K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2010, 14:56   #1
aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
aalborg er ny på vejen
hjælp ang. ressourceprofil

hej alle.. det er ang min skizofrene søn...han er 20 år og har nu fået kontanthjælp i 2 år. Hans sag er nu overflyttet til en specialgruppe ved jobcenter Ung dette skete den 12 februar. Vi fik et brev hvor der stod at de ville påbegynde udarbejdes af ressourceprofil og efterfølgende sende til os for kommenetarer og rettelser. Vi mødte mange op til mødet. min søn, mig, hans distriks sygeplejske, hans støtte fra kommunen, hans socialrådgiver.Vi fik belyst min søn situation meget godt syntes jeg men men men siden er der ikke sket noget overhovedet efter 3 mdr. ingen breve ingen ressourceprofil ingenting fra kommunen overhovedet.Nu vil jeg ikke vente mere på... der sker noget men ved ikke rigtigt hvordan jeg skal gribe det an.. Jeg har en mistanke om at de ikke vil gøre noget fordi han er i match gruppe 5. jeg mener selv han skal have førtidspension og syntes ikke han skal blive ved med at have kontanthjælp når han er syg. venlig hilsen en bekrymret mor ( har fuldmagt til at handle på min søns vegne)

Sidst redigeret af aalborg; 06-05-2010 kl. 15:00.
aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 15:27   #2
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
Har samme Diagnose som din søn har været sygemeldt i ca 2 år og er på Kontanthjælp , og jeg venter på en afgørelse ... Det er ikke nemt at være skizofreni .
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 15:34   #3
aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
aalborg er ny på vejen
nej føler med dig.... håber du har nogle der kan hjælpe dig knus
aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 15:36   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hej aalborg.

du skal heller ikke vente længere.

der skal skikkes bud til social-direktør/inspektør.
samt borgmester i kommunen.

der er nogle HELT faste tidsfrister der skal overholdes. OG DE VED DET....

de skal enda ligges ud til borgerne på kommunernes hjemmeside disse svarfrister.

når du har fået det undersøgt, syntes jeg du skulle tage kontakt til de personer der er ansvarlige for at slige sager bliver overholdt.

nu er det jo et "svineheld" din søn har dig som hjælper, ellers havde han jo været havnet i bunden af "syltekrukken".......

jeg syntes du skal lade "rådgiveren" komme med forslaget vedr: pension eller ?????

det er altid lidt lettere og få "overbevist" et P.team om, om sagernes beskaffenhed, når det er deres egne der indstiller.......

men når det nu er sagt, syntes jeg du skal på en pæn og høflig måde forklare borgmesteren, at dit næste skridt vil være og søge advokat-bistand........

og samtidigt lade medierne få aktindsigt i din søns papirer, der er mange journalister der lige pt. ligefrem efterlyser sager som "jeres" hvor de kan (selvfølgelig for deres egen avis skyld).... trække kommuner og behandlere igennem sølet.

og tro mig, når i har jeres ret. så er det ikke det en borgmester ønsker sig i sommerferie-gave........

der er altid den fri/gratis advokat-vagt, og gå til. der kan du så få be. eller afkræftet om de har overholdt formalia i kommunen....... har de ikke det, så skal kanonerne lades med det skarpe skyts.

og fremover skal ALT jeres snak foregå på "skrift"...INTET mundtligt..... hver gang du taler med en person beder du lige om en kvittering på samtalen, eller allebedst en mail. som henviser til omtalte sag........

nu kender jeg jo ikke til jeres økonomiske recurser, men tjek lige din privat og indboforsikring om der er evt: retshjælp i denne. hvis du skulle behøve og gøre andet end og rasle med sablen.

det er uhørt svinsk bare og lade 2 og fem være lige, som kommunen har gjort i dette tilfælde.

jeg mener match 5 ligner ikke ligefrem ordinært job i mine øjne.....

men der kommer helt sikkert flere, og mere kompetente mennesker end jeg, med ideer og forslag til hvordan situationen skal tackles ....

mvh eders ace dk.. som ønsker goodspeed
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 15:37   #5
aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
aalborg er ny på vejen
har du søgt førtidsp, og hvis jeg må spørge hvor gammel du er
aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 15:49   #6
aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
aalborg er ny på vejen
tusinde tak for hurtig svar kunne give mig til at græde fordi jeg kan mærke der er noget galt, men ikke rigtig ved hvordan jeg skal gribe det an, i 2 år har forskellige sagsbehandler behandlet ham som en alm. ung og har gentaget truet ham med at tage kontanthjælpen fra ham, men det har de ikke fået held med, da jeg hver gang har bedt dem om at kontakte psyk. så har de ladet ham være igen i 3 mdr. det skal lige siges at jeg har fuldmagt til at handle på min søns vegne. jeg har fået agtinsigt i alle lægepapir knus.... hvis det tager lidt lang tid at besvarer er det fordi jeg er ny ved pc tasterne
aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 17:24   #7
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hej aalborg.

jeg antager det er lost10 som du forespørger vedr: alder samt evt: pensionsansøgning.

da jeg kan se der en en sygdomsfællesnævner.

håber alt må løse sig for jer begge.

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 17:46   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
aalborg.

´Godt din søn har dig, og mange af de gode råd er allerede kommet pt.

Men jeg vil lige give dig et alligevel .. i morgen tager du op på kommunen og søger aktindsigt brug denne her http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Så kan du se hvad de har skrevet ned om din søn efter det møde i var til, og når i så pr efterdags har møder så skal du sørge for at bede om løbende aktindsigt sådan at de ikke kan tro at de kan lade jer ryge i sylte krukken..

Jeg for min del ville nok søge aktindsigt og rykke for handling ved sagsbehandler inden jeg klagede over sagsbehandlingen .. men det er nok et temperaments spørgsmål
  Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 18:12   #9
aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
aalborg er ny på vejen
hej ace dk... ja det var til lost... kan godt se at det skal jeg skrive, og endnu engang tak. Jeg ringede i dag til hans rådgiver , men hun er der ikke resten af ugen. har været på bibliotektet og fået kopieret aktindsigtskema
aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 18:16   #10
aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
aalborg er ny på vejen
hej... hvad er forskellen på § 17 og § 18.
aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil... Hvor kan man få hjælp? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 18-06-2012 14:10
Har virkelig brug for hjælp - modtaget ressourceprofil! Hygeria Spørgsmål ang fleksjob 12 26-05-2011 09:48
ny bruge - hjælp til ressourceprofil jane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 09-08-2010 08:28
Sygedagpenge, ressourceprofil og andet - Hjælp ønskes Anne Mette Alt det andet 8 18-06-2010 12:38
ressourceprofil i partshøring, HJÆLP! Marolle Alt det andet 19 27-03-2009 09:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension