K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2007, 09:56   #1
Chrisolras
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2006
Indlæg: 12
Styrke: 19
Chrisolras er ny på vejen
Ledighedsydelse ved ferie

Er der nogen, som har været udsat for det samme ? eller ved hvad man gør ?

Jeg går nu på ledighedsydelse på sjette år og har selvfølgelig holdt masser af ferie, og fået ledighedsydelse under ferie, uden problemer, også i andre kommuner.
Her inden 1. maj havde jeg meldt noget restferie, til kommunen, dette var også ok.......... men men, da jeg fik min ledighedsydelse her til 1. maj, stemte den ikke overens med det normale, der manglede godt kr 400,- Jeg kan se de for første gang har delt beløbet op i ledighedsydelse under ferie og ledighedsydelse i visitationsperioden, disse 2 beløb skulle jo gerne give det samme som jeg plejer at få, men det gør det ikke.
Jeg ringede straks til ydelseskontoret, men hun kunne ikke svare på, hvad der var gået galt, men hun ville undersøge det og ringe tilbage, jeg har nu senere rykket hende for et svar, men hun havde ikke fundet ud af hvad der var galt, og som jeg sagde, så var det altså mig der havde fået for lidt udbetalt, men hun var tilsyneladende lige glad, hun ville se på det når hun havde tid - det kan vel ikke være rimmelig.

Er der nogen, som har været udsat for det samme ? eller ved hvad man gør ?
Chrisolras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2007, 11:52   #2
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
RE: Ledighedsydelse ved ferie

har du gået ledig i 6 år.....uden job....det var da helt vildt- jeg er igang med at søge fleks.....hård proces- men havde da ikke forestillet mig de bare lader en gå i 6 år.....:|
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2007, 12:10   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Ledighedsydelse ved ferie

Sorry Chrisolras

Dit indlæg var lige smuttet for mig, men her kommer svaret lidt sent

Der skal ikke trækkes noget i din ledighesydelse fordi du holder ferie det er helt klart en fejl, jeg har ikke prøvet noget tilsvarende men hvis jeg var dig så ville jeg ringe til pågældende allerede i morgen og oplyse at du agter at klage over at der er trukket i dine penge og at der ikke er vilje til at kigge på det på kommunen når du ringer omkring det, hjælper det så ikke til at de kan få fingeren ud, så ville jeg gøre alvor af det og sende en klage til borgmesteren over sagsbehandlings fejl , og gerne skrive det inde på kommunens hjemmeside hvis i har et forum der .

Jeg håber at du allerede nu har fået dine penge og en forklaring men ellers skal du bestemt ikke lade dem dø i synden, guderne skal vide at de handler meget hurtigt når det er os andre der skal slippe penge til dem


Beregning

Ydelsen udgør et beløb, der svarer til, hvad den pågældende i gennemsnit har modtaget i arbejdsindtægt eller anden indtægt, der træder i stedet for arbejdsindtægt, i de forudgående 3 måneder. Perioder med revalidering medregnes ikke. Ydelsen kan dog ikke udgøre mere end 91 pct. eller mindre end 82 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb. Til en person, der holder ferie i perioder med ledighedsydelse, udbetales en ledighedsydelse, der svarer til det, den pågældende hidtil har modtaget. Der skal ikke ske nedsættelse med det beløb, som den pågældende eventuelt modtager fra arbejdsgiveren eller Lønmodtagernes Garantifond i forbindelse med ophør af ansættelsen.
  Besvar med citat
Gammel 09-05-2007, 22:34   #4
Chrisolras
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2006
Indlæg: 12
Styrke: 19
Chrisolras er ny på vejen
RE: Tak for hjælpen

Jeg har endelig d.d. fået det resterende beløb, efter flere rykker til ydelseskontoret.
Men en forklaring på fejlen, kunne jeg ikke få, der blev påstået at det var deres system som lavede fejlen, men umidlbart kunne de ikke forklare hvorfor.
Chrisolras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2007, 23:36   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Ledighedsydelse ved ferie

Jamen det er jo den gængse gamle forklaring, de har ikke gjort noget det er deres system

Men tillykke med at du omsider fik dine penge, dem har man sgi ikke råd til at miste på ledighesydelse
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ledighedsydelse og ferie fredlyhus Spørgsmål ang fleksjob 8 02-04-2013 09:06
Ledighedsydelse - ferie Zeus33 Spørgsmål ang fleksjob 4 07-05-2012 19:58
Ferie på ledighedsydelse. lila Alt det andet 7 14-01-2011 03:50
Ferie på ledighedsydelse Tullee Alt det andet 1 05-08-2009 09:04
Ferie med ledighedsydelse Chrisolras Alt det andet 4 09-10-2007 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension