K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2014, 12:48   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Efter en arb.prøvning (på et beskyttet værksted) hvor jeg "klarede" ca. 7 timer pr. uge besluttede kommunen, at jeg kunne arbejde 20 timer pr. uge, og tilkendte mig fleksjob.

2 år senere var jeg i en ny arb.prøvning (praktik på en alm. virksomhed) hvor jeg "klarede" ca. 8 timer pr. uge, og blev tilkendt pension.

Sund fornuft og logik er ikke en selvfølge i den kommunale sagsbehandling.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 19:03   #12
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Min mand er lokomotivfører med skiftende arbejdstider, men en gennemsnitlig arbejdstid på 35 t/uge. Dog står jeg alene med børnene mange aftener og ca hver anden weekend, som selvfølgelig er hårdt i perioden hvor jeg er ramt af depression. Tilgengæld er han så en støtte for mig og hjælper med det huslige når han har fri.

Da vi søgte aktindsigt fandt vi følgende sætning:
"Manden arbejder meget og sent, det kunne anbefales at han tog tidligere hjem fra arbejde"

Ehm jeg tror bestemt min mand ville blive fyret på stedet, hvis han pludselig satte toget midt på banen fordi han skulle hjem til kone og børn.



Mine diagnoser er asperger/OCD/borderline/bipolar uden fast tilknytning til arbejdsmarkedet nogensinde, jeg altid blevet hurtig syg. Den søde sagsbehandler havde været på kursus og mente bestemt at jeg pludselig havde en angst omkring arbejde, som bare skulle forceres og at jeg sagtens kunne arbejde in 30 t/uge. Jeg skulle bare sørge for at motionere 2 timer om ugen og få børnene passet en time hver søndag, så jeg var frisk mandag morgen. Hvorfor har min psykiater aldrig foreslået det? Så kunne jeg da have sluppet for så meget medicin i de sidste 10 år.

På min lønseddel står der pt 15 t/uge på trods af motion 3-4 gange om ugen, og en ugenligt børnepasning hos mormor. Men jeg skal nok bare tage mig sammen, den søde dame sagde jo jeg kunne arbejde 30 t, når bare jeg var ude over min angst. Vel og mærke en angst som hverken læge eller psykiater kunne påpege.


Da vi kom ind til partshøring omkring sygedagpenge stop, det sidste møde jeg havde med min sagsbehandler. Hentede hun os i receptionen storsmilende og gik og småsang. Min mand spørger om det er gode nyheder - ja det synes hun bestemt det var. Den fantastiske nyhed var at jeg kunne blive selvforsørgende på 30 t, og at jeg ikke længere var tilknyttet systemet...



Sikke mange glæder jeg går glip af, nu hvor jeg har været heldig at finde et arbejde i farmands virksomhed.


DET lyder bekendt...
Har kemisk overfølsomhed, da jeg fik ny sagsbehandler, besluttede hun sig for at jeg IKKE led af kemisk overfølsomhed (mcs) men af Angst, for jeg kunne jo ikke gå indenfor nogle steder uden at miste førligheden og få vejrtrækningproblemer....

Så derfor havde hun personligt givet mig en mentor sagde hun, For han/hun/den/det kunne så lære mig at komme alle de steder jeg ikke kunne..

Ja kunne ikke andet end at grine, for vidste bestemt ikke at en mentor kunne kurerer en sygdom de end ikke ved hvordan man stopper i at forværres, ud over at holde sig helt væk fra kemi og parfyme osv.......
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 19:16   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
en lidt anden krøft, min datter ser noget om fængsler i usa ( 11år) og udbryder sådan nogler skulle vi have i dk i stedet for de skal samle hundelorte op.

tror hun har misset nogte

Sidst redigeret af jjsonn; 11-02-2014 kl. 19:17. Årsag: glemt et ord
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 22:31   #14
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Jeg blev spurgt om min familie var/er sunde og raske hvortil jeg svarer : nej min mand har dårligt hjerte og lider af svær søvnapnø hvortil sagsbehandleren svarer nåå ja men søvnapnø er jo ikke en sygdom
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 00:10   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
Jeg blev spurgt om min familie var/er sunde og raske hvortil jeg svarer : nej min mand har dårligt hjerte og lider af svær søvnapnø hvortil sagsbehandleren svarer nåå ja men søvnapnø er jo ikke en sygdom
Så skulle sagsbehandleren prøve det....specielt hvis din mand ikke har nytte af en cpap maskine...

Det er totalt invaliderende..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 00:57   #16
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Åh hvor er det skønt med sådan en tråd som denne. Godt vi også kan grine lidt af dem.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 01:26   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Så derfor havde hun personligt givet mig en mentor sagde hun, For han/hun/den/det kunne så lære mig at komme alle de steder jeg ikke kunne..

Ja kunne ikke andet end at grine, for vidste bestemt ikke at en mentor kunne kurerer en sygdom de end ikke ved hvordan man stopper i at forværres, ud over at holde sig helt væk fra kemi og parfyme osv.......
Og rigtig "sjovt" ville det da blive hvis mentor'en mødte op indhyllet i en dunst af parfume.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 07:34   #18
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Tak for jeres input, man kan kun ryste på hovedet af de sagsbehandlere, og ja - godt at vi trods alt kan grine lidt af de dumheder de præsenterer for os. Ufatteligt så mange fjolser der er i så afgørende stillinger!

Kæmp videre derude!
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 15:36   #19
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Og rigtig "sjovt" ville det da blive hvis mentor'en mødte op indhyllet i en dunst af parfume.
Det er jo netop det personen ville, for har min sagsbehandler sendt personen afsted for at hjælpe en med angst, så er der jo ingen hensyn at tage vel ..

Nåhja har også engang fået afvide af en sagsbehandler at Hvis jeg havde brug for at komme 10 gange i et fitness center for at få mit permanente piskesmæld til at forsvinde så jeg kunne komme i fuld job, så var det bestemt det vi gjorde.....

Skrald grinede og spurgte hende om hun seriøst mente at 10 gange i et fitnes center nogen sinde havde gjort nogen rask..??

Og piskesmæld og trænings maskiner..

Hov jeg kender også en som der sidder i rullestol og derfor ikke altid kunne komme med bussen om morgenen pga barnevogne osv..

Han fik beskeden da han spurgte sin sagsbehandler hvad han skulle gøre når han så kom for sent..??

Han skulle bare gå hans ben ville have godt af motionen...

Morede mig kosteligt, går ud fra personen ikke havde styr på hvad han fejlede....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 15:41   #20
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg er blevet beskyldt for at have lavet "en eller anden" bevægelse nede i den anden ende af byen, som man ikke skulle kunne lave når ens ryg fejlede det som min ryg fejlede.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension