K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2010, 11:55   #21
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kære Maj-Britt

Jeg ville bede den lægekonsulent om at fremkomme med beviser på,

at din arbejdsevne kan forbedres til at skaffe dig tilbage på arbejdsmarkedet,

ved at du følger hans forslag.

Det skal selvfølgelig være evidensbaserede, randomiserede blindforsøg,

og du skal have mindst 3 forskellige af ovennævnte

Desuden skal det jo stadig holdes op mod, hvad du i øvrigt har af udtalelser fra læger o.s.v.
Uh, jeg elsker sådanne fine ord, jeg lover dig, de er noteret
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 09:40   #22
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hej igen

Jeg kan forstå på alle indlægene, at du har været lidt af det hele igennem

Men må jo stadig sige....at man ikke opnår noget som helst hos dem hvis man bare bliver hvor man var.

Som jeg ser det udefra ser det således ud:

Du vil ikke prøve vitaminer
- - - - fys
- - - - rygestop
- - - arbejdsprøves

så hvor regner du med at ende og hvad vil du med at være i systemet?
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 10:43   #23
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Du vil ikke prøve vitaminer
- - - - fys
- - - - rygestop
- - - arbejdsprøves
**************

Der har du misforstået noget.

Jeg har ikke nægtet vitaminbehandling, blot sagt at hvis jobcenter vil tvinge mig til det, så betaler de selv.

Jeg har ikke nægtet fys, blot forklaret jobcenter at ingen fys, kan gøre noget som helst ved mine dårlige hænder.

Jeg holder op med at ryge den dag, JEG er motiveret, og jo mere pres, jo mindre motivation.

Jeg har ikke nægtet arbejdsprøvning, men jeg har nægtet en arbejdsprøvning, hvor der pakkes og laves montagearbejde, det holder mine hænder og arme ikke til, det var ok, så skulle jeg bare gå rundt 25 timer om ugen på stedet.

Jeg har lige afsluttet 6 mdr. på et livstilskursus, der bl.a. skulle motivere mig til et rygestop, leder lånte altid smøger af mig, halvdelen røg som skorstene.

Vi skulle lære om sund kost, leder og køkkenleder svært overvægtige. Ikke at det betyder noget for mig, men det er svært at tage seriøst, når morgenmad bestod af hvidt brød og smør. Når kyllingestykker blev plasket til i olie.

Jeg endte med at tage 4 kilo på i de 6 mdr. ikke fordi jeg æder brød med smør, men fordi det ikke giver motion at sidde og se på at 7 mennesker laver mad, at se på at 10 sidder ved en pc og lægger kabale og videre i den dur.

Men jeg skal naturligvis være taknemmelig for at jeg ikke skulle sidde med fødderne i iskoldt vand og bygge et Legodyr

Når jeg smider en FP §17, så er det naturligvis der, jeg regner med at ende med.

I dec. 07 sendes jeg på et afklarings og vejledningsforløb, hvor konklusion er at vejen frem er FP eller alternativt flexjob.

I afslag på Fp står der, marts. 10:

Samlet set kan det ikke udelukkes at at du ved iværksættelse af relevante behandlingstilbud og beskæftigelsesfremmende foranstaltninger kunne etableres på arbejdsmarkedet evt. i et flexjob.
********

Det er nu nov. 10 og vi er ikke kommet længere end vi var i 07.

Det lokale plejehjem har gang på gang søgt ufaglærte afløsere, jeg bor 5 min. derfra, den lokale vuggestue, hvor knægten på 15 har jobbet i 3 år, var ude efter mig, da han stoppede, også 5 min. fra mig.

Begge steder kunne jeg for det første tjene langt over KH, slippe for kommunen, have gode arbejdspladser, især i vuggestuen, jeg er vild med børn, men jeg ved, jeg ikke kan opfylde deres krav i 37 timer om ugen, måske kunne jeg i 15, men kommunen siger blankt nej til det forsøg.

De kører slæder ind, og jeg har sandelig også slæder stående klar til deres krampagtige forsøg på at placere mig, hvor det passer dem.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 11:39   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Majbritt;

Har du ikke anket afslaget over §17??

Du skal i anken anføre at de burde have tilkendt fleksjob?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 11:42   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Majbritt;

Har du ikke anket afslaget over §17??

Du skal i anken anføre at de burde have tilkendt fleksjob?

VH Popiae
Men det bliver vel lidt svært og tilkende flex uden en arbejdsprøvning
for hvordan skulle de kunne vistere timer
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 11:44   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kan/skal tilkende fleks, hvis man ikke kan gennemføre revalidering til ordinært arbejde, og arbejdsevne er varigt nedsat,

Timerne kan efterfølgende afgøres udfra hvilket job man får.
Det ligger der p-afgørelser på fra ankestyrelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 11:52   #27
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Majbritt;

Har du ikke anket afslaget over §17??

Du skal i anken anføre at de burde have tilkendt fleksjob?

VH Popiae
Jo da, samme dag afslaget kom.

Uheldigvis faldt det hele jo sammen med at jeg fik konstateret livmoderhalskræft og røg på hospitalet, og derefter har jeg totalt mistet overblikket over, hvad der er klaget over og hvad der ikke er.

Sidst redigeret af Maj-Britt; 19-11-2010 kl. 11:57. Årsag: Tilføjelse.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 12:45   #28
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg ville også prøve at give den nye sagsbehandler en chance. Det er måske en god idé at optage samtalen.

Mht. D-vitamin så ville jeg få det op for min egen skyld, ikke for kommunens!! Det er faktisk ikke særlig sundt at gå med for lavt D-vitamin. Hvad er grunden til, at du skal have det som injektion?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 14:28   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja jeg ville sige oppe på kommunen at jeg ikke længere ryger og ikke kan forstå hvorfor helbredelsen ikke er kommet som bonus!!! Og så ville jeg spørge om de ved hvor længe man skal vente...om der er en deadline for sådan noget, og om man så 'må' begynde at ryge igen, hvis helbredet alligevel ikke blev som en ung 17 årigs???

Altså HVIS de er dumme, så ville jeg være lige så dum!!

Og så er jeg ellers fuldstændig enig med Florken (med de fine ord og den fine mening!) og ville kræve en redegørelse for, at et rygestop med 110% sikkerhed vil helbrede alle symptomer og sygdomme, højne arbejdsevnen og give blødt hår med krøller.
Og ville også have en redegørelse for, om helbredelsen kan for ventes inden for 6 mdr....12 mdr....2 år eller hvad. OG OM 'man så må begynde at ryge igen' hvis IKKE det virkede efter hensigten ELLER om de skal bestemme om man aldrig må ryge mere (og om det også gælder festlige lejligheder!)???

Jeg lover for, at JEG ville stille SÅ mange sindssyge spørgsmål og kræve beviser, at de sad totalt rundforvirrede.......i stil med, at nu har jeg ikke røget 1 år og aldrig har haft det værre, hva' gør vi så???? Er der noget der tyder på at rødt hår er særlig helbredene, eller hjælper det hvis man bliver overvægtig (ved Maj-britt er slank som et siv) osv. Altså, om de kan gøre flere indgreb i ens personlighed og frie valg i jagten på helberedelse.....

Sidst redigeret af Ninja; 19-11-2010 kl. 14:32.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 21:58   #30
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis jeg var dig ville jeg ikke bruge så meget tid og krudt på at lave så meget spral .

jeg ville isteden kikke ind ad og se på hvad siger de, hvad kan jeg bruge.

Tag dog på rygestop kursus-måske kunne du blive indsprirert til at tja bare sætte forbruget lidt ned.så har du vist et inatativ,og gjort et forsøg for at få det bedre.Og måske du kunne få det bedre,af ikke at ryge det ved du vel enlig ikke endnu før det er afprøvet.
Jeg er selv X ryger,så ved godt man skal ha lyst til at stoppe,hvis det skal lykkes.Men umuligt er det ikke.

De der D vitaminer dem skulle du nok tage for din ejen skyld,jeg tænker lige,ruller du selv dine smøjer,ellers kunne du måske spare penge der så der kan blive til D vitaminer,du har vel også en pligt til at passe godt på dig selv så dine børn har dig længst mulig tid .

Jeg syntes enlig ikke du kan forlange ,andre skal betale,folk med smerter betaler også selv deres millisin.

man skal vælge sine kampe med omhu
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 20-11-2010 kl. 22:03.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kh-reform mandag Risa Politik og Samfund 36 25-02-2013 20:55
Møde Jeanett Alt det andet 10 10-01-2012 10:56
til møde men syg nille60 Spørgsmål ang fleksjob 8 04-02-2010 22:42
Jeg tænder af mandag morgen supersus Alt det andet 13 10-09-2009 06:57
På mandag får jeg Maj-Britt Dit og Dat 10 17-12-2008 00:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension