K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-05-2009, 07:42   #11
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
mere......

glemte lige

**** ank hvis i kan, tag ikke kommunens afslag for gode varer, accepter ikke et afslag, enten gør det selv, eller bed om hjælp, og brug endelig k10, har selv fundet meget brugbart info her og links til lovgivningen****
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 08:27   #12
Maybe
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2009
Indlæg: 65
Styrke: 16
Maybe er ny på vejen
jeg kaster

lige en bold op i luften - håber I supergode brugere herinde tager den videre herfra!

Hvis du har en sag i Arbejdsskadestyrelsen, så må kommunen da ikke stoppe sygedagpenge - er det ikke korrekt?

Eller.................
Maybe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 10:58   #13
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Interessant læsning- hvor findes § 81 da jeg vil kigge nøjere på denne vedr. enkeltydelser.Er selv tvunget på kontanthjælp fra denne måned. ( falder for aldersgrænse til ledighedsydelse
- fylder nemlig 60,5 år.) og har netop modtaget afslag på ansøgning om hjælp til enkeltydelse hvor de begrunder af jeg d.d har rådighedsbeløb kr..... . og kan lave en afdragsordning med tandlæge. ....... kreditværdig på kontanthjælp...... godda min bare.....
Kommunens sagsbehandler har ikke forholdt sig til beskrivelsen af min økonomiske situation- havde jeg fremover modtaget ledighedsydelsen... havde jeg ikke søgt)
så er igang med anke og skrivelse til borgmester.
Har heldigvis en dejlig tandteknikker der går ind i sagen til kommunen.... hun er træt af at klienter i kommunen blir opfordret til at søge nødvendig behandling gennem hende ved at foreslå afdragsordninger . ... Så hun skal tage sig af finansiering . Udgiften blir jo ikke mindre - der pålægges
ekstra omkostninger via finansieringsselskab.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 11:36   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Maruus.... du kan læse om §81 her, men måske §82 også kan bruges.

Citat:
Enkeltudgifter

§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.

Sygebehandling m.v.

§ 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet.
https://www.retsinformation.dk/Forms...d=113596#Kap10

Jeg kom ved et uheld til at se på en anden lovs §81, som vist aldrig bliver brugt, men som for handicappede er YDERST interessant.

Den handler om FOREBYGGELSE for personer med nedsat funktionsevne.

Denne forebyggelse hører vi altså MEGET sjældent om her på siden.

Der står sådan her:

Citat:
§ 81. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde en særlig indsats til voksne med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller med særlige sociale problemer. Formålet med indsatsen er


1) at forebygge, at problemerne for den enkelte forværres,

2) at forbedre den enkeltes sociale og personlige funktion samt udviklingsmuligheder,

3) at forbedre mulighederne for den enkeltes livsudfoldelse gennem kontakt, tilbud om samvær, aktivitet, behandling, omsorg og pleje og

4) at yde en helhedsorienteret indsats med servicetilbud afpasset efter den enkeltes særlige behov i egen bolig, herunder i botilbud efter lov om almene boliger m.v. eller i botilbud efter denne lov.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=121091

Så Maruus.... gad vide om ikke, du kan bruge den sidste §81 til at slå din kommune i hovedet med... og FORLANGE at få et arbejde som fleksjobber.

Forresten... er du ikke tilmeldt fleksydelselsesordningen (efterløn for fleksere)?

Så kunne du slippe for kontanthjælp og få fleksydelse i stedet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 14:34   #15
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Unhappy

desværre ikke - kender godt reglerne-

I stedet blir jeg nu velsignet med de meget populære øgenavne -
" bistandsbums" - " socialnasser" og hvad man ellers betegnes som - af
pøbelen.

PS. var udelukkende humoristisk ment - men tak for dit praj.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 15:16   #16
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Ups -Ups -Ups - For pokker da havde travlt med at skulle ud af døren - men skulle først stryge et par bukser ........ så

Tusind tak for for lovteksten- §§ 81 - §§ 82 den vil jeg arbejde videre med i kommunen.

Er strøget - skal nyde 1.maj dagen
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 03:39   #17
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Ups -Ups -Ups - For pokker da havde travlt med at skulle ud af døren - men skulle først stryge et par bukser ........ så

Tusind tak for for lovteksten- §§ 81 - §§ 82 den vil jeg arbejde videre med i kommunen.

Er strøget - skal nyde 1.maj dagen
heyy

de prøvede først at lure mig til at acceptere en §34, hvor de penge man får kun er et lån, så jeg ansøgte om81 enkeltydelser, som jo netop går ind og gælder ved udgifter der ikke har kunnet forudses, og er jo kommunen der har tvunget mig på kontanthjælp, fik medhold og 12.009,- på kontoen uden tilbagebetalingspligt

var ved at komme på højkant med venstre ben efter mc ulykke i maj 2006, men fanme ikke om jeg frattede om i påsken, så nu var det mit raske ben den var gal med, knæskallen var gået af led.

så nu var jeg på brufen og panodil igen, samt får milde antidepresiv (saroten og noritren) som led i en smerte behandling, det kan anbefales, mine permanente dybe smerter i det brækkede ben er reduceret, men grundet kontanthjælp, ringede jeg forrige fredag til ydelseschefen og gjorde opmærksompå at onsdagen efter slap medicinen op, og jeg har ikke lige 350 kr til medicin. mandag bad kommunen om recept kopi, tirsdag lå der en 100% medicin bevilling jeg blot skulle ta med på apoteket, også ikke betale noget.

den økonomiske beregnin kommunen havde lavet om at mit rådighedsbeløv var 2700 kr pr md, brugte jeg til at ansøge om madpenge, vidste godt den blev afvist, men ankede så deres beslutning, og på det grundlag at deres beregning ikke er korrekt. de havde tillagt kr 2000 pr md i indtægt, men er et beløb jeg har sagt nej til, da det kun er et lån fra kommunen. bor jo i ejerlejlighed, så de har kun tillagt kr 550 i varme, men betaler jo 2048 kr pr md i fællesudgift.

jeg købte en bil af min egen virksomhed som jeg var ved at lukke ned, grundet min gangdistance er under 500m, og jeg uden bil ikke vil kunne passe træning, handle, være social og passe et kommende job. da jeg startede på kontanthjælp accepterede ydelsesafdelingen at bilen ikke skulle medregnes i formue, og ikke ses som en "uklog" disposition, men nu i deres økonomiske beregning, ville de ikke medregne bilen, så det er med i anken.

det skal lige siges da jeg sad foran "dullen" i borgerservice for at ansøge om madpenge, også på en §81, så slog hun mig op på skærmen og sagde nedladende, at jeg jo har fået hvad jeg skal have.....daaaaaa, ja hun ku se de 12.009 kr men hvordan i helvede kunne hun udregne i hovedet på 2 minuter at jeg ikke kunne få mere.

forklarede at en afvisning fra hendes side jo skal medfølge en henvisning til en § i loven om hvorfor jeg ikke kan få madpenge. så hun smed en ny §81 ansøgning på bordet og sagde højt at den ville blive afvist på forhånd, hvorefter jeg påpegede at hun havde 14 dage senest til at behandle den og svare mig retur, men **** en kost, var eddermanme gal.........skrev også en klage til socialdirektøren, er vist den 3 det sidste år og fik da pænt svar, men med et indhold som var bla bla bla bla...intet nyt og ingen indrømmelser.

men et tip gå på google.dk søg på socialloven, og også andre love, og vælg visning fra retsinfo.....det er altså ikke så svært at sætte sig ind i de vigtigste §§, måske de lige skal læses igennem et par gange, men det er godt at være velforberedt, og som jeg nu har erfaret, altid smid en § ind i anke brevet.

god læsning
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 03:44   #18
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maybe Se meddelelser
lige en bold op i luften - håber I supergode brugere herinde tager den videre herfra!

Hvis du har en sag i Arbejdsskadestyrelsen, så må kommunen da ikke stoppe sygedagpenge - er det ikke korrekt?

Eller.................
hej jo de må godt stoppe f.eks sygedagpenge forløbet. nu i mit tilfælde er det en privat skade og ikke en arbejdsskade, men behandles samme sted, og er modparten der kørte ind i mig, som også er den skyldige, ja er hans forsikringsselskab som har indsendt mine papirer med henblik på mengrads vurdering og erhvervsevnetab

og for at spare advokat regning, da min advokat koncentrerer sig om mit sygedagpengestop, så noterer jeg lige i kalenderen hvornår jeg skal ringe og rykke til sagen, og mailer til advokaten hvis der er noget arbejdsskadestyrelsen vil have på skrift, så bruger selv lidt til på det, men synes nu blot det er godt selv at være inde i sagsforløbet, hindringer, nye info som der afventes mm
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 03:50   #19
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
lige lidt flere guldkorn

bruger også de forskellige styrelsers hjemmesider....ankestyrelsen...arbejds.....osv for på de sider finder man ikke kun lovgivningen, men også notater, bekendtgørelser, vejledninger, cirkulærer, osv, alt der har noget med den pågældende lov at gøre, fandt da sidste år et skriv til alle komuner fra ministeren om at rådighedsperioden kunne forlænges hele 1 eller 2 x 52 uger ud over de første 52 uger, så der kan man dokumenter, vejledninger som sendes direkte til kommunerne, og der er altså nogle gode guldkorn at hente
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 09:56   #20
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Talking

har forsøgt at bruge funktionen: kopier Shylock - men er stadig ikke lykkedes mig

Men - hvor er det aldeles vidunderligt - at andre ( dig inkl.) har fået hård hud på hælene - trådt ud af barneskoene - mistet udkylden osv-osv. Så vi andre helt uden hæmninger kan bruge løs af de erfaringer andre har gjort med den store " MOR KOMMUNE "
Er selv ved at miste min sidste " uskyld " i forhold til : Kommunens sagsbehandlere er til for at hjælpe borgerne .
Jeg har kopieret dine indlæg som jeg vil gøre flittigt brug af.

Ha en rigtig god dag - jeg skal selv til brunch - min ældste datter fylder 41 idag
- ( hun er ved at blive et rigtigt gammelt siv -)
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gladsaxe kommune??? samp Spørgsmål ang fleksjob 12 16-03-2012 15:20
herlev kommune kontra gladsaxe kommune basti Alt det andet 5 10-07-2011 19:03
Gladsaxe kommune trækker min sag i landrag Linuzmor At søge førtidspension 4 19-03-2011 21:08
Merudgiftsydelse § 100 i Gladsaxe kommune. Indiansummer Alt det andet 9 27-02-2011 13:48
Gladsaxe kommune vs Gentofte kommune Allstar Alt det andet 0 15-05-2010 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension