælpe et 13-årigt barn med at håndtere kroniske smerter?
Måske har skolen ment, at der var behov for en psykolog med mere erfaring på det område?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2018, 10:40   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at du skal tale med både lægen samt ppr om det. Ofte er der op til et års ventetid på en skolepsykolog.

PPR kan måske henvise til relevant psykologbehandling, uden at det kommer til at koste noget, mens lægen kun kan henvise til 12 gange, med tilskud/egenbetaling. Egenbetalingen kan I så prøve at søge kommunen om at få dækket, men det skal ske før I går i gang.

Men jeg tænker også at det er vigtigt at hun får den hjælp, det er en sårbar alder at stå med så store problemer i. Så pres på, hvis de taler om lange ventetider og fortæl at det er rimeligt akut, da det ellers risikerer at gå ud over hendes skolegang.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2018, 12:13   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Ved ikke om smerteklinik ville kunne være et supplement?

Mange voksne har glæde af at komme på smerteklinik og her får man jo også ret til at besøge en psykolog som har forstand på smertepatienter.

Problemet er at jeg ikke ved hvor mange børnepatienter sådanne klinikker har og hvor gearet de er til at behandle børn.

Ulempen vil også være at hun så skal forholde sig til to psykologer en skolepsykolog og en fra smerteklinikken.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2018, 14:17   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Har også overvejet smerteklinik, men igen den alder mange problemer

Vi flyttede hende til en ny skole efter operationen, den tideliger blev hun udsat for meget mobning meget være end vi trode , derfor tænker vi skole psykolog, hun skal jo videre i verden, og tænker at den mobning, skal bearbejdes, og det nok er mindst lige så vigtigt som smerterne
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2018, 16:18   #6
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Har også overvejet smerteklinik, men igen den alder mange problemer

Vi flyttede hende til en ny skole efter operationen, den tideliger blev hun udsat for meget mobning meget være end vi trode , derfor tænker vi skole psykolog, hun skal jo videre i verden, og tænker at den mobning, skal bearbejdes, og det nok er mindst lige så vigtigt som smerterne
Bare hun ikke bliver mobbet, hvis de andre i klassen ved hun går hos skolepsykologen. Ved godt at det er gratis, men ville forsøge at beskytte hende lidt. 13 år er en svær alder og det er ikke sjovt at skille sig ud hverken på den ene anden måde ifht. de andre i klassen. Hvis skolen mener at det er bedst med en rigtig psykolog ville jeg klart lytte til dem. De ved trods alt hvad de kan og ikke kan tilbyde af hjælp.

Sidst redigeret af de7smådværge; 27-05-2018 kl. 16:23.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2018, 16:31   #7
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Vær opmærksom på at uddannelsen til skolepsykolog er en overbygning til en lærer eller anden pædagogisk uddannelse, og på ingen måde kan måle sig med en klinisk psykolog.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2018, 18:13   #8
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Det kommer meget an på bemeldte skolepsykologs kompetencer og kemien mellem psykolog og datter, hvad jeg ville synes var bedst af skole- og ikke skolepsykolog. Smerteklinikkens ved måske heller ikke så meget om børn :/

Jeg ville nok give det et skud enten med skolepsykolog eller smerteklinik-psykolog, før jeg fandt en anden.

(Personligt oplevede jeg at skolepsykologer absolut ikke var kompetente ift min egen tilstand, men tiderne har heldigvis ændret sig siden firserne )

Sidst redigeret af amaranth; 27-05-2018 kl. 18:16.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2018, 18:36   #9
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Det kommer meget an på bemeldte skolepsykologs kompetencer og kemien mellem psykolog og datter, hvad jeg ville synes var bedst af skole- og ikke skolepsykolog. Smerteklinikkens ved måske heller ikke så meget om børn :/

Jeg ville nok give det et skud enten med skolepsykolog eller smerteklinik-psykolog, før jeg fandt en anden.

(Personligt oplevede jeg at skolepsykologer absolut ikke var kompetente ift min egen tilstand, men tiderne har heldigvis ændret sig siden firserne )
Skolepsykologer tager sig af " normale " problemer og er slet slet ikke gearet til mere komplicerede tilstande. Taler af erfaring fra børn i familien og en vens barn. Tror ikke der er sket så meget siden firserne
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2018, 19:59   #10
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Vær opmærksom på at uddannelsen til skolepsykolog er en overbygning til en lærer eller anden pædagogisk uddannelse, og på ingen måde kan måle sig med en klinisk psykolog.

Det var i gamle dage
I dag er det en rigtig psykolog, som skolen får tildelt gennem kommunen.
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension